Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla model 3, komfortabel også for høye folk

Startet av olavxxx, mandag 17. desember 2018, klokken 21:35

« forrige - neste »

olavxxx

https://cleantechnica.com/2018/12/15/tesla-model-3-comfortable-for-nearly-7-foot-tall-nba-player-cleantechnica-interview/

Bra intervju, han sluttet også å kjøre sin fossile sportsbil.
Jeg har selv sittet i baksete og synes det er mer plass enn i S/X på rad 2.

Har ikke tenkt så mye over førersetet, der har jeg veldig god plass også i X.

z4rd

#1
Du synes at du sitter bedre i baksetet i Model 3 enn i baksetet i Model X?

Til info så sier ikke Matt Bullard noe som helst om baksetet i hverken Model 3, S og X. Han snakker om forsetet... og der sitter man jo ganske lavt og har bra plass over hodet. Hvis Matt Bullard, som er 208cm høy, hadde prøvd å sette seg i baksetet på den Model 3-en, som jeg satte meg inni i dag, så hadde det blitt rimelig komisk.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

daktari

Jeg er 181 og merker at gulvet på Teslaen er høyt. Bedre i I-PACEN vår. Men satt nettopp i en ny E-klasse taxi, og det baksetet var ikke mye å skryte av heller, fikk en knyttneve under låret...
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

ToWalkOrDrive

#3
Er ikke langt fra 2m selv, og var og overrasket over plass i førersetet. Når jeg kjører setet helt bak var det fremdeles plass til 12-åringen på 1,65. Neste år er det datteren som må sitte der, men totalt sett meget fornøyd med plass til folk. Burde derimot vært mulig å trekke rattet nærmere meg selv. Kia e-niro var god på det. Men ikke verre enn at jeg for en time siden bestilte Model 3 Performance... :-) Baksetet er forøvrig veldig lavt, som blir sagt her, men det er det og på gode gamle Model S.
Tesla Model Y                         2021-

N00b

Har 5 års erfaring med S. Baksetet i M3 er bedre plass i høyden, ferdig snakket.

Kramzz

Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80


Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert


Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)


.

Counterpointer

Sitat fra: N00b på tirsdag 18. desember 2018, klokken 09:02
Har 5 års erfaring med S. Baksetet i M3 er bedre plass i høyden, ferdig snakket.
Uffameg, 5 år i baksetet på S.

Hva har du gjort?

Jeronan

Sitat fra: N00b på tirsdag 18. desember 2018, klokken 09:02
Har 5 års erfaring med S. Baksetet i M3 er bedre plass i høyden, ferdig snakket.

You do know that the Model S went through several upgrades and a facelift? The facelift cars with the glass roof created at least 5-7 cm more headroom in the back seat and with the introduction of AP2.5, Tesla launched redesigned rear seats that are much better than the old ones.

I am 1.92 myself and have no trouble sitting in the rear seat of my late 2017 Model S. It's a huge difference compared to a pre-facelift Model S with all-metal roof and old rear seats.

Now, I have visited Skøyen when the Model 3 was on display and tested the rear seat and I was pleasantly suprised about the head room in the rear seat. It was on par with our Model S, though it's much more cramped due to the Model 3 being a lot smaller both in length and width.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

olavxxx

Sitat fra: z4rd på mandag 17. desember 2018, klokken 21:38
Du synes at du sitter bedre i baksetet i Model 3 enn i baksetet i Model X?

Til info så sier ikke Matt Bullard noe som helst om baksetet i hverken Model 3, S og X. Han snakker om forsetet... og der sitter man jo ganske lavt og har bra plass over hodet. Hvis Matt Bullard, som er 208cm høy, hadde prøvd å sette seg i baksetet på den Model 3-en, som jeg satte meg inni i dag, så hadde det blitt rimelig komisk.
X er bedre enn S i så måte, men bøylen i taket er massiv.

fonberg

Sitat fra: olavxxx på tirsdag 18. desember 2018, klokken 10:29
Sitat fra: z4rd på mandag 17. desember 2018, klokken 21:38
Du synes at du sitter bedre i baksetet i Model 3 enn i baksetet i Model X?

Til info så sier ikke Matt Bullard noe som helst om baksetet i hverken Model 3, S og X. Han snakker om forsetet... og der sitter man jo ganske lavt og har bra plass over hodet. Hvis Matt Bullard, som er 208cm høy, hadde prøvd å sette seg i baksetet på den Model 3-en, som jeg satte meg inni i dag, så hadde det blitt rimelig komisk.
X er bedre enn S i så måte, men bøylen i taket er massiv.

Fraværet av bøyle i taket på 3 hjelper godt på romfølelsen i baksetet. Mitt inntrykk etter å ha prøvesittet baksetet i 3 er at hodeplassen er like god som i S, mens benplassen er litt dårligere, og at den blir vesentlig trangere for tre i baksetet pga. den er ca. ti cm smalere enn S. Så alt i alt vil jeg si at to sitter like godt i 3 som i S, men tre sitter trangere. X har klart bedre baksetekomfort enn S og 3.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

NorBil

Er selv nesten 2 meter. Jeg opplevde skjermen som veldig i veien i førersetet. Fikk kneet presset mellom ratt og nedre kant av skjermen. Mulig med litt mer tid og fikling med setestilling og rattstilling at det kan bedres, men fant ikke en god stilling i bilen på skøyen. Har hatt problemer i leaf og i3 også med at gulvet blir for høyt. Sitter fint i ioniq og model S, så litt skuffet at model 3 var så dårlig "passform" ved første møte. Baksetet var ikke et sted jeg kan sitte mer enn 15 min (men det er heller ikke planen). Setet for lavt / gulvet for høyt.

N00b

Nå sto det en flett ny S75 ved siden av M3 når jeg var der i Kristansand i forrige uke. Så gikk mellom begge bilene.

Takhøyden i M3 er bedre. Jeg er 185.

z4rd

Takhøyde er nå én ting, men så har man sittestilling også. Hvordan bena er plassert og ryggen etc.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Jejl

Jeg satt veldig godt i setene bak på model 3, og følte jeg hadde god plass til mine 186 cm slik jeg foretrekker å sitte. Setet i midten var ikke fullt så behagelig å sitte i, og det virket også smalere. I min 2013 P85 er det omvendt. Der sitter jeg absolutt best i setet i midten, hvis jeg skal sitte bak. Prøvde også framsetene i Xen og etter min mening er setene i model 3 mye bedre.

Måkemannen

Prøvesatt bilen på Forus idag. Setene er gode. Kanskje litt kort sittepute, men tror ikke det skal bli noe problem. Men lurer på om passasjersetet gikk litt lenger bak.. ? Eller er det bare noe jeg innbiller meg?

Sent fra min Moto G (5S) Plus via Tapatalk


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA