Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ufattelig usikker. HJELP!!!

Startet av sinhal, søndag 16. desember 2018, klokken 12:17

« forrige - neste »

sinhal

Hei. Har reservasjon inne på Model 3 og er så sinnsykt usikker på om jeg skal kansellere eller bestille.

Saken er jo den at det er så «villledende» og usikkert rundt dette hengerfeste.
Har utrolig lyst på M3 og bytte ut e-Golfen (2018), men er jo redd for at bilen jeg kjøper vil bli utrolig tungsolgt hvis M3 kommer med hengerfeste etterpå og det ikke er mulig å ettermontere på min.

Har en annen bil hjemme jeg kan dra henger med, men tenker mye på annenhåndsverdi og følgelig nytteverdi. Da jeg også kunne byttet ut den andre bilen hjemme og hatt 100% elektrisk bil «park» hjemme hvis M3 hadde hatt hengerfeste. Hadde blitt utrolig glad hvis noen kunne hjulpet med på riktig veg om ha jeg skal gjøre. Hilsen utrolig frustrert elbil eier  :)

noto

Ingen her som vet. Bare å avvente litt. Du klarer deg ennå bra med bilene du har forstår jeg. Model 3 produseres i bøtter og spann og det blir flere opsjoner etter hvert.

Thomaswold

Skjønner ikke at så mange virkelig har tro på hengerfeste. M3 kommer aldri til å komme med hengerfeste. Blir vanskelig å selge S hvis M3 skal ha alt og litt mer..er villig til å vedde mye på at M3 ikke har hengerfeste iløpet av de neste 5 åra..

Ellemelle

Hvis det først og fremst er annenhåndsverdien du er bekymret for, så ville jeg ha tatt det helt med ro.
Husk at for veldig mange vil dette være en typisk kone-/nr 2 bil, og da er ikke tilhengerfeste så viktig, siden man gjerne allerede har det på hovedbilen.

GOS


Det vil alltid være utrolig mange som ikke ser etter hengerfeste så Model 3 vil være lettsolgt uansett uten noe spesielt verditap.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Magnus Hansen

Tror kanskje LR versjonen blir bil nr 1 for mange. SR blir vel mer kostnadseffektiv som bil nr 2. Men det er jo mange som har bil nr 1 uten hengerfeste. Tror man bør se på eget behov. En annen faktor er at SR versjonen kommer til å bli veldig mye bil for pengene og det kan hodt hende det får negativ innvirkning på bruktbilprisene til for eksempel egolf. Sånn sett kan det være lurt å få solgt den før SR kommer.

sinhal

Dette kommer til å bli bil NR 1 hos oss. Er primært annenhåndsverdi som er den største bekymringen ja, da vi har en Dieselpurke allerede som vi kan dra henger med.

HCO

#7
Dette er enkelt, dersom det er videresalg du er bekymret for: Kjøp en Performance. Det er ingen som forventer hengerfeste på en BMW M3 eller en Audi RS4, og det blir heller ikke noen showstopper for å kjøpe en brukt Model 3 Performance.

Så kan det selvsagt hende at verditapet (i kroner) blir høyere for Performance-modellen, men det kan like gjerne slå andre veien dersom myndighetene strammer inn. Det skulle ikke forundre meg om man finner en eller annen måte å "straffe" raske elbiler på gjennom avgiftssystemet, og da vil kanskje en Model 3 Performance kunne vise seg i ettertid å være et greit kjøp (om du tenker å ha den 4-5 år eller mer).
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

jkirkebo

Sitat fra: Thomaswold på søndag 16. desember 2018, klokken 12:48
Skjønner ikke at så mange virkelig har tro på hengerfeste. M3 kommer aldri til å komme med hengerfeste. Blir vanskelig å selge S hvis M3 skal ha alt og litt mer..er villig til å vedde mye på at M3 ikke har hengerfeste iløpet av de neste 5 åra..

Jeg tror Model 3 får hengerfeste i løpet av året. Tesla har nok innsett at nye modeller bør få dette. Jeg tipper også at Model S vil få det, men ikke før neste større facelift/karosserirevisjon. At de ikke leverer 7-seter Model S lengre kan også være en indikasjon på at hengerfeste kommer til den.

Personlig bryr jeg meg ikke om det, vi har hengefeste på X'en og kommer ikke til å betale ekstra for det på Model 3 selv om det blir tilgjengelig. Da må i så fall ekstrakostnaden være godt under 5-sifret.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

SIS

Sitat fra: jkirkebo på søndag 16. desember 2018, klokken 14:22
Sitat fra: Thomaswold på søndag 16. desember 2018, klokken 12:48
Skjønner ikke at så mange virkelig har tro på hengerfeste. M3 kommer aldri til å komme med hengerfeste. Blir vanskelig å selge S hvis M3 skal ha alt og litt mer..er villig til å vedde mye på at M3 ikke har hengerfeste iløpet av de neste 5 åra..

Jeg tror Model 3 får hengerfeste i løpet av året. Tesla har nok innsett at nye modeller bør få dette. Jeg tipper også at Model S vil få det, men ikke før neste større facelift/karosserirevisjon. At de ikke leverer 7-seter Model S lengre kan også være en indikasjon på at hengerfeste kommer til den.

Personlig bryr jeg meg ikke om det, vi har hengefeste på X'en og kommer ikke til å betale ekstra for det på Model 3 selv om det blir tilgjengelig. Da må i så fall ekstrakostnaden være godt under 5-sifret.

Enig. Det var flere som sa at Model S aldri kom til å få firehjulstrekk også, vi kan forlengst fastslå at det fikk den.

Handyman

Sitat fra: jkirkebo på søndag 16. desember 2018, klokken 14:22
Sitat fra: Thomaswold på søndag 16. desember 2018, klokken 12:48
Skjønner ikke at så mange virkelig har tro på hengerfeste. M3 kommer aldri til å komme med hengerfeste. Blir vanskelig å selge S hvis M3 skal ha alt og litt mer..er villig til å vedde mye på at M3 ikke har hengerfeste iløpet av de neste 5 åra..

Jeg tror Model 3 får hengerfeste i løpet av året. Tesla har nok innsett at nye modeller bør få dette. Jeg tipper også at Model S vil få det, men ikke før neste større facelift/karosserirevisjon. At de ikke leverer 7-seter Model S lengre kan også være en indikasjon på at hengerfeste kommer til den.


Støtter meg helt til dette. Kanskje S kommer med hengerfeste i neste utgave sammen med CCS-lading nye battericeller mm. Forhåpentligvis ganske snart. Når det gjelder Model 3 er det mange indikasjoner på at det kommer HF (les i andre tråder), og de venter kanskje med dette til S har kommet med det?
Ellers er det jo risikofritt å bestille Model 3. Du kan angre kjøpet og få alle pengene tilbake inntil 3 dager etter at du har mottatt bilen. Bruk tiden til å bestemme deg.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

sinhal

Sitat fra: Handyman på søndag 16. desember 2018, klokken 15:40
Sitat fra: jkirkebo på søndag 16. desember 2018, klokken 14:22
Sitat fra: Thomaswold på søndag 16. desember 2018, klokken 12:48
Skjønner ikke at så mange virkelig har tro på hengerfeste. M3 kommer aldri til å komme med hengerfeste. Blir vanskelig å selge S hvis M3 skal ha alt og litt mer..er villig til å vedde mye på at M3 ikke har hengerfeste iløpet av de neste 5 åra..

Jeg tror Model 3 får hengerfeste i løpet av året. Tesla har nok innsett at nye modeller bør få dette. Jeg tipper også at Model S vil få det, men ikke før neste større facelift/karosserirevisjon. At de ikke leverer 7-seter Model S lengre kan også være en indikasjon på at hengerfeste kommer til den.


Støtter meg helt til dette. Kanskje S kommer med hengerfeste i neste utgave sammen med CCS-lading nye battericeller mm. Forhåpentligvis ganske snart. Når det gjelder Model 3 er det mange indikasjoner på at det kommer HF (les i andre tråder), og de venter kanskje med dette til S har kommet med det?
Ellers er det jo risikofritt å bestille Model 3. Du kan angre kjøpet og få alle pengene tilbake inntil 3 dager etter at du har mottatt bilen. Bruk tiden til å bestemme deg.

Jeg er 1cm fra å bestille :) men tanker er jo hva hvis... Jeg bestiller,  får bilen og etter 3 mnd er det mulig å bestille med hengerfeste, og da blir min bil plutselig mye mindre verdt..? Hva tenker dere? MYE GODE SVAR FORRESTEN :)

Kramzz

Vent  :+1: Det er for surt å gå glipp av det hvis det er viktig for deg  ;)
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80


Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert


Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)


.

Handyman

Sitat fra: sinhal på søndag 16. desember 2018, klokken 15:48
Sitat fra: Handyman på søndag 16. desember 2018, klokken 15:40
Sitat fra: jkirkebo på søndag 16. desember 2018, klokken 14:22
Sitat fra: Thomaswold på søndag 16. desember 2018, klokken 12:48
Skjønner ikke at så mange virkelig har tro på hengerfeste. M3 kommer aldri til å komme med hengerfeste. Blir vanskelig å selge S hvis M3 skal ha alt og litt mer..er villig til å vedde mye på at M3 ikke har hengerfeste iløpet av de neste 5 åra..

Jeg tror Model 3 får hengerfeste i løpet av året. Tesla har nok innsett at nye modeller bør få dette. Jeg tipper også at Model S vil få det, men ikke før neste større facelift/karosserirevisjon. At de ikke leverer 7-seter Model S lengre kan også være en indikasjon på at hengerfeste kommer til den.


Støtter meg helt til dette. Kanskje S kommer med hengerfeste i neste utgave sammen med CCS-lading nye battericeller mm. Forhåpentligvis ganske snart. Når det gjelder Model 3 er det mange indikasjoner på at det kommer HF (les i andre tråder), og de venter kanskje med dette til S har kommet med det?
Ellers er det jo risikofritt å bestille Model 3. Du kan angre kjøpet og få alle pengene tilbake inntil 3 dager etter at du har mottatt bilen. Bruk tiden til å bestemme deg.

Jeg er 1cm fra å bestille :) men tanker er jo hva hvis... Jeg bestiller,  får bilen og etter 3 mnd er det mulig å bestille med hengerfeste, og da blir min bil plutselig mye mindre verdt..? Hva tenker dere? MYE GODE SVAR FORRESTEN :)

Om HF kommer, håper og tror jeg at det blir som opsjon som også kan ettermonteres på leverte biler. HF er uansett normal ikke en integrert del av chassis, men en løs del som er montert på chassis.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Magnus Hansen

Problemet med å vente på hengerfeste er:

1. Vi VET ikke om det kommer.
2. Gitt at det kommer, så vet vi ikke når det kommer. Det kan komme i februar eller det kan komme om tre år.
3. Gitt at det kommer, så vet vi ikke prisen. Tesla tar $1800 for takstativ. Da kan man jo bare spekulere i pris på hengerfeste. De kan også velge og bundle med luftfjæring og AWD for virkelig å melke de som absolutt vil ha.
4. Gitt at det kommer, så vet ikke om det kan ettermonteres på allerede leverte biler

Så jeg vil bare anbefale å vente på hengerfeste hvis det er noe man absolutt trenger/vil ha selv

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA