Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil på wall connector

Startet av LASOL, fredag 21. desember 2018, klokken 11:31

« forrige - neste »

LASOL

Hei jeg kjøpte en wallbox høsten 2016 som er montert tørt og fint i garasje. Den har blitt brukt sporadisk til lading av en model S. Men nå virker det som om ladeboksen er i ferd med å ryke. Flere ganger når jeg kobler til bilen skjer det ingen ting. Bilen registrerer at ladekabel kobles til, men lading starter ikke. Meldingen som kommer er at en må sjekke power source. Bilen lader alle andre steder uten problemer og wallbox lyser grønt. På bil lyser det ingen ting. Jeg har forsøkt å resette bil og ladeboks uten hell. Men en dag senere kan lading skje problemfritt.

Noen som har tips om hva som bør sjekkes før en forsøker å få Tesla i tale?
Bmw iX50 bestilt 17. mars 2021
Polestar 2 PP august 2020
S 85d ap1 oktober 2015(Solgt august 2020)

krister461

Bevege kabelen mens den er koblet til bilen.

GOS

Sitat fra: LASOL på fredag 21. desember 2018, klokken 11:31
Hei jeg kjøpte en wallbox høsten 2016 som er montert tørt og fint i garasje. Den har blitt brukt sporadisk til lading av en model S. Men nå virker det som om ladeboksen er i ferd med å ryke. Flere ganger når jeg kobler til bilen skjer det ingen ting. Bilen registrerer at ladekabel kobles til, men lading starter ikke. Meldingen som kommer er at en må sjekke power source. Bilen lader alle andre steder uten problemer og wallbox lyser grønt. På bil lyser det ingen ting. Jeg har forsøkt å resette bil og ladeboks uten hell. Men en dag senere kan lading skje problemfritt.

Noen som har tips om hva som bør sjekkes før en forsøker å få Tesla i tale?

Løs eller fast kabel? Sjekket om det er en liten stein eller lignendee som ligger kilt  enden av kabelen slik at bilen ikke får låst den skikkelig? Har opplevd det mange ganger med min Type 2 kabel
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Muffinman

Tror faktisk alle førstegenerasjons TWC får denne kontaktfeilen ved pluggen før eller siden. Vår fra 2017 fikk det etter et år, men den var også bare helt sporadisk brukt, og ikke brukt i det hele tatt halve tiden. Ville sannsynligvis valgt et annet fabrikat i dag.

daktari

Ved løs kontakt i håndtaket, bytter ikke Tesla dem på garanti inkl. demontering og montering?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Muffinman

Jo da. Null problemer der. De ønsker å feilsøke ved å se på loggen til bilen som er tilkoblet, deretter kommer det en ny susende med budbil. Den gamle kan man levere inn på nærmeste servicesenter ved anledning.

LASOL

Det er fast kabel på wallboxen min ingen stein eller noe annet fremmedlegeme som hindrer låsing. Har forsøkt å kontakte Tesla men sliter med å komme gjennom..
Men det haster ikke kan lade på andre måter. Så lenge jeg er like heldig som jeg leser andre har vært mht å få erstattet den defekte deler er alt bra. Får prøve å ringe igjen på nyåret.
Bmw iX50 bestilt 17. mars 2021
Polestar 2 PP august 2020
S 85d ap1 oktober 2015(Solgt august 2020)

Muffinman

De bytter hele enheten. Prøv 23 96 02 85.

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

boppus

Samme symptom på min Tesla vegglader. Har hatt den et par år. Den henger på garasjeveggen utendørs, utsatt for vær og vind.
Kontakten låser ikke til bilen, og da starter den ikke å lade. Tenkte å bare skru den ned og ta den med til et Service Center.

Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

sjokomelk

Sitat fra: boppus på torsdag 03. januar 2019, klokken 15:09
Samme symptom på min Tesla vegglader. Har hatt den et par år. Den henger på garasjeveggen utendørs, utsatt for vær og vind.
Kontakten låser ikke til bilen, og da starter den ikke å lade. Tenkte å bare skru den ned og ta den med til et Service Center.
Feilmeld på telefon/e-post. De vil gjerne forsøke å koble seg til den via bilen din for å se om de ser hva som evt. er galt. Og så sender de ny rett hjem til deg.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

boppus


Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

Muffinman

Verkstedet vil  bare henvise deg til "ladeekspertene" man kan nå på nummeret over :)

boppus

Takk, @Muffinman.
Ringte nummeret ovenfor og de opprettet sak, samt antydet at det vil sendes meg en ny relativt snart.

Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

Muffinman


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA