Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Jobber med et Python lib og ny Android app til I-Pace. Trenger litt hjelp.

Startet av xref, onsdag 26. desember 2018, klokken 22:31

« forrige - neste »

xref

Har fått gjort en god del arbeid med prosjektet i dag. Supert hvis noen vil teste litt :)
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

olavxxx

Sitat fra: Einar_S på onsdag 02. januar 2019, klokken 18:44
Høhh! Det ser ut som det er Volvo som eier sjappa!
https://www.volvogroup.com/en-en/news/2018/dec/news-3160190.html
Og det ser ut for at det er samme database provider som for Nissan.
Det lover ikke godt. For Leaf appen stinker sure sokker!
Men kanskje er det noe kode å snoke for noen av de andre merkene som bruker samme database?
Appen til Nissan har de sikkert laget selv, eller betalt noen for å lage.
Tjenesten bak er jo det de da bruker (er nok en skybasert tjeneste skreddersydd for mobilitet).

Ellers er det ikke samme Volvo som Volvo Cars (som eies av Geeley, som også eier Polestar, Lynk&Co mfl).
Volvo Group er da busser, lastebiler, arbeidsmaskiner, gravemaskiner+++, de investerer også i ting og tang.

Så hva Volvo Group skal med det annet enn investering, er kanskje for busser/lastebiler/båter osv(?).

daktari

Sitat fra: xref på onsdag 02. januar 2019, klokken 22:45
Har fått gjort en god del arbeid med prosjektet i dag. Supert hvis noen vil teste litt :)
Klar i kveld for å teste de nye features du har utforsket, bl.a. max SOC. hvordan går vi frem? Jeg forstår ikke helt hva jeg skal gjøre av det som skrives GitHub...
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

xref

Takk for villigheten til å teste. Å sette Max SOC er ikke implementert enda men jeg jobber med saken. Hvis du går på Pull Requests ser du per nå to ulike endringer. Trykk på dem så står det litt mer. I Gitter-kanalen står det også fortløpende ting jeg trenger å få testet.

Kort fortalt trenger jeg feks følgende testet. (Må kjøres med python3)

import jlrpy

c = jlrpy.Connection('my@email.com', 'password')
c.vehicles[0].authenticate_cp()


Sjekk at du får en token-verdi tilbake :)

Du må selvsagt sjekke ut koden med git og velge riktig branch :) bare å spørre om hjelp på Gitter. Kan alltid sende meg direktemelding der også
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

Vannkraft

Et lite sidespørsmål.

Hadde det ikke vært praktisk å benytte en ferdig App som f.eks Torque til dette?
Jeg bruker den med suksess mot en Ampera-e jeg har.


xref

Sitat fra: Vannkraft på mandag 07. januar 2019, klokken 20:21
Et lite sidespørsmål.

Hadde det ikke vært praktisk å benytte en ferdig App som f.eks Torque til dette?
Jeg bruker den med suksess mot en Ampera-e jeg har.



Torque er vel noe helt annet? Da snakker vi vel Bluetooth og ODB?
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA