Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kjøpe gammel i-Miev. Hva kan man forvente

Startet av elKona, torsdag 20. desember 2018, klokken 23:43

« forrige - neste »

elKona

Lurer på å kjøpe en billig el-bil kun for jobbpendling, og ser at i-Miev fra 2011-2012 som nærmer seg 100K km kan ligge ute ganske rimlige.. Hva kan man forvente av rekkevidde på en slik med -5 grader og ca. 50km/t i snitt.

elekTrond

Jeg kan bare svare for meg sjøl og min 6 1/4 år gamle MY13 mjau med LEV50N celler og 70' km bak seg. Den klarer fint ~60 km med varmen på i rask landevegsfart.

I fjor vinter gikk den ~35 km på ca. halve batteriet langs RV4 og én-felts E6 med 70-90 km/t marsjfart. Dvs. veldig greit nødvendig å lade opp igjen (og forvarme) i kontortiden, så jeg kunne fyre godt på begge veger. Ingen fare å slå ihjel 3/4 batteri én veg om mulighetene byr seg. (Les: god flyt, snøslaps, dugg, ... : )

PS! MY12 og nyere har også forvarme med fjernkontroll. Den sparer kropp og batteri. :+1:

PPS! Du kan godt få bytte/låne pusen min, om jeg får prøve Kona di ...   (",)
'13 Mjau

JensC

Med lett høyrefot og mye coasting holder min ´11 iOn (50 000km) ca 65-70 km nå på vinterstid med lett fyring hele veien.

Det er riktignok i Bergen hvor temperaturen er noe høyere :)

Pastor1

Bor i Heggedal og kjører tur retur Drammen eller Oslo hver dag. 65 km daglig er ikke noe problem, men noe særlig over 70 planlegger jeg ikke på vinteren lenger. 2011/106' km
Øyvind Slåtta - Asker
Pastorkjørt 2011-modell i-MiEV siden oktober 2016
Er den lilla? Eller er den rød? Fasiten sier Bringebærrød

Myrvang

Jeg bruker 7 av 16 streker på 2X7,5 km nå på vinteren. Starter hjemme på 180 MOH og ruller til jobb ca 5 MOH uten regen pga fullt batteri og bruker mye strøm hjem igjen. 2 kaldstarter med varme på fullt. Klarer ca 50 km på vinteren om jeg er forsiktig med varme og høyrefoten. Displayet viser 85-87 km fulladet uten varmen på.

2011 i-miEv, 95000 km.
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

espenri

Som du ser her er det endel forskjellige svar, og min erfaring er at det også kan være tildels vanskelig å få en fasit på det selv ved prøvekjøring av bilen. Jeg tipper at min rekkevidde varierer fra 60-110km på vinterstid, alt avhengig av fart, temperatur, veiforhold, varmebehov, fjerning av dugg etc. Mye lettere å få konsistent rekkevidde på sommeren. Men skal jobbe hardt for å få den under 60km rekkevidde med den gjennomsnittsfarta du oppgir.

Min har dog gått endel mindre, 2013 som har gått ca 45000.
2019 Jaguar I-Pace HSE FE
2016 Mitsubishi Outlander PHEV (Solgt)
2013 Mitsubishi iMiev

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA