Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Dekk

Startet av sinhal, mandag 17. desember 2018, klokken 16:03

« forrige - neste »

sinhal

Da ble det lagt inn bestilling etter reservasjon i dag :)
LR AWD - Solid Black - 19" -  Black Interior og Oppgradert AP, men hv med vinterhjul? Fikk ikke noe mulighet til å velge dette. Må jo ha det. Noen som vet?

Handyman

Prøv søkefunksjonen..."vinterdekk". Det er diskutert i det vide og det brede tidligere.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Elmaster

Info så langt er at model 3 kommer med  all season dekk. Men de kan ikke brukes som vinter dekk her i Norge. Da må vi kjøpe vinterdekk i tillegg. Du kan ikke velge dette i bestilling prosessen.

GOS

Tesla har vel ikke sagt at de kommer med All Season dekk i Norge. Der kommer de nok med sommerdekk slik de gjør på S og X

Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Elmaster

Sitat fra: GOS på mandag 17. desember 2018, klokken 16:37
Tesla har vel ikke sagt at de kommer med All Season dekk i Norge. Der kommer de nok med sommerdekk slik de gjør på S og X
jo. Det er en som postet her at han hadde spurt Tesla om det og de sa at den kommer med all season dekk. Men vi tar alt de selgerne sier med en klype salt siden de har ikke så veldig mye info om det selv.

tibber73

Sitat fra: Elmaster på mandag 17. desember 2018, klokken 16:41
Sitat fra: GOS på mandag 17. desember 2018, klokken 16:37
Tesla har vel ikke sagt at de kommer med All Season dekk i Norge. Der kommer de nok med sommerdekk slik de gjør på S og X
jo. Det er en som postet her at han hadde spurt Tesla om det og de sa at den kommer med all season dekk. Men vi tar alt de selgerne sier med en klype salt siden de har ikke så veldig mye info om det selv.
Jeg regner med at det er selgerpjatt.
Tesla Model S 75D, VIN 226XXX, 14.12.2017
Tesla Model 3, reservert 01.04.2016 07:00, kansellert 03.2019
Nissan Leaf Tekna, VIN 6011XXX, 26.03.2014, solgt 01.2020

18650

Vel, teknisk sett kommer både 18- og 19-tommere på (det amerikanere kaller) all-seasons. Dvs at de er M+S merket og kan således karakteriseres som et vinterdekk. Dette er ikke det samme som piggfrie vinterdekk, hverken i europeisk eller nordisk målestokk. Det ligger tett inntil sommerdekk, med noe flere seipninger. Så å si alle bilmodeller som selges i USA, bortsett i fra høyprestandautgaver (gjerne tyske) leveres på all-seasons. Bare se på leiebilen neste gang du er i USA.

Model 3 kommer med:
235/45R18 Michelin Primacy MXM4


235/40R19 Continental ProContact RX

E_S

Antakeligvis vil Europa-modeller leveres på andre dekk, da dette er dekk som ikke selges i Europa og er vanskelige å få tak i uten mye styr om noe må byttes.
:)

Klykken

Ville ALDRI godtatt at en bil leveres med dekk som hverken duger på vinter, vår, sommer eller høst.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Øyvind.h

Sitat fra: Klykken på mandag 17. desember 2018, klokken 20:15
Ville ALDRI godtatt at en bil leveres med dekk som hverken duger på vinter, vår, sommer eller høst.
Sikkert en del som tenkte det når Model S ble levert på Goodyear eagle rsa-2 helårsdekk. Viste seg å fungere bra allikevel :)
Jeg var i hvert fall aldri i nærheten av å konkludere med at de ikke var gode på vår/sommer/høst. Med mindre man skal kjøre på bane?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

sinhal

Hvem / hvor kan svare på dette egentlig / Evt hvor henvender jeg meg for å få på vintderdekk i samme bestilling uten MVA? Og si at jeg skal ha sikkelige sommerdekk? Er det BTW ryggekamera på bilen? OM noen vet?

Autowinder

Det er ryggekamera ja. Vent til januar og se om det ikke kommer tilbud på vinterdekk ;)
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

sinhal

Sitat fra: Autowinder på mandag 17. desember 2018, klokken 20:50
Det er ryggekamera ja. Vent til januar og se om det ikke kommer tilbud på vinterdekk ;)
OK :) Kan jeg da bare endre på bestillingen min uten at det går utover leveringstiden? Nå som jeg først har bestilt kan ikke bilen komme fort nok :)

sjefen79

Tempe dekk har allerede flere felg/dekk pakker til TM3 liggende ute på sin nettside:

https://tempedekk.no/tesla-pakketilbud

Her er det bare å bestille   :+1:
i3 FC -17
S75D -18

GOS

Sitat fra: Elmaster på mandag 17. desember 2018, klokken 16:41
jo. Det er en som postet her at han hadde spurt Tesla om det og de sa at den kommer med all season dekk. Men vi tar alt de selgerne sier med en klype salt siden de har ikke så veldig mye info om det selv.
[/quote]


Da bør han spør den samme selgeren om også S og X også leveres med All Season dekk. Om han så svarer det samme så bør han søke ny jobb.....eller gå til sjefen og be om opplæring!
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA