Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Aksjoner på Hyundai Kona

Startet av leholtet, søndag 09. desember 2018, klokken 18:57

« forrige - neste »

kneip

Fikk også brev i går og har booket time til neste uke.

Gjelder oppdatering iht airbag og skifting av utstyr iht ladeluke.

Biff

Har fått samme innkalling. Skulle visst gå fort å ordne står det. De ordner mens du venter.

Håkon77

Jeg skal snart ha service, i midten av neste måned. Kan denne innkallingen vente til da eller bør man ta sånne ting med en gang?
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

tugit

Hadde min bil inne i dag. Tok ca 30 min. Har en mistanke om at de justerer gjettometeret ihht ny rekkevidde også. Så ut som jeg mistet 50km i løpet av servicen.

Biff

Jeg er forbanna nå og sier derfor det videre til dere så dere slipper. Jeg skulle ha inn kona i dag for den servicen jeg og mange andre ble innkalt til. I arket sto det at det skulle ta kort tid og at man kunne vente hos forhandleren.

Det visste seg at den hadde flere ting som skulle oppdateres, og jeg har snart ventet i 1 time og 45 minutter. De sa ikke ifra om at de skulle oppdatere ekstra heller, og ikke ifra om det kom til å ta over en time. Ca en time fikk jeg høre før jeg leverte nøklene.

Forsikre dere om hva de skal gjøre og fortell hvor mye tid dere har tilgjengelig til å sitte hos forhandleren.  :-1:

tuono


andy99

Sitat fra: Biff på torsdag 17. januar 2019, klokken 10:40
Jeg er forbanna nå og sier derfor det videre til dere så dere slipper. Jeg skulle ha inn kona i dag for den servicen jeg og mange andre ble innkalt til. I arket sto det at det skulle ta kort tid og at man kunne vente hos forhandleren.

Det visste seg at den hadde flere ting som skulle oppdateres, og jeg har snart ventet i 1 time og 45 minutter. De sa ikke ifra om at de skulle oppdatere ekstra heller, og ikke ifra om det kom til å ta over en time. Ca en time fikk jeg høre før jeg leverte nøklene.

Forsikre dere om hva de skal gjøre og fortell hvor mye tid dere har tilgjengelig til å sitte hos forhandleren.  :-1:
Har man ikke krav om lånebil ved garantireparasjoner? Jeg fikk lånebil og de hadde hele dagen til å oppdatere. PS kommer en oppdatering til om en uke eller 2 som gjelder skjermen til infotainment. Den er ikke kritisk så jeg venter til neste service.
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

Biff

Kan godt hende. Greia er at jeg tenkte det kom til å ta 30 min - 45ish. Så det jeg klager på er vel servicen. Det går an å gå til eieren av bilen som sitter og venter og spørre om man ønsker å sitte lenger fordi det er flere ting som må gjøres, heller enn å si at det tar litt under en time og så bare kjøre på med ting som tar lenger tid.

arthur

Sitat fra: andy99 på lørdag 19. januar 2019, klokken 13:27
Sitat fra: Biff på torsdag 17. januar 2019, klokken 10:40
Jeg er forbanna nå og sier derfor det videre til dere så dere slipper. Jeg skulle ha inn kona i dag for den servicen jeg og mange andre ble innkalt til. I arket sto det at det skulle ta kort tid og at man kunne vente hos forhandleren.

Det visste seg at den hadde flere ting som skulle oppdateres, og jeg har snart ventet i 1 time og 45 minutter. De sa ikke ifra om at de skulle oppdatere ekstra heller, og ikke ifra om det kom til å ta over en time. Ca en time fikk jeg høre før jeg leverte nøklene.

Forsikre dere om hva de skal gjøre og fortell hvor mye tid dere har tilgjengelig til å sitte hos forhandleren.  :-1:
Har man ikke krav om lånebil ved garantireparasjoner?

Det tviler jeg på er dekket i loven eller i garantibetingelsene, men man har vel krav på erstatnig for det tap du er påført ved å måtte benytte alternativ transport. Jeg spurte nylig om kilometergodtgjørelse etter statens satser var et rimelig krav hvilket Forbrukerrådet mente var svært fair forslag fra min side. Verkstedet nektet selvfølgelig for dette til tross for at det var tredje gans reklamasjon på en og samme feilaktig utførte reparasjon (Motorforum i Drammen - stay away!)!
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

kaypeder

Jeg har hatt fire service kampanjer hittil.
Det er:
Ladeluka som jeg har gjort for en stund siden og forrige uke skulle jeg fikse ACU Airbag Control Unit, men da hadde de i tillegg 2 kampanjer til som var kampanje nr. 80C100 som er bilde som henger igjen på LCD skjermen etter at tenning er slått av. Og kampanje nr. 80C056 som er VCULDS oppgradering (Vehicle Control Uint/Low DC-DC Converter)
Alle tre er software oppgradering, som tok ca. 45 min.

trykkertor

Når fikk du din bil? Siste 5 siffer i chassisnummer?
Jeg fikk bil i November. Har ikke vært inne til noe, og har kun service 81C101 Airbag ført opp som skal rettes.

kaypeder

Fikk bilen utlevert 12.09.2018, men den kom med den første båten i August.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA