Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Reelle kønummer tilgjengelig

Startet av navyelsen, mandag 10. desember 2018, klokken 10:52

« forrige - neste »

Cral

Om 20% er ca ca korrekt, så er jeg nå nummer 150 i køen...

Men virker jo om en del vil vente å se hva som skjer med hengerfeste, siden det ikke er mange måndene ekstra å vente på den. For min del har jeg er jeg så heldig at broderen også har reservert, og han tror ikke lengre at han skal ha bilen......
~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

ergo

Sitat fra: knut.aulie på mandag 10. desember 2018, klokken 17:07
Sitat fra: ergo på mandag 10. desember 2018, klokken 12:42
Fra 6697 til 4236 her......glad jeg får Kona i februar, for dette blir lenge å vente selv om reelt nummer minket med neste 2500. Optimistisk levering sent 2020 ser det ut som, innen den tid tror jeg nok andre biler frister mer :-)
Tror ikke du skal by så mange hundrelapper før du kan «overta» et lavt nummer med levering snart.

Hehe, det er nok veldig sant, men må si at med c.a 50.000,- i favør Kona så fremstår den nå som et vel så bra alternativ for en nr. 2 bil uansett. Ingen av disse vil til vårt bruk kunne fungere som nr. 1 bil. Nå har jo ikke Hyundai eller BOS fremstått helt ryddige underveis, men jeg må jo si at BOS nok denne gangen har vært litt for "lure" for seg selv med tanke på kommunikasjon og prising.

Scrooge

Jeg tror kønummer kommer til å reduseres ytterligere for hver måned som går. Tesla Model 3 og nye Nissan som begge vel vil leveres relativt raskt til markedet, samt den høye prisen på e-Niro kommer til å gjøre at flipping av bilen blir lite lønnsomt og en reell risiko. Det er nok fortsatt mange som står på denne lista kun i håp om å tjene seg noen raske kroner, eller ha gratis bilhold en periode.

Uvissheten om app og hengerfeste kommer tror jeg også bidrar til å skremme bort en del flippere, fordi disse tingene vil redusere verdien av biler som ikke leveres med dette.

Alt i alt så er rett og slett situasjonen blitt gunstigere for oss som faktisk ønsker å kjøpe denne bilen for å dekke hverdagsbehovet. Med unntak av de som er "for tidlig" ute, disse har dig likevel et valg om å vente slik jeg forstår det, så de har i grunn et luksusproblem.


trykkertor

Det som er litt pussig er at det viser seg nå å være ca 20% frafall selv blant de tidlige i køen.
At det som før var reservert nr. 100, nå kanske reelt er faktisk nr. 80 i køen.
Men likevel mener jeg å huske at selv ikke de med reservertnummer 101-120 er blitt gitt lenken for å konfigurere sin bil før 26. desember.
Vil det si at det faktisk er kanskje 70-80 kunder som har fått dette tilbudet, og de ikke har "utvidet" tilbudet utover i rekken slik at det reelt sett faktisk er 100 kundebiler?

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: knut.aulie på mandag 10. desember 2018, klokken 11:33
En hyggelig dame kunne fortelle meg at mitt reelle nummer er 102 ikke 125 ut fra reservasjon.
Jeg er litt foran deg :), men ikke hørt noenting ellers.

Counterpointer

Sitat fra: trykkertor på mandag 10. desember 2018, klokken 21:55
Men likevel mener jeg å huske at selv ikke de med reservertnummer 101-120 er blitt gitt lenken for å konfigurere sin bil før 26. desember.
Jeg har kun valgt mellom alternativene til FE for en god stund siden. Og er ikke blitt tatt personlig kontakt med nå. Kun fått sms som vel alle får.

Kårepåsporet

Sitat fra: Finnøy (Arne Johan Larsen) på mandag 10. desember 2018, klokken 23:40
Sitat fra: knut.aulie på mandag 10. desember 2018, klokken 11:33
En hyggelig dame kunne fortelle meg at mitt reelle nummer er 102 ikke 125 ut fra reservasjon.
Jeg er litt foran deg :), men ikke hørt noenting ellers.

Hva gjør du? Går du for e-Niro?
Jeg heller mot å vente på avklaring om hengerfeste kommer. Jeg ønsket bil i november-desember, når den ikke kommer før februar-mars? Ja da kan jeg vente enda lenger, da er vinteren uansett på hell, og rekkevidde på Ioniq tilstrekkelig igjen....

svingen

Gikk fra  plass 166 til 133 :)
tok 15 sec og få vite det,så dem har hverfall kontroll på listene.
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Aqua

#23
Kjemperask service på tlf. fra KIA, kønummer var koblet til kundens telefonnummer og de hadde riktig kønummer før jeg rakk å fortelle reservasjonsnummeret mitt!  Endret seg fra 2567 til 1710. Blir trolig bil i Q4 2020 da, om ikke antall leveranser synker ytterligere.

Edit: 2019

Thorbjørn Hellehaven

Sitat fra: trykkertor på mandag 10. desember 2018, klokken 21:55
Det som er litt pussig er at det viser seg nå å være ca 20% frafall selv blant de tidlige i køen.
De første var 22.-23. desember, som jo var midt i julestria. Jeg er ikke overerasket over at det kan ha vært så mange som ikke hadde alt tilgjengelig for å betale da vi fikk epost/melding fra forhandler. Jeg husker ikke om jeg betalte på første forsøk, eller om jeg måtte finne lommebok/kortet mitt først, og måtte starte på ny.
Det er ikke nødvendigvis 20% frafall, men kanskje heller 20% som trykket på linken, men ikke kunne fullføre betaling av ulike årsaker.

Counterpointer

Sitat fra: Kårepåsporet på tirsdag 11. desember 2018, klokken 09:40
Sitat fra: Finnøy (Arne Johan Larsen) på mandag 10. desember 2018, klokken 23:40
Sitat fra: knut.aulie på mandag 10. desember 2018, klokken 11:33
En hyggelig dame kunne fortelle meg at mitt reelle nummer er 102 ikke 125 ut fra reservasjon.
Jeg er litt foran deg :), men ikke hørt noenting ellers.

Hva gjør du? Går du for e-Niro?
Tipper du spør Finnøy selv om du quoter meg også.

Jeg avventer hengerfeste for min del (i tilfelle du mente begge )

kristtorp

Sitat fra: Aqua på tirsdag 11. desember 2018, klokken 10:39
Kjemperask service på tlf. fra KIA, kønummer var koblet til kundens telefonnummer og de hadde riktig kønummer før jeg rakk å fortelle reservasjonsnummeret mitt!  Endret seg fra 2567 til 1710. Blir trolig bil i Q4 2020 da, om ikke antall leveranser synker ytterligere.

Du skal vel da få bil i 2019, ikke 2020. KIA skal levere rundt 2000 biler neste år!

DCool

Jeg avventer trolig hengerfeste, om jeg ikke snapper opp noen troverdige signaler før fristen går ut på at det ikke kommer.
The Car of Tomorrow: An Assessment of Alternative Fuel Vehicle Technology and the use of Policy Instruments to Facilitate the Implementation

navyelsen

Samme her. Hvis biler i januar/februar kommer uten, og biler fra mars/april kommer med mulighet for hengerfeste, står jeg lett på venteliste i to måneder ekstra.
Ikke nødvendigvis fordi jeg trenger det selv, men jeg tror andrehåndsverdien blir betydelig på biler med og uten denne muligheten, spesielt hvis de 100-200 første bilene blir de eneste uten hengerfeste.
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

Aqua

Sitat fra: kristtorp på tirsdag 11. desember 2018, klokken 11:05
Sitat fra: Aqua på tirsdag 11. desember 2018, klokken 10:39
Kjemperask service på tlf. fra KIA, kønummer var koblet til kundens telefonnummer og de hadde riktig kønummer før jeg rakk å fortelle reservasjonsnummeret mitt!  Endret seg fra 2567 til 1710. Blir trolig bil i Q4 2020 da, om ikke antall leveranser synker ytterligere.

Du skal vel da få bil i 2019, ikke 2020. KIA skal levere rundt 2000 biler neste år!

Du har selvsagt rett!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA