Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Facebook-gruppe for eiere / kommende eiere av e-tron

Startet av Karlsen, torsdag 13. desember 2018, klokken 08:08

« forrige - neste »

Karlsen

Hei,

Har opprettet en ny lukket gruppe på Facebook, målrettet på de som faktisk har bestilt / etterhvert eier en e-tron. Sett meg litt lei på all prat om Tesla / drittslenging om møller. Ønsker mer fokus på e-tron. Har du bestilt / bestemt deg for at du skal bestille en e-tron, er du hjertelig velkommen :)

PS. Gruppen er nylig opprettet, og har som mål å prøve å samle flest mulig reelle eiere av e-tron på sikt.

Gruppen heter: Audi e-tron Norge

AJ82

- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

Karlsen


PF

Finner heller ikke, søkte både på Audi e-tron Norge og Audi e-tron

AJ82

Sitat fra: Karlsen på torsdag 13. desember 2018, klokken 08:42
Sitat fra: AJ82 på torsdag 13. desember 2018, klokken 08:14
Finner den ikke....

A.J.

Hei, søkte du da eksakt på «Audi e-tron Norge» ? Om du søker på «Audi e-tron» burde den hvertfall dukke opp i søket ditt. Gi meg gjerne beskjed om det ikke skulle være tilfelle.

Vh
Steinar

Gjorde det, men får den ikke opp....

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

Karlsen

Sitat fra: AJ82 på torsdag 13. desember 2018, klokken 08:46
Sitat fra: Karlsen på torsdag 13. desember 2018, klokken 08:42
Sitat fra: AJ82 på torsdag 13. desember 2018, klokken 08:14
Finner den ikke....

A.J.

Hei, søkte du da eksakt på «Audi e-tron Norge» ? Om du søker på «Audi e-tron» burde den hvertfall dukke opp i søket ditt. Gi meg gjerne beskjed om det ikke skulle være tilfelle.

Vh
Steinar

Gjorde det, men får den ikke opp....

A.J.

Direktelenke: https://m.facebook.com/groups/361111001113524

mbh

Sitat fra: Karlsen på torsdag 13. desember 2018, klokken 08:08
Hei,

Har opprettet en ny lukket gruppe på Facebook, målrettet på de som faktisk har bestilt / etterhvert eier en e-tron. Sett meg litt lei på all prat om Tesla / drittslenging om møller. Ønsker mer fokus på e-tron. Har du bestilt / bestemt deg for at du skal bestille en e-tron, er du hjertelig velkommen :)

PS. Gruppen er nylig opprettet, og har som mål å prøve å samle flest mulig reelle eiere av e-tron på sikt.

Gruppen heter: Audi e-tron Norge

Jobber du i Møller også?

Jeg synes de fleste som er negative klarer å begrunne dette på en grei måte. Jeg har selv vært nokså sikker på at jeg skal kjøpe e-tron, men negativiteten har "hjulpet" meg til å bli litt avventende. Spørsmålet er om dette er en bil det blir vanskelig å bli kvitt om tre år. Ja, det kan hende at avgiftspolitikken er endret innen det. Det kan også hende at det i løpet av de neste to årene blir varslet (med troverdighet) én eller flere biler som både er premium - og som har rekkevidde. Da kan det bli tungt å kvitte seg med en e-tron. Men for all del; den vil sikkert fungere i mange år hvis man er opptatt av å kjøre premium SUV til butikken. To kill Your darlings, krever et klart hode.

Lykke til med ny Facebook-gruppe!

Karlsen

Sitat fra: mbh på torsdag 13. desember 2018, klokken 08:48
Sitat fra: Karlsen på torsdag 13. desember 2018, klokken 08:08
Hei,

Har opprettet en ny lukket gruppe på Facebook, målrettet på de som faktisk har bestilt / etterhvert eier en e-tron. Sett meg litt lei på all prat om Tesla / drittslenging om møller. Ønsker mer fokus på e-tron. Har du bestilt / bestemt deg for at du skal bestille en e-tron, er du hjertelig velkommen :)

PS. Gruppen er nylig opprettet, og har som mål å prøve å samle flest mulig reelle eiere av e-tron på sikt.

Gruppen heter: Audi e-tron Norge

Jobber du i Møller også?

Jeg synes de fleste som er negative klarer å begrunne dette på en grei måte. Jeg har selv vært nokså sikker på at jeg skal kjøpe e-tron, men negativiteten har "hjulpet" meg til å bli litt avventende. Spørsmålet er om dette er en bil det blir vanskelig å bli kvitt om tre år. Ja, det kan hende at avgiftspolitikken er endret innen det. Det kan også hende at det i løpet av de neste to årene blir varslet (med troverdighet) én eller flere biler som både er premium - og som har rekkevidde. Da kan det bli tungt å kvitte seg med en e-tron. Men for all del; den vil sikkert fungere i mange år hvis man er opptatt av å kjøre premium SUV til butikken. To kill Your darlings, krever et klart hode.

Lykke til med ny Facebook-gruppe!

Hei,

Jobber ikke i Møller. Poenget med gruppen er for å få mer fokus på bilen fremfor hvordan eksempelvis Møller sentralt har håndtert situasjonen. Jeg er ikke ute etter noen form for sensur, men at man slipper å måtte scrolle gjennom innlegg på innlegg med begrunnelse for hvorfor man har trukket en reservasjon eller hvor mange flere ladestasjoner Tesla har. For meg er sånt uinteressant opp mot å diskutere e-tron (da finnes det andre grupper) :) jeg er ganske sikker på at jeg ikke er alene om å ønske en mer direkte diskusjon rundt e-tron. Gruppen treffer ikke alle, og det er helt greit :)

Øyvind.h

Jeg tror det bare er en fase. Når folk får bilene sine tror jeg fokus i den store gruppen endres.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Leafy

SitatJobber du i Møller også?

Jeg synes de fleste som er negative klarer å begrunne dette på en grei måte. Jeg har selv vært nokså sikker på at jeg skal kjøpe e-tron, men negativiteten har "hjulpet" meg til å bli litt avventende. Spørsmålet er om dette er en bil det blir vanskelig å bli kvitt om tre år. Ja, det kan hende at avgiftspolitikken er endret innen det. Det kan også hende at det i løpet av de neste to årene blir varslet (med troverdighet) én eller flere biler som både er premium - og som har rekkevidde. Da kan det bli tungt å kvitte seg med en e-tron. Men for all del; den vil sikkert fungere i mange år hvis man er opptatt av å kjøre premium SUV til butikken. To kill Your darlings, krever et klart hode.

Lykke til med ny Facebook-gruppe!

Hvor jobber du?  :)

Avgiftspolitikken for elbiler er ganske så sikkert endret innen de neste tre årene. Mest sannsynlig allerede i 2020. Utfordringen med resonnementet ditt er at foruten Tesla (og tildels Jaguar) er det ingen bilprodusenter som i dag kan levere elbil innenfor en rimelig tidshorisont. Grunnen til det vet alle, og derfor så tror jeg også Audi kommer til å ha lang leveringstid for de som ønsker skreddersøm på e-tron. Audi har kjempeutfordringer i å få WLTP godkjent sine fossile motorer og det gjør til at salget blir deretter. Og det er på disse fossile motorene at de tjener penger, fordi det er her etterspørselen er i de store bilmarkedene. Etterpørselen etter e-tron i resten av verden er nada sett opp mot fossilt. Og nå er det slik at etterspørselen etter elbil i Norge overgår langt det produsentene er villige til å levere, så jeg tar gjerne et veddemål med deg på at en e-tron holder seg bedre i pris enn din spådom.

Pr. i dag finnes det ingen alternativer for de som vil ha en elbil med hengerfeste. Ja, man har Model X, men jeg må si jeg forstår at folk som kjøper elbil i dette segmentet er skeptiske til det som skjer med Tesla. Har selv hatt X og kjører S nå, og har frarådet flere å kjøpe spesielt X pga kundereisen, delemangelen, servicetidene og det som kommer til å skje nå når TM3 kommer på markedet. Man kan si hva man vil om Møller, men de har korte servicetider, de har deler og de har kapasitet til å håndtere det som kommer. Kjørte selv en A6 Allroad før jeg fikk min X og har ikke hatt noen utfordringer med forhandleren, selv når min Allroad fikk elektronikkfeil.

Ser frem til uke 9 og levering av e-tron Limited!  ;D
Tesla Model Y Performance m/EAP. Mottatt 12.22
Tesla Model 3 Long Range MIC. Mottatt 09.21
Tesla Model X 100D 7-seter m/alt. Mottatt 23.05.19 - Solgt!
Audi e-tron Limited Typhoon Grey. Mottatt 18.03.19 - Solgt!
Tesla Model S 75D m/alt. Mottatt 16.10.17 - Solgt!
Tesla Model X 90D 7-seter m/alt. Mottatt 10.10.16 - Solgt!
VW e-Golf m/VP og alt utstyr. Mottatt 28.05.15 - Solgt!
Nissan Leaf m/solcelle. Mottatt 15.11.11 - Solgt!

mbh

Sitat fra: Leafy på torsdag 13. desember 2018, klokken 09:08
SitatJobber du i Møller også?

Jeg synes de fleste som er negative klarer å begrunne dette på en grei måte. Jeg har selv vært nokså sikker på at jeg skal kjøpe e-tron, men negativiteten har "hjulpet" meg til å bli litt avventende. Spørsmålet er om dette er en bil det blir vanskelig å bli kvitt om tre år. Ja, det kan hende at avgiftspolitikken er endret innen det. Det kan også hende at det i løpet av de neste to årene blir varslet (med troverdighet) én eller flere biler som både er premium - og som har rekkevidde. Da kan det bli tungt å kvitte seg med en e-tron. Men for all del; den vil sikkert fungere i mange år hvis man er opptatt av å kjøre premium SUV til butikken. To kill Your darlings, krever et klart hode.

Lykke til med ny Facebook-gruppe!

Og nå er det slik at etterspørselen etter elbil i Norge overgår langt det produsentene er villige til å levere, så jeg tar gjerne et veddemål med deg på at en e-tron holder seg bedre i pris enn din spådom.


Jeg skrev "kan bli tungt å kvitte seg". Jeg forsøker å unngå veddemål, men det er jo akkurat det man inngår når man kjøper et produkt som dette.

Gratulerer med ditt valg, og lykke til med ny bil ! Jeg kommer kanskje etter :-)

Tellus

Hadde samme problematikken med I-Pace. Den første I-Pace gruppen var til tider oversvømmet av teslaeiere som tydligvis ikke var det minste interessert i I-Pace utover at de forsøkte overtale flest mulig til ikke å kjøpe. Da ble det laget en ny gruppe. Vet ikke hvorfor teslaeiere er så opptatt av å overbevise alle om at det eneste saliggjørende er at vi alle skal kjøre rundt i bil fra samme leverandør. For de som ikke ønker å ikle seg maodressen blir det litt kjedelig med denne støyen til stadighet.

Tipper det er få I-Pace eiere og kommende e-tron eiere inne på teslagruppene sine sider for å fortelle teslaeier hvor dårlig bilen deres er.

Kan ikke tenke meg at vedkommende som opprettet den lukkede I-Pace grupper jobber for Jaguar Norge.

Espen Hugaas Andersen

#12
Sitat fra: Tellus på torsdag 13. desember 2018, klokken 09:24Hadde samme problematikken med I-Pace. Den første I-Pace gruppen var til tider oversvømmet av teslaeiere som tydligvis ikke var det minste interessert i I-Pace utover at de forsøkte overtale flest mulig til ikke å kjøpe. Da ble det laget en ny gruppe. Vet ikke hvorfor teslaeiere er så opptatt av å overbevise alle om at det eneste saliggjørende er at vi alle skal kjøre rundt i bil fra samme leverandør. For de som ikke ønker å ikle seg maodressen blir det litt kjedelig med denne støyen til stadighet.
Jeg var en av de som ble anklaget for å prøve å overtale folk til å ikke kjøpe i-Pace, men fakta er at jeg bare diskuterer det som interesserer meg.

Og det har vist seg at jeg hadde mye rett i de diskusjonene rundt i-Pace. Rekkevidden var ikke så god som mange trodde, ladingen var ikke så raskt som mange trodde, osv. Jeg har hatt mye rett om e-tron også.

I mitt syn er det ikke noe galt i å forsøke å informere folk om hva de kan forvente av en bil de ønsker å kjøpe. Ingen har godt av å bygge opp forventningene skyhøyt og så bli skuffet. Men samtidig kan det godt hende at det ikke alltid er komfortabelt å bli konfrontert med ubehagelige sannheter, det skjønner jeg.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Leafy

Har i utgangspunktet ingen problemer med at e-tron og andre elbiler sammenliknes med Tesla sine modeller, det er helt naturlig. Og som en skrev her på forumet; Audi hadde aldri utviklet e-tron om det ikke var for Tesla. Det jeg ser som en utfordring er den lite balanserte argumentasjonen Tesla vs. andre. Det blir fanboytendenser og som fremstår som "støy". Jeg mener oppriktig at Model X'en jeg hadde er den beste bilen jeg noensinne har hatt, men gleden ved å ha den ble vesentlig redusert av servicesenterne og deres amerikanske tilnærming til markedet. Heldigvis er Model S'en jeg har nå vært godt sammenskrudd og hatt ingen problemer, men jeg savner å sitte høyt, mindre støy, mer premium følelse og en organisasjon som løser de problemene du har med bilen, innenfor rimelig tid. Det håper jeg e-tron kan gi meg.
Tesla Model Y Performance m/EAP. Mottatt 12.22
Tesla Model 3 Long Range MIC. Mottatt 09.21
Tesla Model X 100D 7-seter m/alt. Mottatt 23.05.19 - Solgt!
Audi e-tron Limited Typhoon Grey. Mottatt 18.03.19 - Solgt!
Tesla Model S 75D m/alt. Mottatt 16.10.17 - Solgt!
Tesla Model X 90D 7-seter m/alt. Mottatt 10.10.16 - Solgt!
VW e-Golf m/VP og alt utstyr. Mottatt 28.05.15 - Solgt!
Nissan Leaf m/solcelle. Mottatt 15.11.11 - Solgt!


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA