Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny versjon av Nissan EV for iPhone

Startet av saksland, onsdag 19. desember 2018, klokken 10:07

« forrige - neste »

meitran

Sliter fortsatt med å oppdatere info om batterinivå. Flere?

Morten Ruud


meitran

Sitat fra: Morten Ruud på fredag 28. desember 2018, klokken 17:05
Ditto - uansett app (også My Leaf) - iOS

Samme her. Fungerer ikke på noen av appene. Får tro det kommer oppdatering.

flashback

Det virker som den nye versjonen gjør at det spørres om oppdatering fra bilen umiddelbart etter man logger inn i appen. Jeg likte den forrige versjonen bedre, der man fikk opp siste rapporterte status.
Jeg mener å ha observert at bilen sender batteristatus når man slår den av, så hvorfor defaulter appen til å tvinge fram en oppdatering? Det må jo føre til mye mer stress i systemet.

Har testet litt med å kalle Nissan Connect APIet direkte, og dersom jeg spør om siste kjente batteristatus får jeg det umiddelbart etter innlogging. Fungerer hver gang.

Ber jeg derimot om oppdatering fra bilen får jeg aldri svar.
Spør jeg om siste kjente igjen et minutt senere, får jeg den oppdaterte statusen.
Det kan være en bug i APIet som fører til at serveren ikke klarer å si i fra til klienten (appen) at ny status er klar.

Jeg begynte å teste fordi jeg synes appen er alt for treg, og lurte på hvor tregheten ligger. Bruker man APIet direkte tar det 10 sekunder å logge inn (!), mens påfølgende kommandoer går raskt.

Ser at USA har et nyere API og en annen app. Er det lov å håpe på at dette kommer til Europa?

Joltus

#34
Du likte bedre den forrige løsningen der den brukte en evighet på å produsere batteri statusen sist appen ble brukt? Som kunne være flere dager siden?

Vel.... Du får ikke meg med på den hvertfall. Aldri, ikke en gang har eg hatt bruk for den prosenten appen viste første gangen den ble åpnet. Alltid måtte eg be om ny.

Nå får eg hvertfall opp den statusen sist bilen ble parkert. Og det med en gang. Genialt.

Det eg såg sist var at om eg ventet noen minutter og stengte appen helt og gikk inn igjen så var den oppdatert igjen. Virker å ikke klare hente ny info og presentere den.

Myleaf funker akkurat som før hos meg.

Edit: inntil nå. Prosent i Nissan app kom på under tjue sekunder. Myleaf vil ikke.

flashback

Mulig app/bil oppfører seg forskjellig fra min, men jeg har ikke klart å få batteristatus en eneste gang etter siste oppdatering. Med forrige versjon fikk jeg i det minste opp prosenten, dog etter alt for lang tid.

Bilen sender ny batteristatus til server uoppfordret hver gang man slår av bilen eller avslutter lading. Derfor holder det som oftest å hente siste status fra server for meg. Unntaket er når man sitter og venter på lading, men det gjør jeg svært sjeldent.

Joltus

Har du prøvd å gå oppi hjørnet og trykke logg ut?

Og så begynne helt på nytt?

flashback

Hadde tenkt til å teste det nå, men så fungerte appen plutselig fint. Fikk opp siste kjente status ganske raskt, så oppdatering fra bilen litt etterpå. Dette er første gang jeg har fått status i det hele tatt etter oppdateringen.

Skal prøve forslaget ditt dersom det slutter å fungere igjen.

Joggamann

Kan man ha to stykk leaf i samme app for å styre klima?

Joltus

Virker nå å være mulig å bytte bil i menyen til venstre oppe.

Men sikkert tungvindt, tregt og funker bare av og til....

meitran

Får fortsatt ikke opp status på batterinivået. Klarer heller ikke logge inn på You+ fordi passordet visstnok er feil, men dette vet jeg ikke stemmer. Når jeg forsøker å resette passordet får jeg beskjed om at kontoen ikke eksisterer i det hele tatt. Imponerende hvor ræva dette egentlig er.....

Napalmberg

Jeg ble i dag plutselig kastet ut av appen. Kommer heller ikke inn på mine tjenester på nissan +you. Flere som har samme problemet?
Mercedes B-electric
Model 3 bakhjulsdrift
Mercedes B-electric
Leaf 2018
e-NV 200

Joltus

Kom ikke inn for en halvtime siden. Og varme start til bilen gikk ikke gjennom.

hawK

Her og...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Joltus


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA