Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Jeg som nå har bestilt E-tron

Startet av Lappsokk, tirsdag 11. desember 2018, klokken 12:42

« forrige - neste »

Lappsokk

Heisann. Iom at selgerne har begynt å ringe rundt for å tilby de ferdige bilene setter jeg pris på om de som har bestilt legger inn sin kommentar her om hva de bestilte, hvilket kønummer de hadde. Med eks 10X for å skjule seg litt og om du fikk noen form for rabatt.
På forhånd takk. Jeg har kønummer 77X så regner sterkt med at turen kommer til meg også, men ferdig spekket bil er helt uaktuelt for meg. Mitt ønske er exclusive med mer spekk, men da MÅ de fire på pris ellers dropper jeg hele bilen.

Øyvind.h

Hvordan er pakke- og utstyrsprisene nå i revidert liste? Har de tatt bort Norges-påslaget eller ble det beholdt i revidert liste?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Sverre Grevskott

Det er beholdt. Eneste de har endret er lavere pris på Limited og E0. Exclusive har ca 50k i "rabatt" på i utgangspunktet helt syke priser. Gleder meg til prislister i europa kommer!
Opel Ampera E - Bestilt 15.09.16 #57 Quantum Grey fullt utstyrt

Imagine

#3
Det ser ut som at salget kollapser ganske tydelig dessverre.
Inne på Facebooksiden hvor mange av de som har reservert E-tron er samlet, er det blant annet en Audi-fan som nå skrev et skikkelig følelsesladet langt innlegg og aldri har hatt annet enn Audi. Skuff på skuff på skuff i forhold til opprinnelig lovet. Man får ikke godfølelse av sånt på en dyr bil hvor Audi Norge i tillegg tar en grådig ekstrabit av kaken.

Skuffelsene går på mye av det samme:

Vi skulle få 3 motorer og 0-100 på 4,5 sek, men fikk 6,6 sekunder (5,7 sekunder i boost) og 2 motorer.
Vi skulle få 50 mil rekkevidde, men fikk 36,4...
Vi skulle bli positivt overrasket over prisen, men ble i stedet negativt overrasket...
Vi skulle få en premiumbil, men får ikke rattvarme kombinert med ACC.
Vi fikk også egenvekt på 2700kg pluss fører...
Vi fikk 1800kg hengervekt, men må manuelt sette av og på hengerfestet.

Viktigst av alt er at godfølelsen er helt borte. Og i tillegg skal man betale betydelig mer i Norge enn i utlandet. Hvorfor det?
Storkunderabatt? Neida. Ikke en krone selv fra den skyhøye prisen de opererer med, ingen gode prispakker, ingen fordeler for de som står på liste osv....


215 likes og 124 kommentarer i køpet av de 2 første timene. Folk skriver de reservasjonene henger i en tynn tråd, de avventer til de må bestemme seg og håper i det lengste på godfølelse, eller de som må ha bil leaser en «fossil-bil» og noen kjøper Tesla osv... skikkelig trist å se på.

Det man bør være litt ops på er bilens rykte i markedet. Kjipt å bruke 900.000 på en bil med dårlig rykte. Da vil ingen kjøpe den av deg igjen osv...

Jeg håper fortsatt i det lengste at de lykkes. Men fortjener de egentlig det, slik de har håndtert oss ventende kunder?

Leafy

Har lest innlegget på FB og er ikke direkte uenig i mye av det som står der. Men om alle de 215 som har liket innlegget har trukket seg er det ca 3% av alle reservasjoner og langt under det man kan forvente seg. Jeg vil anta at 15-20% trekker seg og at det anses som normalt av Audi/Møller. Husk at mange også står på flere lister, bla. Mercedes og Porsche.

Har forøvrig selv blitt oppringt i dag og bestilt en Limited. Ser frem til uke 9.
Tesla Model Y Performance m/EAP. Mottatt 12.22
Tesla Model 3 Long Range MIC. Mottatt 09.21
Tesla Model X 100D 7-seter m/alt. Mottatt 23.05.19 - Solgt!
Audi e-tron Limited Typhoon Grey. Mottatt 18.03.19 - Solgt!
Tesla Model S 75D m/alt. Mottatt 16.10.17 - Solgt!
Tesla Model X 90D 7-seter m/alt. Mottatt 10.10.16 - Solgt!
VW e-Golf m/VP og alt utstyr. Mottatt 28.05.15 - Solgt!
Nissan Leaf m/solcelle. Mottatt 15.11.11 - Solgt!

Blade Runner

Mange følelser i sving akkurat nå, men det roer seg.  Langt i fra noen salgskollaps.

Touring

Må se litt i lys av de som driver gruppen. Et par av de har vel intet ønske at Tesla skal tape salg til Audi. Preger gruppen. Utrykket man irritasjon over det overveldende Tesla-fokuset blir man utestengt etc.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Leafy på onsdag 12. desember 2018, klokken 00:22
Har lest innlegget på FB og er ikke direkte uenig i mye av det som står der. Men om alle de 215 som har liket innlegget har trukket seg er det ca 3% av alle reservasjoner og langt under det man kan forvente seg. Jeg vil anta at 15-20% trekker seg og at det anses som normalt av Audi/Møller. Husk at mange også står på flere lister, bla. Mercedes og Porsche.

Har forøvrig selv blitt oppringt i dag og bestilt en Limited. Ser frem til uke 9.

Ser antall likes har steget litt til 248. Er verdt å merke seg at innlegget ble lagt ut klokken 21:34, og klokken nå bare er 06:51 morgenen etter. Er og 150 kommentarer som er veldig entydige - folk er frustrerte over bilen, og at de blir melket - at moms/avgiftsfordelen blir puttet i Møllers lomme. De andre innleggene har noen ganske få likes, så virker som dette innlegget skikkelig fikk satt ord på det mange føler. Vet ikke hvor mange prosent av de som har reservert e-tron leste Facebook-innlegget, men tviler på det var 6000, og at en da kan regne med at de andre utenom de 250 er strålende fornøyd. Tror en veldig stor andel av de 6000 er i tvil hva de skal gjøre.
Tesla Model Y                         2021-

Øyvind.h

Sitat fra: Touring på onsdag 12. desember 2018, klokken 06:47
Må se litt i lys av de som driver gruppen. Et par av de har vel intet ønske at Tesla skal tape salg til Audi. Preger gruppen. Utrykket man irritasjon over det overveldende Tesla-fokuset blir man utestengt etc.
Ja Tesla-eiere har nok skylda for dette også  ::)

I E-tron gruppen opplever jeg at det er takhøyde for å sammenligne med Tesla.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Øyvind.h

Jeg har lest innlegget og er langt på vei enig. Har ikke klikket liker på det.
Foreløpig sitter jeg på min reservasjon i håp om at prisene revideres.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

olemartin

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 12. desember 2018, klokken 07:22
Foreløpig sitter jeg på min reservasjon i håp om at prisene revideres.

Er det noe særlig sannsynlig? Da må salget ha godt skikkelig dårlig denne uken. De har jo skrevet kontrakter.
Dersom prisen revideres så tror ikke jeg det skjer før om et halvt år, minimum.

Øyvind.h

Sitat fra: olemartin på onsdag 12. desember 2018, klokken 07:36
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 12. desember 2018, klokken 07:22
Foreløpig sitter jeg på min reservasjon i håp om at prisene revideres.

Er det noe særlig sannsynlig? Da må salget ha godt skikkelig dårlig denne uken. De har jo skrevet kontrakter.
Dersom prisen revideres så tror ikke jeg det skjer før om et halvt år, minimum.
Jeg har lavt 6xxx nummer så jeg tror ikke jeg får bilen før sent 2019 uansett. God tid for Møller til å reversere arrogansen.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Lappsokk

Sitat fra: Leafy på onsdag 12. desember 2018, klokken 00:22
Har lest innlegget på FB og er ikke direkte uenig i mye av det som står der. Men om alle de 215 som har liket innlegget har trukket seg er det ca 3% av alle reservasjoner og langt under det man kan forvente seg. Jeg vil anta at 15-20% trekker seg og at det anses som normalt av Audi/Møller. Husk at mange også står på flere lister, bla. Mercedes og Porsche.

Har forøvrig selv blitt oppringt i dag og bestilt en Limited. Ser frem til uke 9.

Hvilket kønummer hadde du? Kjøpte du med felgpakke i tillegg til "fullpris"?

Counterpointer

Hva synes dere om denne?(fra E-tron Facebook gruppe)

Øyvind.h

#14
Fargen, antall som har valgt å kjøpe eller kjøpsoppfordringen?
Er det mål om 650 solgte lanseringsmodeller?

Edit: leste litt mer på siden nå. Han som la den ut har selv bestilt og forsøker å selge bilen sin med gevinst inne på siden. Han har ringt til forskjellige forhandlere og spurt om salg, men i følge en annen registrerer alle forhandlere i samme listen. Dvs å legge sammen slik han har gjort gir kanskje helt misvisende tall.

Når det er sagt tviler jeg ikke på at minst 100 har valgt å takke ja. Jeg har jo selv ikke sagt fra meg plassen i køen på tross av alle nedturene.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA