Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ny bil på oss

Startet av Mikkey, tirsdag 18. desember 2018, klokken 20:35

« forrige - neste »

Mikkey

Hei,

Ser ut til at det blir en ny bil (el-bil for å være spesifikk) på oss på starten av nyåret og med det så har jeg som nybegynner i dette feltet noen spørsmål. Vi har prøvekjørt en Hyundai Ioniq på Ensjø i Oslo som er en god bil ved første øyekast og prøving. Vi fikk i tilbud om ca. 302.000 kr for en Hyundai Ioniq 2019 med teknikkpakke og vinterhjul. Har sett litt rundt i forumet, og ser at andre får flere ting med bilen for billigere pris. Det er også en leveringstid til slutten av februar. Mine spørsmål er som følger:

- Noen her som har en Ioniq eller har bestilt en nylig som kan si noe om prisantydning med teknikkepakke og uten skinn da dette ikke er en viktig detalj for familien?
- Er det andre El-biler som er verdt å se på i samme prisklasse?
- Er det slik at vinterhjul ikke er inkludert når man kjøper slik at man må alltid huske på at dette foreligger i kontrakten?

Setter meget pris på svar og eventuelt andre kommentarer som kan hjelpe en nybegynner i denne nye elbil epoken vi nå skal entre oss inn i.  :)

Skeptikeren

302.000 uten skinn? Jeg skrev kontrakt på ca 303.000 med metallic lakk, teknikk, skinn og vinterhjul samt annet småtteri. Når det gjelder vinterhjul, så er det riktig at det normalt ikke er med to sett hjul. Vi vurderte Leaf før vi bestilte Ioniq, men den var såpass mye dyrere og hadde dårligere prestanda at vi droppet dette ganske fort. Jeg får min Ioniq i mars ca, gleder meg stort.

tuono

Den prisen Skeptikeren kommer med er den riktige (max) for en ny "norsk" bil med det utstyret/utstyrsnivået han nevner. Muligens litt mer med luke.

Mikkey

Takk for svar.
Ser ut til at jeg har fått en høyere prise enn det som er "normalt", skal ta en runde med forhandlere i Oslo og omegn for å se om jeg kan få pruta litt.

Kjetil1986

Kjøp vinterhjul selv. Mye å spare  :+1:
Model 3 long range 2021

Skeptikeren

Der kunne nok jeg ha spart 5 laken også fort vekk, men jeg setter pris på å ha originale felger på begge deler

Morino

Fikk min av hyundai-forhandler til 314000 med ladestasjon ferdig montert.
Metallic, teknikkpakke, skinnseter og vinterhjul. Bestilte i mai men fikk først i desember.

Tin

Ensjø priset seg helt bort når vi kjøpte. Liker ikke følelsen av at noen prøver å lure meg som de gjorde så jeg gikk ett annet sted. :)

Skeptikeren


Tin

Sitat fra: Skeptikeren på søndag 23. desember 2018, klokken 19:54
Mye skulle dem ha?

Lenge siden. Var rett etter lansering. Liste pris +12k for frakt/levering selvom det i følge prislista stod at dette var inkludert. Vinterdekk skulle de ha nærmere 20k for. Bare tull.

Mikkey

Hei igjen!

Da ble det Ioniq på oss. Bestilte for 300.000 med metallic lakk og alt av utstyr (-soltak) og vinter dekk og en veldig kort leverings tid (tidlig februar). Er det noe jeg burde kjøpe eller gjøre imens vi venter spent på ny bil? ordning av ladebrikker ogsånt? som sagt, veldig nygbegynner på dette. :D

Crown

Få på plass skikkelig hjemmeladeløsning, har dere det?
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

Zimon

Få på plass hjemmelader om derer har egen p-plass etc som nevnt.

Last ned appene til Fortum, Grønn Kontakt evt andre som er i ditt område og registrer konto der og sett opp betalingskorto. Får dere startpakka til elbilforeningen så kan ladebrikke der knyttes opp mot GK og Fortum (evt andre sine systemer). Om du ønsker å ha ladebrikke til begge nøklene til bilen så bestill RFID brikker fra disse. Elbilforeningen sin brikke festes på ene og de andre på den andre nøkkelen. Evt om du får knyttet andres brikke opp mot hver enkelt leverandør av hurtiglading.

Ellers er der bare å glede seg til bilen blir levert! Gratulerer!  :)
Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

Mikkey

Tusen takk for svar :)! Skal laste ned og fikse konto for disse nå. Vi er i borrettslag og de har en "avtale" med et selskap som leverer ladere for 22.000kr, noe jeg synes er altfor dyrt da lader med montering fra hyundai kostet 14.000. Skal se om vi får lov til å montere en Hyundai lader eller om vi faktisk bare må punge ut for den som koster 22.000.

Skeptikeren

Sitat fra: Mikkey på lørdag 05. januar 2019, klokken 12:50
Hei igjen!

Da ble det Ioniq på oss. Bestilte for 300.000 med metallic lakk og alt av utstyr (-soltak) og vinter dekk og en veldig kort leverings tid (tidlig februar). Er det noe jeg burde kjøpe eller gjøre imens vi venter spent på ny bil? ordning av ladebrikker ogsånt? som sagt, veldig nygbegynner på dette. :D

Med vinterdekk altså? Det var jo en rimelig grei pris da må jeg si, gratulerer. Farge ble det? :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA