Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Anbefaling av elbilforhold ved familieforøkelse

Startet av oStoreBil, lørdag 29. desember 2018, klokken 16:34

« forrige - neste »

oStoreBil

Sitat fra: Ebe på tirsdag 01. januar 2019, klokken 14:58
Vi er veldig fornøyd med vår nye evalia 40kwh.

Ja, det er en enkel bil. Bråker og skramler litt, litt dårlig/smalt midtsete bak, høye vinduer bak. Men superpraktisk bil, høy taklast. Vi er alt i alt veldig fornøyd.

Og den er ikke optimal på langtur, da den ganske raskt reduserer hurtigladehastigheten til 25-30 kw/h. Men man rekker ofte 2-300 km før det skjer.

Hvor langt kommer du nå på vinteren?

Ebe

Kjørte akkurat Bergen - Sandefjord over Haukeli, mener jeg hadde et snittforbruk på ca. 2,7-2,8. Det var med fullastet bil, 5 mennesker  og stor skiboks. Dette var våte veier i lavlandet og isete/snldekte veier i høyden. Kjørte maksimalt 10 km/t over fartsgrensa, men gikk stort sett mye saktere pga vinterdøret.

I hodet beregnet jeg å komme ca. 1 km pr. % opp på fjellet, og ca. 2 km pr. % ned av fjellet. 1% pr. km i 110km/t på motorveien også. Det stemte ganske godt.
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Ebe

Minusgrader hele veien, med -9 som kaldest. Godt med varme på.

Ser at appen rapporterer om et forbruk på 2,3 på denne turen. Men den rapirterer bare om 334 km, og drt er litt for kort mellom Bergen og Sandefjord.
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Ebe

2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

oStoreBil


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA