Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

rekkevide

Startet av Gustav Ditter, fredag 28. desember 2018, klokken 23:54

« forrige - neste »

Gustav Ditter


Gustav Ditter

Jeg fikk ved temp -4c vintermodus på 605km rekkevidde, 1 mnsenere, 604  på min hyundai kona  norsk registrert.   Dette er wrld rekord !

Biff

Det var voldsomt mye!
Så rart? Noen som kan forklare hvordan dette skjer?

Gjerne også hvordan jeg kan få det til :)

TorT

Vel, den er jo oppgitt å klare godt over 60 mil med bykjøring.
Har vel sett 596km, men betydelig gunstigere temperatur da. Tror det var ca +8*C

Imponerende ved -4*C.

turfsurf

Kommer jo an på hvordan den beregner rekkevidde. Hvis den baserer seg på siste tur, og den turen har en stor prosent negative høydemeter (dvs lavt forbruk) blir rekkevidden stor. Mange som gjør det på det viset. I3en er og slik, helt til man legger inn destinasjon på navi, da er den stort sett spot on.

Liker bedre Tesla sin variant som oppgir rekkevidde basert på ett typisk forbruk, i tillegg til at man kan se rekkevidde basert på siste 10-25-50km + reell når man legger inn destinasjon.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

TorT

I mitt tilfelle foregikk dagen i samme høyde rundt Stavanger, men hele 9 ganger rundt de undersjøiske tunellene. Både til Askje, Rennesøy,Talgje, Finnøy. Fram og tilbake, hit og dit. Personer som glemte mobiltelefon. Så ekstraturer. Og nærmere 2 mil fra siste tunell til garasjen hvor jeg ladet.

Så ingen Leaf/i3 syke her på GOM.

Jeg synes GOM er veldig etterrettelig på Kona. En annen verden en min 2014 Leaf, som jeg hadde før.

Håkon77

Nå lader jeg bare til 80%, men den oppgir da rett over 300km. Kjører 90% motorvei og 100-120km/t.
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

trykkertor

Høres riktig ut.
Jeg lader også til 80% men kjører meget sjelden over 80km/t. (Vestlandet)
Jeg får 400 km i gjett-o-meter på 80%.

-4 til +6 grader. Fuktige veier.

chriso89

Klarer dere 400 til 600 km rekkevidde?  En ting er hva bilen sier men annen ting er hva dere klarer.
Jeg klarte kun 340 km på kia niro

Olemann

Dette er jo drøftet et stort antall ganger før på ulike fora og grupper.

Ingen kunst å tømme en Kona eller eNiro eller Ampera_e på 25 mil.   Bare å holde + 110km/t og bruke godt med varme og passe på at det er minus 5 eller kaldere.

Akkurat som det er mulig å kjøre 55 mil med alle disse 3 bilene.  Pass bare på at det er sommer og at du ikke kjører over 80 km/t.

Hva bilen sier har intet å si.  Det som betyr noe er batteristørrelse, hastighet, temperatur ute og inne.  Alle disse 3 bilene har rekkevidde mellom 25 og 55 mil.


Sitat fra: chriso89 på søndag 13. januar 2019, klokken 16:13
Klarer dere 400 til 600 km rekkevidde?  En ting er hva bilen sier men annen ting er hva dere klarer.
Jeg klarte kun 340 km på kia niro

chriso89

 I know.   Tenker 604 er ganske umulig å nå nå på vinteren

trondhla

I følge Tesla-Bjørn er Kona ikke spesielt sparsom ved kjøring på motorvei, hastighet ca. 100 - 120 km/h. Tesla Model 3 er bedre. Tråd her:
https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=43545.0

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA