Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

ACC holder ikke farten i nedoverbakken ved lav regen.

Startet av turfsurf, lørdag 29. desember 2018, klokken 16:38

« forrige - neste »

turfsurf

Oppdaget at ACC ikke bremser i nedoverbakker hvis det ikke er nok regen tilgjengelig. Hvis jeg flipper til AP eller hvis det er bil foran brukes bremsen. Husker original CC på Model S var slik og, men mener AP1 bremset med ACC, og har heller ikke lagt merke til dette på AP2 før nå i det siste. Litt uventet og småskummel oppførsel. Hadde plutselig litt høy fart i bunnen av en tunnel...
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013


turfsurf

Sitat fra: Tuxedo på lørdag 29. desember 2018, klokken 23:14
Bruk bremsepedalen.
Right. Har du noe nyttig å bidra med ? Poenget med ACC er vel at den skal holde farten?
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Tuxedo

Sitat fra: turfsurf på lørdag 29. desember 2018, klokken 23:16
Sitat fra: Tuxedo på lørdag 29. desember 2018, klokken 23:14
Bruk bremsepedalen.
Right. Har du noe nyttig å bidra med ? Poenget med ACC er vel at den skal holde farten?
Vi er skikkelig langt fra ekte intelligent oppførsel på disse bilene. I mellomtiden må vi bare finne oss i å gripe inn manuelt.  Tror du har rett i at AP1 bruker bremsene på ACC, men at AP2 ikke gjør det foreløpig, så lenge det ikke er trafikk foran.

turfsurf

Sitat fra: Tuxedo på lørdag 29. desember 2018, klokken 23:30
Vi er skikkelig langt fra ekte intelligent oppførsel på disse bilene. I mellomtiden må vi bare finne oss i å gripe inn manuelt.  Tror du har rett i at AP1 bruker bremsene på ACC, men at AP2 ikke gjør det foreløpig, så lenge det ikke er trafikk foran.
Rart jeg ikke merket det forrige vinter dog. Lurer på om det er en endring med V9.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Kim-

Merket det samme forleden dag. men dersom man tar på autopiloten så bruker den bremsen for å holde farten.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

turfsurf

Sitat fra: Kim- på onsdag 02. januar 2019, klokken 21:39
Merket det samme forleden dag. men dersom man tar på autopiloten så bruker den bremsen for å holde farten.
Ja, akkurat som jeg opplevde det. Ville ikke bruke AP i tunnel med skarpe betongkanter uten hvit stripe på siden dog...
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA