Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hvem får bil først?

Startet av Reflektor, torsdag 13. desember 2018, klokken 00:13

« forrige - neste »

RuneW

TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Autowinder

Sitat fra: Taben på fredag 14. desember 2018, klokken 16:00
Hei. Jeg får den første hvite Tesla model 3 som kommer til landet :) :) :)
Jeg får bil først!

Fy søren altså!!!!! Du er jammen heldig og flink!!!! Gosh!!!!
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Taben

Sitat fra: Autowinder på fredag 14. desember 2018, klokken 16:54
Sitat fra: Taben på fredag 14. desember 2018, klokken 16:00
Hei. Jeg får den første hvite Tesla model 3 som kommer til landet :) :) :)
Jeg får bil først!

Fy søren altså!!!!! Du er jammen heldig og flink!!!! Gosh!!!!


Hei. Haha, måtte bare :). Håper på ny bil i februar /mars som veldig mange andre.



---------------------------------------------------
Jaguar I-Pace, Oktober 2018
Tesla model X P100D, Oktober 2017

Leaf, September 2017, Solgt
Tesla model X Signatur P90D, 2016, Solgt
BMW X5, August 2015, Solgt
BMW X3, Juni 2015, Solgt
Porsche Cayenne, juni 2014, Solgt

Reservert 2 x Model 3, 31.03.2016
Reservert Porsche Taycan, 20.04.2018
3 x Tesla CT i bestilling
Tesla Model YP, Hvit Desember 2022
Tesla Model YLR, September 2022 Solgt
Tesla Model YLR, August 2022 Solgt
Tesla Model 3, Februar 2019. Solgt
Tesla Model 3, Mars 2019. Solgt
Tesla Model X P100D, Oktober 2017. Solgt
Jaguar I-Pace, Oktober 2018, Solgt
Leaf, September 2017, Solgt
Tesla Model X Signatur P90D, August 2016, Solgt

trykkertor

Jeg håper ikke min kommer i februar mars.
Hater å hente ut en flunk ny bil, og det første jeg tilbyr er norsk saltlake og piggdekkstøv fra mandag til søndag.
Meget fornøyd hvis jeg får levering i starten av mai. Men tror nok det blir senere.

Magnus Hansen

#49
Sitat fra: trykkertor på fredag 14. desember 2018, klokken 18:31
Jeg håper ikke min kommer i februar mars.
Hater å hente ut en flunk ny bil, og det første jeg tilbyr er norsk saltlake og piggdekkstøv fra mandag til søndag.
Meget fornøyd hvis jeg får levering i starten av mai. Men tror nok det blir senere.

Du har fått beskjed om levering februar/mars, men tror selv på levering tidligst mai?  :)  Synd det er blitt sånn at man ikke kan stole på informasjonen man får..

PS jeg vel heller ikke ha bil i vinter, men har foreløpig valgt å utsette bestillingen..

Counterpointer

Jeg skjønner reservasjonen mot saltlake Men firehjulstrekk kan jeg ikke få fort nok, jeg vil egentlig ha bil før jul!!!

trykkertor

Sitat fra: Magnus Hansen på fredag 14. desember 2018, klokken 18:37
Sitat fra: trykkertor på fredag 14. desember 2018, klokken 18:31
Jeg håper ikke min kommer i februar mars.
Hater å hente ut en flunk ny bil, og det første jeg tilbyr er norsk saltlake og piggdekkstøv fra mandag til søndag.
Meget fornøyd hvis jeg får levering i starten av mai. Men tror nok det blir senere.

Du har fått beskjed om levering februar/mars, men tror selv på levering tidligst mai?  :)  Synd det er blitt sånn at man ikke kan stole på informasjonen man får..

PS jeg vel heller ikke ha bil i vinter, men har foreløpig valgt å utsette bestillingen..
Grunnen til at jeg ikke tror jeg får i feb/mars er fordi det er den tidsperioden det står på ALLE som konfigurere nå. Både i Norge og de andre landene i Europa. Det er bare en generisk tekst, og de må fordele bilene utover. Jeg tolker det som at de starter leveringene feb/mars. Men siden jeg ikke var førstedagsreservatør, og ikke har eid Tesla vet jeg at min bil ikke er i de første partiene uansett. Så da er vi raskt inne i april. Mest sannsynlig senere også.

Det med å utsette bestillingen tør jeg ikke etter å ha brent meg SAFTIG på Opel Ampera-e.
Var på interesseliste, og bilselger ringte meg den dagen der var mulig å reservere. Men da lå estimatene til at bilene ville komme på vinteren 2016/17. Jeg sa jeg ikke ville ha en vinterbil, og vi ble enige om å vente litt. Noen måneder senere reserverte jeg, og med sikte på å få våren 2017.
Lang historie kort. De første som bestilte Ampera-e fikk den rett før 17.mai 2017. Jeg som ventet litt, endte opp med å få produksjonsestimat Q4 2019!!!.
Så å skulle utsette noen bestilling gjør at det som en tror blir en sommerbil, fort kan bli en neste senhøst/vinterbil. Da tar jeg den heller ut "for tidlig", og finner leier et varm lunt sted den kan vente på våren.

emurof

Sitat fra: trykkertor på fredag 14. desember 2018, klokken 21:22Grunnen til at jeg ikke tror jeg får i feb/mars er fordi det er den tidsperioden det står på ALLE som konfigurere nå. Både i Norge og de andre landene i Europa. Det er bare en generisk tekst, og de må fordele bilene utover. Jeg tolker det som at de starter leveringene feb/mars. Men siden jeg ikke var førstedagsreservatør, og ikke har eid Tesla vet jeg at min bil ikke er i de første partiene uansett. Så da er vi raskt inne i april. Mest sannsynlig senere også.

Dette er et problem. Hvis de gir informasjon til kundene som de vet er falsk, så er ikke det akseptabelt. Hvis de sier "februar/mars" så bør de faktisk kunne levere da.

I e-posten man fikk ved første mulighet til konfigurering sto det:

"Hvis du bestiller innen 1. januar kan du forvente levering i februar 2019."

Denne mailen lover altså at man kan forvente levering i februar 2019. Og basert på dette betaler man for å reservere. Hvis de vet at de ikke vil kunne levere i februar 2019 så har de jo løyet til kundene og solgt på falske premisser.

Da begynner det å bli på tide at Forbrukerombudet ser på forretningspraksisen til dette selskapet.

trykkertor

Jeg har aldri kjøpt Tesla før, men vet det lenge verserte uttrykk som Tesla uker og Tesla måneder.
Vet ikke om det gjelder enda. Men basert på slikt, har jeg lagt et godt lag tålmodighet utenpå huden, og forventer ikke at ting skal skje fort for meg som ikke er "prioritert" kunde.
Med en litt "negativ" innstilling er det lettere å blir positivt overrasket.
Men jeg ville ikke solgt dagens bil i januar med tanke om at det blir Model 3 levering rett rundt hjørnet.

Tiger123

Sitat fra: emurof på fredag 14. desember 2018, klokken 22:11
Sitat fra: trykkertor på fredag 14. desember 2018, klokken 21:22Grunnen til at jeg ikke tror jeg får i feb/mars er fordi det er den tidsperioden det står på ALLE som konfigurere nå. Både i Norge og de andre landene i Europa. Det er bare en generisk tekst, og de må fordele bilene utover. Jeg tolker det som at de starter leveringene feb/mars. Men siden jeg ikke var førstedagsreservatør, og ikke har eid Tesla vet jeg at min bil ikke er i de første partiene uansett. Så da er vi raskt inne i april. Mest sannsynlig senere også.

Dette er et problem. Hvis de gir informasjon til kundene som de vet er falsk, så er ikke det akseptabelt. Hvis de sier "februar/mars" så bør de faktisk kunne levere da.

I e-posten man fikk ved første mulighet til konfigurering sto det:

"Hvis du bestiller innen 1. januar kan du forvente levering i februar 2019."

Denne mailen lover altså at man kan forvente levering i februar 2019. Og basert på dette betaler man for å reservere. Hvis de vet at de ikke vil kunne levere i februar 2019 så har de jo løyet til kundene og solgt på falske premisser.

Da begynner det å bli på tide at Forbrukerombudet ser på forretningspraksisen til dette selskapet.

Sa ikke sjefen sjøl ifbm. Q3 resultatene at de skulle produsere for Europa i januar/februar, for levering i feb/mars, deretter produserer de for Australia eller hvor det nå var med levering der fra april?

Tipper de nå vet at de kan levere i februar. Og jeg tror ikke det er så mange bestillinger som antydet av andre her, kan jo lage en tippekonk ut av det, antall M3 registrert i Q1 i Norge. Tipper 8999 stk.

geear

Har ingen tro på at alle som har bestilt får bil i februar, men i min bestilling (lagt inn 5. des) står det februar/mars, ikke bare februar. Tror ikke alle får innen mars heller da, men tiden vil vise. Blir nok en haug med støy.

X-en ble også levert for sent, først ble det sagt september, så okt, så ble det nov/des, men den ble utlevert i november. Uansett var det "kun" 3,5 måneders leveringstid, så bør egentlig være happy, problemet er kommunikasjonen i forkant.

hemi

Håper man får før e-tron! ;D

På andre siden håper jeg det er mulig å slippe vinterdekk.... for ikke helt landa på felgvalg og dekkvalg.

Magnus Hansen

Sitat fra: Tiger123 på fredag 14. desember 2018, klokken 22:32
Sa ikke sjefen sjøl ifbm. Q3 resultatene at de skulle produsere for Europa i januar/februar, for levering i feb/mars, deretter produserer de for Australia eller hvor det nå var med levering der fra april?

Tipper de nå vet at de kan levere i februar. Og jeg tror ikke det er så mange bestillinger som antydet av andre her, kan jo lage en tippekonk ut av det, antall M3 registrert i Q1 i Norge. Tipper 8999 stk.

De slutter jo ikke å produsere for alle andre markeder når de begynner å produsere for Australia.. det er ikke noe voldsomt marked. Tesla ønsker seg sikkert en jevnere fordeling mellom regionene. Nedtrapping av insentiver i USA og økt toll til Kina har nok gjort at de må sende uforholdsmessig mange biler til Europa de nærmeste månedene

Tiger123

Sitat fra: gr på fredag 14. desember 2018, klokken 22:36
Har ingen tro på at alle som har bestilt får bil i februar, men i min bestilling (lagt inn 5. des) står det februar/mars, ikke bare februar. Tror ikke alle får innen mars heller da, men tiden vil vise. Blir nok en haug med støy.

X-en ble også levert for sent, først ble det sagt september, så okt, så ble det nov/des, men den ble utlevert i november. Uansett var det "kun" 3,5 måneders leveringstid, så bør egentlig være happy, problemet er kommunikasjonen i forkant.

Jeg tror vel heller ikke alle får ila februar, men at de aller fleste som bestiller før nyttår har bil innen utgangen av Q1 tror jeg ikke er umulig.

RuneW

Sitat fra: gr på fredag 14. desember 2018, klokken 22:36
Har ingen tro på at alle som har bestilt får bil i februar, men i min bestilling (lagt inn 5. des) står det februar/mars, ikke bare februar.

Hvor i bestillingen står dette? I mailen fra Tesla eller et sted på mytesla? Jeg bestilte for en uke siden og har ikke fått noen mail og ikke ser jeg noe om det på mytesla heller...
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA