Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noen som har bestiltFSD "off menu" til X, S eller 3?

Startet av Sulle, mandag 31. desember 2018, klokken 12:28

« forrige - neste »

daktari

Ikke kjøp FSD er mitt tips nå. De som har kjøpt bør kreve refusjon.
Dere har ikke fått "autopilot om nav" enda heller, ikke sant?
Dette går mye tregere enn ventet, og Tesla har vel selv begynt å bli i tvil om sensorpakken er god nok. Se også trådene på TMC om hvor langt de faktisk er unna (konkrete bugs og feil).
EAP ville jeg derimot kjøpt.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

mthoring

Sitat fra: daktari på onsdag 09. januar 2019, klokken 19:28
Ikke kjøp FSD er mitt tips nå. De som har kjøpt bør kreve refusjon.
Dere har ikke fått "autopilot om nav" enda heller, ikke sant?
Dette går mye tregere enn ventet, og Tesla har vel selv begynt å bli i tvil om sensorpakken er god nok. Se også trådene på TMC om hvor langt de faktisk er unna (konkrete bugs og feil).
EAP ville jeg derimot kjøpt.

Uenig. Det kommer til å komme features kun for de som har FSD innen kort tid, jeg vil tro i år. I tillegg er det god sjans for at man får hw3 gratis. Jeg gikk ikke for det for ett år siden, men ville gått for det hvis jeg skulle bestilt ny nå
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

daktari

Sikkert.
Elon selv sa vel "3 months probably,  6 months definetly" at vi skulle få FSD features - I februar 2017...
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

HKS

Sitat fra: mthoring på onsdag 09. januar 2019, klokken 20:08Uenig. Det kommer til å komme features kun for de som har FSD innen kort tid, jeg vil tro i år. I tillegg er det god sjans for at man får hw3 gratis.
Ja... Det har vi hørt en stund. Rett rundt hjørnet...
Hva er det du mener en slik "FSD only feature" er da?

Er ikke noe poeng å gi dere HW3 hvis det allikevel ikke er godt nok til å gi dere FSD...
Tesla Model 3 Long Range

Lygren

Sitat fra: HKS på torsdag 10. januar 2019, klokken 07:09
Sitat fra: mthoring på onsdag 09. januar 2019, klokken 20:08Uenig. Det kommer til å komme features kun for de som har FSD innen kort tid, jeg vil tro i år. I tillegg er det god sjans for at man får hw3 gratis.
Ja... Det har vi hørt en stund. Rett rundt hjørnet...
Hva er det du mener en slik "FSD only feature" er da?

Er ikke noe poeng å gi dere HW3 hvis det allikevel ikke er godt nok til å gi dere FSD...

Spørsmålet er jo hvordan Tesla velger å rulle ut FSD. Jeg tror personlig de vil gjøre dette på samme vis som standard autopilot der oppdateringene kom kontinuerlig over lang tid og hele tiden i betamodus. Hvis de planlegger å lansere FSD som en fiks ferdig løsning ala "Level 4 / 5" selvkjøring er det jo helt klart vi som har betalt for FSD med stor sannsynlighet har lagt egget, men i det minste har vi vært med og crowdfunded et spennende prosjekt noen får glede av før eller siden da, hehe... :)

Motorwatt

Sitat fra: mthoring på onsdag 09. januar 2019, klokken 20:08
Sitat fra: daktari på onsdag 09. januar 2019, klokken 19:28
Ikke kjøp FSD er mitt tips nå. De som har kjøpt bør kreve refusjon.
Dere har ikke fått "autopilot om nav" enda heller, ikke sant?
Dette går mye tregere enn ventet, og Tesla har vel selv begynt å bli i tvil om sensorpakken er god nok. Se også trådene på TMC om hvor langt de faktisk er unna (konkrete bugs og feil).
EAP ville jeg derimot kjøpt.

Uenig. Det kommer til å komme features kun for de som har FSD innen kort tid, jeg vil tro i år. I tillegg er det god sjans for at man får hw3 gratis. Jeg gikk ikke for det for ett år siden, men ville gått for det hvis jeg skulle bestilt ny nå

Hvis det du sier blir virkelighet, hvorfor har man da fjernet FSD fra mulige opsjoner?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Handyman

#36
Sitat fra: Lygren på torsdag 10. januar 2019, klokken 14:10
Sitat fra: HKS på torsdag 10. januar 2019, klokken 07:09
Sitat fra: mthoring på onsdag 09. januar 2019, klokken 20:08Uenig. Det kommer til å komme features kun for de som har FSD innen kort tid, jeg vil tro i år. I tillegg er det god sjans for at man får hw3 gratis.
Ja... Det har vi hørt en stund. Rett rundt hjørnet...
Hva er det du mener en slik "FSD only feature" er da?

Er ikke noe poeng å gi dere HW3 hvis det allikevel ikke er godt nok til å gi dere FSD...

Spørsmålet er jo hvordan Tesla velger å rulle ut FSD. Jeg tror personlig de vil gjøre dette på samme vis som standard autopilot der oppdateringene kom kontinuerlig over lang tid og hele tiden i betamodus. Hvis de planlegger å lansere FSD som en fiks ferdig løsning ala "Level 4 / 5" selvkjøring er det jo helt klart vi som har betalt for FSD med stor sannsynlighet har lagt egget, men i det minste har vi vært med og crowdfunded et spennende prosjekt noen får glede av før eller siden da, hehe... :)
Det kan vel ligge litt i ordet FULL self driving som vel må tolkes som Level 5. Hvis ikke er det vel bare PSD (PARTLY Self Driving) eller EEAP (Enhanced Enhanced AutoPilot  ;))? Altså hvis ikke alt er på plass (level 5) så er det kun en forbedring av Autopilotløsningen og ikke FSD. Men det kan hende de knytter noen funksjoner til FSD slik at de holder håpet oppe ;-)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

mthoring

Jeg ser bort fra L5 (da jeg ikke har noe tro på at det blir en realitet, hverken med 2,5 eller 3 hw). Men det kommer til å komme funksjoner som kun blir tilgjengelig for de som har FSD. Som bonus så kan man potensielt få oppdatert hw på kjøpet senere.

Så det koker egentlig ned til om man synes 25k er verdt det for å fremtidssikre bilen når det gjelder AP-funksjoner eller ei. Jeg valgte det IKKE med, men ville valgt annerledes nå.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Lygren

Sitat fra: Handyman på torsdag 10. januar 2019, klokken 17:31
Sitat fra: Lygren på torsdag 10. januar 2019, klokken 14:10
Sitat fra: HKS på torsdag 10. januar 2019, klokken 07:09
Sitat fra: mthoring på onsdag 09. januar 2019, klokken 20:08Uenig. Det kommer til å komme features kun for de som har FSD innen kort tid, jeg vil tro i år. I tillegg er det god sjans for at man får hw3 gratis.
Ja... Det har vi hørt en stund. Rett rundt hjørnet...
Hva er det du mener en slik "FSD only feature" er da?

Er ikke noe poeng å gi dere HW3 hvis det allikevel ikke er godt nok til å gi dere FSD...

Spørsmålet er jo hvordan Tesla velger å rulle ut FSD. Jeg tror personlig de vil gjøre dette på samme vis som standard autopilot der oppdateringene kom kontinuerlig over lang tid og hele tiden i betamodus. Hvis de planlegger å lansere FSD som en fiks ferdig løsning ala "Level 4 / 5" selvkjøring er det jo helt klart vi som har betalt for FSD med stor sannsynlighet har lagt egget, men i det minste har vi vært med og crowdfunded et spennende prosjekt noen får glede av før eller siden da, hehe... :)
Det kan vel ligge litt i ordet FULL self driving som vel må tolkes som Level 5. Hvis ikke er det vel bare PSD (PARTLY Self Driving) eller EEAP (Enhanced Enhanced AutoPilot  ;))? Altså hvis ikke alt er på plass (level 5) så er det kun en forbedring av Autopilotløsningen og ikke FSD. Men det kan hende de knytter noen funksjoner til FSD slik at de holder håpet oppe ;-)

Vel, nå var og er vel ikke 'auto'pilot helt auto den heller, vi får se, men jeg tror som nevnt også FSD lanseres stegvis med 'full' som det endelige målet og betamodus frem til da. Mulig det vil være hakket mer krevende å gjøre juridisk ettersom de faktisk har valgt å kalle det FSD så her kan det absolutt også gå andre veien.... :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

o.b.lix

Sitat fra: mthoring på torsdag 10. januar 2019, klokken 17:54
Jeg valgte det IKKE med, men ville valgt annerledes nå.

Jeg valgte det med og ville valgt annerledes nå.

Fordi Elon/Tesla har totalt bommet konsekvent på tidshorisont og maskinvare som trengs for å få dette til, husk at dette ble presentert som fungerende allerede høsten 2014 når AP1 ble lansert, bilen skulle kunne parkere selv og kjøre ut og inn av garasje osv.

Så klarte de ikke det. Så kom AP2, og da skulle den overgå AP1 i desember 2016. Så er AP2 for svak til det, de prøvde med AP2.5, men heller ikke den er kraftig nok. Så kommer snart AP3 (HW3). Fremdeles bare for å få EAP til å virke som tenkt. (stoppe på rød lys, kjøre ute av garasje eller parkere selv).

Så lokkes man til at man skal få ettermontert HW3 gratis. Hallo, de kan ikke ettermontere hengerfeste på en X eller biodefencemode som Musk også har twitret skulle være mulig! Hvorfor skal de da montere HW3? Ikke sikkert de får til HW3 engang, i alle fall ikke her på berget før i 2020 eller senere. Det ryktes jo at Y skal få enda flere kamera? Det kan de neppe retrofitte.

Jeg er blitt skuffet så mange ganger på dette feltet at jeg kan se 1000 andre måter å bruke opp 25.000 på enn på FSD. For om FSD faktisk kommer, kan man kjøpe dette i ettertid...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Motorwatt

Helt enig o.b.lix. Jeg hadde i utgangspunktet satt en pris som max "med FSD, men uten vinterhjul". Da jeg kontaktet selger, og sa at jeg ville endre til "uten FSD men med vinterhjul" fikk jeg høre at det var dumt, for det allerede ville komme funksjoner i vers. 9 som de som kjøpte FSD ville ha gleden av. Da ble det til slutt budsjettsprekk, og både hjul og FSD. Føler meg lurt av både selger og Mr. Snusk.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Handyman

Har dere som bestilte FSD off-menu fått noe info?
Ser jo ut til at "produktet" (les: lovnader om selvkjøring level 4) ikke lenger finnes.
Har sett snakk om at dere bare får Early Access Program.
Noen som har fått info om dette?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

JorEl

Jeg har betalt for FSD nå. Mitt håp er kun litt mer enn jeg hadde i EAP pakken. Samt at bilen kanskje får en HW3 oppdatering. Nå er jeg i hvert fall klar til alt som måtte komme av oppdateringer de neste årene.
Blir spennende å se hva de lover at modelY skal klare ;)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Wibla

Den nye FSD-pakka gir nok ikke oppgradering til HW3, og virker som en mer avgrenset utgave enn det Elon har lovet før. Egentlig helt greit, i og med at det ikke ser ut som at de funksjonene er så langt unna :)
2018 Tesla Model S 75D

JorEl

Sitat fra: Wibla på søndag 10. mars 2019, klokken 14:51
Den nye FSD-pakka gir nok ikke oppgradering til HW3, og virker som en mer avgrenset utgave enn det Elon har lovet før. Egentlig helt greit, i og med at det ikke ser ut som at de funksjonene er så langt unna :)
Personlig så er jeg som sagt glad for hver oppgradering jeg får, mer enn EPA. Får vi ingenting er jo det lite bra..Får vi en "matnyttig"/skikkelig oppgradering så kan det være verdt det. Dessuten får man alt Tesla kommer med senere. Tror jeg.
Hvordan kan Tesla komme med en skikkelig FSD-oppdatering, for så og si til FSD-kundene, at dessverre deres biler er for gamle og utdaterte. Det er jo derfor vi betaler for FSD! Tesla har ansvaret, kundene har troen.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA