Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Montere ledbar til ok pris

Startet av svartelista, tirsdag 25. desember 2018, klokken 04:08

« forrige - neste »

svartelista

Noen som har montert ledbar til en ok pris på sin Kona?

Eller syns folk flest at bilen har såpass bra lys at det ikke er nødvendig?
(Mottar bil denne uken)

andy99

Synes både nærlys og fjernlys er bra. Men ingen lyktespylere, så lyset blir fort redusert av saltlake, skitt etc. Jeg har kjøpt en lyktenal som står fast i garasjen i en bøtte med spylervæske for å vaske lykter. Er jo aldri innom noen bensinstasjon lenger ;)
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

Biff

Enig med Andy. Bila er kald som F pga mangel på varme fra motorrom, og LED lykter. Så jeg må ofte skrape is eller rengjøre lykter. Litt irriterende men selvfølgelig bedre enn ICE og halogen.

trykkertor

Jeg er en av de som ikke er imponert av lyset på Kona Electric.
I hvertfall etter å ha prøvd e-Niro merker jeg hvor mye KE "mangler".
Helt ok, men ikke noe å skryte av.
Og ryggelysene gjør meget lite ut av seg.

Krokan

Så lyset på eNiro er bedre? Vurderer også LED-bar da jeg heller ikke er særlig imponert, spesielt fjernlyset skuffer. Ryggelyset er jo en vits, noen som har en formening om det er lett å hente ut strøm til ekstra ryggelys (LED)?

Gunnar Eiken

Jeg har fått et tilbud fra Mobile åsane om komplett montering av en Strands Nuuk 90W Ledbar til i overkant av kr 6000. Ser at lysrampen koster ca kr 2750 inkl MVA kjøpt fra Sverige. Synes 3000 kr for montering er i dyreste laget.
Er det noen som har monteringsanvisning og koblingsskjema for LED lys til Kona EV?

Øyvind.h

Sikker på at du ikke blander med 45W versjonen? Nuuk finnes i både enkel og dobbel versjon. Dobbel er 90w.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

jkirkebo

Sitat fra: Gunnar Eiken på onsdag 16. januar 2019, klokken 13:39
Jeg har fått et tilbud fra Mobile åsane om komplett montering av en Strands Nuuk 90W Ledbar til i overkant av kr 6000. Ser at lysrampen koster ca kr 2750 inkl MVA kjøpt fra Sverige. Synes 3000 kr for montering er i dyreste laget.
Er det noen som har monteringsanvisning og koblingsskjema for LED lys til Kona EV?

Jeg betalte vel ca. 5600,- hos Bilkomponenter på Kløfta for Strands Duo Nuuk montert på min Tesla Model X. Men det inkluderte da LIN-bus adapter for å hente ut styrestrømsignalet siden TMX har LED fjernlys. Har Kona også LED fjernlys? I så fall kan det hende prisen inkluderer nødvendig adapter.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Øyvind.h

Hvordan er erfaringen din med nuuk duo? Fornøyd? Har bestilt dette lyset selv nå. Spent på om det gir bredt nok bilde.
Sorry for OT men regner med erfaring er interessant for TS også!
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

jkirkebo

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 16. januar 2019, klokken 16:54
Hvordan er erfaringen din med nuuk duo? Fornøyd? Har bestilt dette lyset selv nå. Spent på om det gir bredt nok bilde.
Sorry for OT men regner med erfaring er interessant for TS også!

Jeg er veldig fornøyd med både lysstyrken og lysbildet. Glad jeg ikke betalte vesentlig mer for andre alternativer, den er mer enn god nok for meg.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

trykkertor

Min Kona Electric er mest sannsynlig feiljusterte lykter på.
Nærlys funker knapt, og fjernlys lyser slik jeg hadde forventet nærlysene skulle vært.
På nærlys ser jeg lyskjeglen noen få billengder foran min egen bil.
Ved fjernlys strekker den seg ytterligere fremover, men dykker rakst ned i asfalten ikke så veldig langt foran.
Veiskilt gir jo sin refleksjon, men det er ikke mye over knehøyde som blir lyst opp. Og knapt nok så høyt.

e-curious

Var også misfornøyd med nærlysene, men fikk dette justert.  Nå synes jeg de er OK

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA