Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bilder av bagasje i Tesla Model 3 :-)

Startet av My2cents, torsdag 13. desember 2018, klokken 07:51

« forrige - neste »

trykkertor

Bra. Finnes så mye biler på norske veier hvor takboks enten peker oppover eller nedover. Faktisk mest oppover.
Ser helt sløkket ut.

Autowinder

Vel og bra om det er tilfelle, men jeg er vel mer bekymret om avstanden er så liten som 70-80cm og vinden får tak under med wobbling som tiltar som resultat, og ustabilitet over tid. Får håpe det er testet i vindtunell.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: hgs på fredag 14. desember 2018, klokken 14:58
Nydelig, takk for test! Nøyaktig som vi har håpet - denne blir super som familiebil for fire, men alt avhenger av dette takstativet som det dessverre ble sådd tvil rundt i går....må bare håpe det er nok et typisk Teslarykte fra en selger uten peiling.

Jeg snakket med en Tesla-selger i dag, og han sa skråsikkert at nei takbøyler, der måtte du bruke sugekopper...da jeg viste han en artikkel fra Elektrek som viste at nå hadde Tesla lagt ut for salg, og blitt utsolgt på minutter så måtte han snakke med en annen selger, og sa etterpå at de ikke har fått noen beskjeder, men stemmer sikkert. Viste seg at selgeren egentlig jobbet med klargjøring, og bare hadde jobbet i Tesla i 2 uker. Sinnsykt. Og så får han i oppgave å snakke med kunder...
Heldigvis har vi Google, og der fant jeg både hvor Tesla selger på nett (for øyeblikket utsolgt) men og manualen på hvordan en monterer. Må visst ikke skru for hardt, sånn at glasset sprekker... Begynner å lure på om det er utsolgt, eller trukket tilbake...

https://www.tesla.com/support/model-3-roof-rack-installation?redirect=no
Tesla Model Y                         2021-

Counterpointer

Sitat fra: ToWalkOrDrive på lørdag 15. desember 2018, klokken 20:10
Må visst ikke skru for hardt, sånn at glasset sprekker... Begynner å lure på om det er utsolgt, eller trukket tilbake...
Hmm

Dette høres ut som en plausibel forklaring. De sparer sannsynligvis mer på å ikke levere takstativ ved å slippe garantiskader, enn de tjener på å selge stativene.

hgs

Sitat fra: knut.aulie på lørdag 15. desember 2018, klokken 20:28
Sitat fra: ToWalkOrDrive på lørdag 15. desember 2018, klokken 20:10
Må visst ikke skru for hardt, sånn at glasset sprekker... Begynner å lure på om det er utsolgt, eller trukket tilbake...
Hmm

Dette høres ut som en plausibel forklaring. De sparer sannsynligvis mer på å ikke levere takstativ ved å slippe garantiskader, enn de tjener på å selge stativene.

Ja, eller trenger tid til å finne en bedre løsning. Nå hadde jeg ikke ventet at Tesla skulle komme med stativ heller. Det er vel mer eller mindre bekreftet at både Thule og Yakima jobber med en løsning.

Og ja, det er horribelt at ansatte hos Tesla sprer så mye feilinfo. Dette er tross alt info som  er med å påvirke en kjøpsbesluting, og som i vårt og sikkert mange andres tilfelle er et avgjørende moment for om bilen bestilles eller ikke. Det er snakk om ganske mye penger, og det minste man kan forlange er at beslutningsgrunnlaget man får fra butikken iallfall er riktig. Det er de færreste som følger med på dette eller andre teslaforum og klarer å skille ut hva som bare er vås.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

fonberg

Sitat fra: hgs på lørdag 15. desember 2018, klokken 23:52

Og ja, det er horribelt at ansatte hos Tesla sprer så mye feilinfo. Dette er tross alt info som  er med å påvirke en kjøpsbesluting, og som i vårt og sikkert mange andres tilfelle er et avgjørende moment for om bilen bestilles eller ikke. Det er snakk om ganske mye penger, og det minste man kan forlange er at beslutningsgrunnlaget man får fra butikken iallfall er riktig. Det er de færreste som følger med på dette eller andre teslaforum og klarer å skille ut hva som bare er vås.

Til gjengjeld har man tesla.com. Det er nå seks år siden jeg reserverte min første Tesla på nett - usett, uten å ha besøkt en Tesla-forhandler, uten å ha snakket med en selger. Et halvt år senere prøvekjørte jeg den første S-en som kom til Norge (Alnabru), og satte i bestilling på nett noen dager senere. Teslas fysiske salgsenhet i Trondheim som jeg sogner til, var fortsatt ikke åpnet.

Tesla legger lite ressurser i bilselgere på to bein, de prioriterer å legge opp til at mest mulig av salgsprosessen skjer på nett.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Diravi

#21
Sitat fra: saphran på torsdag 13. desember 2018, klokken 09:37
Model 3 har bra med plass sålenge du ikke har noe som er veldig høyt og rigid, det er klart. Hadde vært interessant å se med fullstørrelse-kofferter. Å ha dem på høykant går jo åpenbart ikke, så maks to om de går inn på tvers flatt da antakelig (forhåpentlig...).

I Model S får jeg 3 store kofferter på høykant akkurat...det er kjekt. En litt artig ting dog er at om jeg stabler i høyden og skynder meg å lukke bakluken før koffert 3 faller ut...så greier Leaf å ta de samme 3 koffertene(!). Høyde på bagasjerom er undervurdert!

Model 3 owners club har for lengst målt alle mål i bagasjerommet; se fra ca 11 minutter og utover:https://youtu.be/_DT0vDMWsq4.

Det er en tverrbjelke under hattehyllen ca 2/3 inn i bagasjerommet. De har målt høyden under denne til 46 cm, men det kan se ut som målebåndet er litt på skrå.

En typisk full-size spinner er typisk 46-48 cm høy, og 68-70 cm lang og drøyt 30 tykk. Så bittelitt knapt om du skal presse inn koffertene stående på langs i bagasjerommet, med mindre de er litt fleksible. Men du kan sannsynligvis få to store kofferter stående på tvers i bakkant av bjelken og en litt mindre innunder bjelken, samt en mindre langs den andre siden av bagasjerommet.

Vi gikk lei de aller største koffertene og har de siste årene kjøpt flere i mellomstørrelse fra Tumi, Rimowa og Delsey, som er alle ca 40-44 cm høye, 67-68 cm lange og omkring 30 cm tykke. Disse bør etter mine beregninger gå rett inn i bagasjerommet stående, og da bør det være god plass til to cabin size 55x40x23 cm stående på tvers bakerst, hvor rommet er bredere. Eller evt. en stor 48x70x30 pluss en liten bag. Samt to kolli i «deep storage» og frunk.

Så det bør ikke være noe problem å pakke med kofferter heller.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

GOS


De store spinnerne går ikke inn på høykant  det er ikke 46 cm, men 45 cm under tverrbelken til den midterste delen i bagasjerommet. Ut mot kantene er det vel 1.5-2cm lavere.

Dette var det første jeg målte (med laser måler) da det er så ypperlige at det går 3 slike på høykant i Model S'en
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Diravi

Sitat fra: GOS på søndag 16. desember 2018, klokken 19:57

De store spinnerne går ikke inn på høykant  det er ikke 46 cm, men 45 cm under tverrbelken til den midterste delen i bagasjerommet. Ut mot kantene er det vel 1.5-2cm lavere.

Dette var det første jeg målte (med laser måler) da det er så ypperlige at det går 3 slike på høykant i Model S'en

Nettopp - da hadde amerikanerne altså målt skjevt.

Men går man ned en halv koffertstørrelse, som vi har gjort, bør det fortsatt gå greit. Det er som sagt flere merker å få kjøpt som er ca 44 cm høye. Da går det fire kofferter baki, pluss noen mindre kolli.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA