Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Reelle kønummer tilgjengelig

Startet av navyelsen, mandag 10. desember 2018, klokken 10:52

« forrige - neste »

Scrooge

Får man navnet på skipet bilen er på så kan det spores. Alle skip i trafikk kan spores. Eks  https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:657890/zoom:10

Moro å kikke på hvis du er på hytta ved sjøen, så kan du lære litt om skipene som passerer.

Scrooge

Sitat fra: Myrvang på onsdag 16. januar 2019, klokken 22:36
Sitat fra: Scrooge på onsdag 16. januar 2019, klokken 22:29
Er det noen som har signert kontrakt og kan bekrefte at de ikke lenger har noe kønummer? Jeg tror og håper at de plassene vi har rykket frem i dag skyldes kanselleringer i forbindeøseed innkalling til kontraktskriving, ikke underskrevne kontrakter som forsvinner ut av lista.

Så på en gruppe på FB at enkelte med kontrakt har mistet kønummer. De har fått tilgang til en app som viser hvor bilen befinner seg, muligens et lukket system for de med kontrakt.

Noe som er lest "på en gruppe på facebook" er ikke noe jeg vedder svigermora mi på at holder vann. Er det Kia e-niro owners du tenker på så er det i alle fall ingen der som har bekreftet noe slik. Er det en annen så er det fint om du kan ta skjermbilde e.l. :)

setlerd

Hadde venteliste plass 33 , nå nr 12. Står ingen ting på min side at bilen er på vei.

trykkertor

Signerte i dag.
Har fortsatt kønummer, men det går nedover og nedover.
Fikk sms/lenke med at "min bil er på vei".
Fått chassisnummer, men fant ikke noe sporing på siden her:
http://www.uecc.com/customer-centre/cargo-tracking/high-and-heavy/

Var i utganspunktet kønummer 77. Så ble det etter hvert 59 på nyåret. Kønummer 47 igår, og ikveld sier den 43.

pofeet

Virker som om Kia ikke har kontroll i det hele tatt...


trykkertor

KIA har stålkontroll på køen. De tar køståer tall for tall. Det føles rettferdig for oss fremme i køen å få velge en annen bil, enn å skulle bli tilsidesatt og slippe andre foran fordi bilene som kommer ikke matcher.
Det de ikke har kontroll på er biler, spec og farger som kommer. Det er helt riktig. Men de gjør det beste ut av å håndtere køen ut fra slik situasjonen er.
Det er stor motsetning til andre som gir 100-0 i hvor folk er i køen, og deler ut biler i hytt og gevær.

Kårepåsporet

Sitat fra: trykkertor på fredag 18. januar 2019, klokken 16:30
KIA har stålkontroll på køen. De tar køståer tall for tall. Det føles rettferdig for oss fremme i køen å få velge en annen bil, enn å skulle bli tilsidesatt og slippe andre foran fordi bilene som kommer ikke matcher.
Det de ikke har kontroll på er biler, spec og farger som kommer. Det er helt riktig. Men de gjør det beste ut av å håndtere køen ut fra slik situasjonen er.
Det er stor motsetning til andre som gir 100-0 i hvor folk er i køen, og deler ut biler i hytt og gevær.

Det kjipeste er at Kia nærmest annonserte at hengerfeste ville kunne komme.
Det var i sommer. Vi ble lovet bil i slutten av året.
Med opprinnelig kønummer under 110 så er det kjipt å vente til sommeren? For å få mulighet til hengerfeste, HVIS det kommer. Kommer det ikkke, ja da blir det vel nabofingen til denne

trykkertor

#112
Sitat fra: Kårepåsporet på lørdag 19. januar 2019, klokken 07:01
...Kommer det ikkke, ja da blir det vel nabofingen til denne

Kårepåsporet

Det blir nok ikke tommelen nei.
Om jeg velger å kjøpe Niro uten hengerfeste er jeg usikker på.
Hvis folk gidder å betale overpris for Niro så kan jeg kanskje vurdere å prøve den, for evt å nytte til 3 etterhvert, eller VW, eller Skoda for den del. Har venta to år på koreansk putekasse nå, kan de ikke innfri de nødvendige praktiske behov kan det være like greit å vente på enn kul bil!

geear

Må du ikke svare på det i dag da, Kårepåsporet?

Jeg fikk iallfall svarfrist i dag, og jeg mener du hadde lavere kønummer enn meg.

Må både bekrefte om man vil vente på hengerfeste og app, eller bekrefte at man vil gå til bestilling nå.

Kårepåsporet

Sitat fra: gr på søndag 20. januar 2019, klokken 09:55
Må du ikke svare på det i dag da, Kårepåsporet?

Jeg fikk iallfall svarfrist i dag, og jeg mener du hadde lavere kønummer enn meg.

Må både bekrefte om man vil vente på hengerfeste og app, eller bekrefte at man vil gå til bestilling nå.

Joda, jeg svarte første dagen, torsdag? Velger å vente på hengerfeste, app gir jeg balla i, når Kia kommer med app er det andre og bedre alternativer som blir mer fristende, ihvertfall når det gjelder design....synes VAG har mye spennende på gang, hvis jeg ikke ender opp med Tesla de nærmeste årene tipper jeg det blir noe fra VAG, fortrinnsvis Skoda eller Seat...

geear

Levering først i mai da altså. Tipper det drar ut enda lenger hvis BOS fortsetter i samme tralten. Jeg tok uten, så regner med jeg får bil snarlig. Så blir spørsmålet hva vi skal beholde, e-Niro, Model 3P eller e-Golf 190.  :o

Ragged_Glory

Jeg har ikke rykket fram i køen i dag. Har de hundre første skrevet kontrakt eller valgt å vente på hengerfeste/app nå, kanskje? Er det noen blant de neste hundre som hadde svarfrist i går (blant andre meg - jeg er veldig lavt på femtitallet nå), som har blitt kontaktet for kontraktinngåelse? Jeg har ikke hørt noe i dag, men det er kanskje litt tidlig.

Jeg er spent på hva jeg kan velge blant. I utgangspunktet skal jeg ha koksgrå bil uten soltak. Kan jeg velge blå eller rød bil, gjør jeg kanskje det, men ikke hvis jeg må vente over en båt. Kan jeg få svart bil med første eller andre båt, men må vente på koksgrå, går jeg for svart. Jeg vil ikke ha lyst interiør, og soltak er ikke aktuelt. Sølvfarget og hvit bil er no-go.
K̶i̶a̶ ̶S̶o̶u̶l̶ ̶E̶V̶ ̶E̶x̶c̶l̶u̶s̶i̶v̶e̶,̶ ̶ ̶2̶0̶1̶5̶
K̶i̶a̶ ̶e̶-̶N̶i̶r̶o̶ ̶P̶l̶a̶t̶i̶n̶u̶m̶ ̶G̶r̶a̶p̶h̶i̶t̶e̶,̶ ̶2̶0̶1̶9̶
Škoda CITIGOe iV, 2020
Hyundai Ioniq 5, P45, Phantom Black

Myrvang

Rykket frem fra 235 til 234 i dag. Rolig mandag.
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

ProsjektX

Forhandlere hadde ikke fått de nye listene fra KIA så langt i dag ihvertfall. Dukker vel opp i løpet av uka
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA