Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hyundai Ionic 2019

Startet av Eliasz Perun, tirsdag 25. desember 2018, klokken 18:15

« forrige - neste »

tilfELdig

Har lest litt om "bluelink" andre steder, og hvis jeg har forstått det riktig så er det snakk om server-infrastruktur for Europe, de har det i USA.
Mange mener alt "det tekniske" ligger i bilen allerede, men de måtte bygge infrastrukturen som de ikke hadde her.
(det er derfor Ioniq ikke har app, men alt dette har jeg kanskje bare misforstått ?)

Håper noen her kan komme med noe bedre forklaring ?


AppleKnocker

Sitat fra: Mojo på torsdag 17. januar 2019, klokken 14:42
Sitat fra: Daniel_0007 på torsdag 17. januar 2019, klokken 11:59
Rart å kalle det generasjon 2 når det er samme batteri og drivlinje, blir vel mer 1.5

Står det i denne pressemeldingen at det blir samme batteri og drivlinje?
Nei. Batteri for nye electric er ikke avslørt ennå.

Ellers er det ikke mulig å tolke pressemeldingen annerledes enn at APP kommer.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

jkirkebo

Sitat fra: AppleKnocker på torsdag 17. januar 2019, klokken 18:38
Sitat fra: Mojo på torsdag 17. januar 2019, klokken 14:42
Sitat fra: Daniel_0007 på torsdag 17. januar 2019, klokken 11:59
Rart å kalle det generasjon 2 når det er samme batteri og drivlinje, blir vel mer 1.5

Står det i denne pressemeldingen at det blir samme batteri og drivlinje?
Nei. Batteri for nye electric er ikke avslørt ennå.

Ellers er det ikke mulig å tolke pressemeldingen annerledes enn at APP kommer.

Bra, da har vi en kandidat til når vi skal bytte ut Leafen i løpet av et års tid, i tillegg til Tesla Model 3. Få inn et batteri på minst 40kWh også nå, så blir det bra. Og en prisøkning på maks 30-40.000,- så man kan få den på veien for 330-340k inkl. vinterdekk og teknikkpakke.

Nytt instrumentpanel ser jeg, det er bra da det gamle ser ganske gammelmodig ut. Håper på digital fartsvisning med store tall slik som Nissan og Tesla har. Og LED-fjernlys, hvis ikke går det forhåpentligvis an å få plass til en LED-bar.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Stianhel

Når vil denne realistisk være på plass tenker vi? Ferdig levert til kjøper

Daniel_0007

Hybriden kommer til sommeren så elbilen mot slutten av året.
Model 3 2019 LR Rwd

Crown

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 17. januar 2019, klokken 19:29

Nytt instrumentpanel ser jeg, det er bra da det gamle ser ganske gammelmodig ut. Håper på digital fartsvisning med store tall slik som Nissan og Tesla har.

Du kan jo få det i dagens Ioniq også hvis du vil, i sportsmodus er det store digitale tall.
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

Mojo

Hmmm, plutselig var det ikke så gøy å ha bestilt Ioniq med levering i mars likevel... Noen som vil gjette batteristørrelse og pris? Hyundai har vel sagt at nye Ioniq skal ha kortere rekkevidde enn Kona, så jeg tipper de putter inn det minste batteriet Kona leveres med i utlandet (39 kwh). Dette kan nok gi en ganske fin rekkevidde i en effektiv bil som Ioniq.

Når det gjelder pris så har jo Nissan nettopp vist at det er godt mulig å legge på en del når man kommer med større batteri, og her er det jo i tillegg snakk om en helt ny modell og ikke bare større batteri.


Zimon

Sitat fra: Crown på fredag 18. januar 2019, klokken 10:36
Sitat fra: jkirkebo på torsdag 17. januar 2019, klokken 19:29

Nytt instrumentpanel ser jeg, det er bra da det gamle ser ganske gammelmodig ut. Håper på digital fartsvisning med store tall slik som Nissan og Tesla har.

Du kan jo få det i dagens Ioniq også hvis du vil, i sportsmodus er det store digitale tall.

Trykk også på kjørekomputerknappen på rattet så finner du km/t som eget valg der. Husker om du må pile opp/ned. Da får du stor km/t i digital på eco og normal mode også.

@Mojo - du blir garantert fornøyd med dagens Ioniq også. Om denne versjonen av Ioniq kommer med større større batteri eller ikke er jo ikke anonsert enda, så tiden får vise. Men kos deg med en flott bil når du får den! :)
Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

Skeptikeren

Sitat fra: Mojo på fredag 18. januar 2019, klokken 19:25
Hmmm, plutselig var det ikke så gøy å ha bestilt Ioniq med levering i mars likevel... Noen som vil gjette batteristørrelse og pris? Hyundai har vel sagt at nye Ioniq skal ha kortere rekkevidde enn Kona, så jeg tipper de putter inn det minste batteriet Kona leveres med i utlandet (39 kwh). Dette kan nok gi en ganske fin rekkevidde i en effektiv bil som Ioniq.

Når det gjelder pris så har jo Nissan nettopp vist at det er godt mulig å legge på en del når man kommer med større batteri, og her er det jo i tillegg snakk om en helt ny modell og ikke bare større batteri.

Tenkt tanken jeg også, men jeg håper ikke følelsen blir å hente seg en «avleggs» og «gammel» bil. Heldigvis er rekkevidden på Ioniq bortimot den som varierer minst avhengig av klima blant dagens elbiler, så jeg føler ikke så hardt på det enda.

Mojo

Leste et eller annet sted at hybridvariantene skulle lanseres i mars, det vil si rundt de dager da jeg skal hente min bil, så jeg frykter litt følelsen av "jaja, jeg får vel dra og hente den utgåtte, gammeldagse nybilen min". Det er første gang jeg kjøper helt ny bil, og så er den på vei ut når jeg får den liksom....den følelsen...

Tiger123

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 17. januar 2019, klokken 19:29
Sitat fra: AppleKnocker på torsdag 17. januar 2019, klokken 18:38
Sitat fra: Mojo på torsdag 17. januar 2019, klokken 14:42
Sitat fra: Daniel_0007 på torsdag 17. januar 2019, klokken 11:59
Rart å kalle det generasjon 2 når det er samme batteri og drivlinje, blir vel mer 1.5

Står det i denne pressemeldingen at det blir samme batteri og drivlinje?
Nei. Batteri for nye electric er ikke avslørt ennå.

Ellers er det ikke mulig å tolke pressemeldingen annerledes enn at APP kommer.

Bra, da har vi en kandidat til når vi skal bytte ut Leafen i løpet av et års tid, i tillegg til Tesla Model 3. Få inn et batteri på minst 40kWh også nå, så blir det bra. Og en prisøkning på maks 30-40.000,- så man kan få den på veien for 330-340k inkl. vinterdekk og teknikkpakke.

Nytt instrumentpanel ser jeg, det er bra da det gamle ser ganske gammelmodig ut. Håper på digital fartsvisning med store tall slik som Nissan og Tesla har. Og LED-fjernlys, hvis ikke går det forhåpentligvis an å få plass til en LED-bar.

Hadde håpet å ha en kandidat til jeg og, når Leafen skal byttes om et års tid, men tviler på at en Ioniq vil bli vurdert. Kommer ikke noe større batteri i den, tror jeg. Da måtte de vel kunne få det med i en pressemelding?? Selv om de ikke vet størrelsen så ville de nevnt de, nettopp for slike som jkirkebo og meg.
Merkelige disse koreanske produsentene.., kanskje de vil ha en rekkeviddekonge og en rekkeviddeknekt, som de har i dag...

Mojo

Husker ikke helt hvor, men jeg har lest et intervju med en høytstående Hyundai-sjef som sa at nye Ioniq vil få bedre rekkevidde, men ikke så god rekkevidde som Kona. Tipper derfor på ca 40 kwh. Hadde de gitt Ioniq et batteri på 60+ kwh så hadde den jo kjørt herfra til månen.  :D

Tiger123

Sitat fra: Mojo på fredag 18. januar 2019, klokken 23:52
Husker ikke helt hvor, men jeg har lest et intervju med en høytstående Hyundai-sjef som sa at nye Ioniq vil få bedre rekkevidde, men ikke så god rekkevidde som Kona. Tipper derfor på ca 40 kwh. Hadde de gitt Ioniq et batteri på 60+ kwh så hadde den jo kjørt herfra til månen.  :D

Ja da hadde den vært helt i baken på model 3:) Men spørsmålet er seff når....!

Skeptikeren

Sitat fra: Mojo på fredag 18. januar 2019, klokken 23:08
Leste et eller annet sted at hybridvariantene skulle lanseres i mars, det vil si rundt de dager da jeg skal hente min bil, så jeg frykter litt følelsen av "jaja, jeg får vel dra og hente den utgåtte, gammeldagse nybilen min". Det er første gang jeg kjøper helt ny bil, og så er den på vei ut når jeg får den liksom....den følelsen...

Samme her. Vi får da hente våres utbrukte biler, tror det blir bra jeg  :laugh: Mener at jeg leste at elbilvarianten KUNNE komme helt mot slutten i 2020. Nå er det jo to års ventetid på Kona, og den nye Leafen blir det også helt sikkert ventetid på så tviler på at det bare blir å hente seg en ny Ioniq når den tid kommer da den bare så vidt er omtalt i media og det alt er noen mnd ventetid på dagens modell. Statistikk sett vil de holde seg godt i pris også, bare se på dagens Leaf. Vi kan nok glede oss og nyte våre biler vi også :)

Amoss

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 17. januar 2019, klokken 19:29
Bra, da har vi en kandidat til når vi skal bytte ut Leafen i løpet av et års tid, i tillegg til Tesla Model 3. Få inn et batteri på minst 40kWh også nå, så blir det bra. Og en prisøkning på maks 30-40.000,- så man kan få den på veien for 330-340k inkl. vinterdekk og teknikkpakke.

Enig. Ioniq er også mitt beste alternativ til TM3 om den bare får litt større batteri/lengre rekkevidde. Får bare håpe de kommer med mer informasjon før TM3 SR er bestilt, i så fall må jeg nok en god runde i tenkeboksen :)

~40kWh hadde vært helt topp for mitt bruk, men tror at også ett ~35kWh batteri hadde holdt her. Men dagens rekkevidde er akkurat litt for lavt til at jeg er komfortabel med den til mine daglige kjøreturer.
Model S 85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA