Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Styring av ladetidspunkt

Startet av Eivind S, onsdag 27. januar 2021, klokken 21:55

« forrige - neste »

Eivind S

Er det mulig å styre tidspunktet for AC lading på EQC? Prøvde å bruke avreisetidspunkt, men det fungerte ikke.

Dette var enkelt å få til både på e-Golf og e-tron, men på EQC så står det at i brukermanualen: "Lading starter alltid uten forsinkelse, uavhengig av neste avreisetid"
2017 VW e-Golf FL
2020 Audi e-tron 55


Eivind S

Takk for svar.
Det var litt skuffende må jeg si... Etter det jeg vet er dette ganske vanlig funksjonalitet.
2017 VW e-Golf FL
2020 Audi e-tron 55

Trond.m

Sitat fra: Eivind S på torsdag 28. januar 2021, klokken 12:27
Takk for svar.
Det var litt skuffende må jeg si... Etter det jeg vet er dette ganske vanlig funksjonalitet.
Er det ?  De fleste anbefaler jo at lading starter umiddelbart etter at man parkerer, mens det er litt varme i batteriet.
Er det ikke greit nok at den lader ferdig først  og så vil den vil den starte lading igjen i forbindelse med forvarming av kupe og batteri.

jevel

De gangene man skal fulladet skjønner jeg behovet, men med mitt bruksmønster så er det mer en kjekt å ha.

Om du kjører tett opp mot rekkevidde ofte så skjønner jeg behovet.

Toalmar

For mitt vanlige bruk lader jeg når det er billigst. Jeg har Tibber og Easee lader. Ettersom Mercedes ikke har åpnet opp for Tibber så er det Easee sin tilkobling i Tibber som bestemmer når lading skal starte ut i fra strømpris.
De få gangene jeg trenger å fylle på eller opp fordi neste tur er så fort at jeg må lade med en gang så gjør jeg selvsagt det. Akkurat nå står bilen parkert i garasjen med 65% batterikapasitet, landegrense er satt til 80%, avreise med klimatisering er satt til kl 06:15. I følge Tibber har skal lading opp til innstilt 80% starte kl 22:00 i kveld  :+1:
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA