Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvordan få varme i bilen når den står tilkoblet lader.

Startet av Emotion, torsdag 13. desember 2018, klokken 00:05

« forrige - neste »

Emotion

Har prøvd det meste nå. Ikke noe varme og oppdrive når bilen er tilkoblet lader. Laderen gir 26A. Merkelig hvis bilen ikke kan forvarmes. Nå er det -15 ute, å fått gjennomvarmet bilen og batteriet hadde hatt stor betydning på rekkevidde nå som det er så kaldt ute.

Kårepåsporet

Sitat fra: Emotion på mandag 24. desember 2018, klokken 11:08
Har prøvd det meste nå. Ikke noe varme og oppdrive når bilen er tilkoblet lader. Laderen gir 26A. Merkelig hvis bilen ikke kan forvarmes. Nå er det -15 ute, å fått gjennomvarmet bilen og batteriet hadde hatt stor betydning på rekkevidde nå som det er så kaldt ute.


Hvis du gjør som jeg skrev i tidligere post skal den starte:

Klokken er fortsatt 1205, programerte forvarming til 1240, låste bil, forvarming startet da opp kl 1210 og stanset 1240.
Håper dette var forståelig.

En må altså programmere forvarming lenger enn 30 min frem i tid.
Men på Ioniq fungerer også om en setter start oppvarming kortere enn 30 min frem i tid, men må da trykke på låseknapp på fjernkontroll flere ganger, gjerne etter 0-5-1 minutt senere også. Da starter den til slutt. Er en sjanse for at Soul er lik.

Emotion

Kan prøve det. Er jo utrolig tungvindt. Gå inn i bilen, starte den, se på klokka. For så og programere forvarming med klokkeslett. Andre biler har app du aktiverer varme med. Det burde i det minste være mulig og sette seg inn i bilen og starte den, sette klima på 25c og det burde blåse varmluft ut av viften.

Kårepåsporet

Sitat fra: Emotion på mandag 24. desember 2018, klokken 22:29
Kan prøve det. Er jo utrolig tungvindt. Gå inn i bilen, starte den, se på klokka. For så og programere forvarming med klokkeslett. Andre biler har app du aktiverer varme med. Det burde i det minste være mulig og sette seg inn i bilen og starte den, sette klima på 25c og det burde blåse varmluft ut av viften.

Det kan du, hvis bilen ikke er plugget i.
Ellers er alternativet å bytte til en bil med app....

SortRzoe2016

de gangene jeg ikke har forvarming via strøm trykker jeg på knappen som er for luft til frontvinduet og da blir den tint på noen minutter og derefter på auto når ruten er tint. forutsetter at bilen er startet. :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA