Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når får man bil om man reserverer nå? :Fått svar fra Tesla

Startet av aasen90, søndag 09. desember 2018, klokken 14:28

« forrige - neste »

aasen90

Har lest flere steder at hvis man reserverer M3 i dag vil man få den til sommeren. En bekjent som jobber i tesla sier at det vil gå lengre tid før man får bilen sin.

Hva stemmer? Noen som kan vise til noen ordentlige kilder?

Rolf Gjerdsjø

Eneste gode kilden er Tesla selv, og om man får den før sommeren avhenger helt av hvilken man bestiller. LR AWD og Performance skulle de visst fint få levert før sommeren alle sammen, SR og MR (om den kommer) blir i andre halvår tidligst.
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

Gibblay

Betalte depositum i kveld, og levering ble estimert til tidlig 2019.

aasen90

Sitat fra: Gibblay på søndag 09. desember 2018, klokken 21:09
Betalte depositum i kveld, og levering ble estimert til tidlig 2019.

Takk for info, da får jeg ta en vurdering på om det blir ny M3 eller 2016 S

Model3

Etter å ha reservert bilen på fredag og betalt 10k, fikk vi i dag mulighet til spekke bilen og sette den i bestilling. Bestilte Model3 LR sølv, 19» felger og AP og betalte ytterlige 15k. Deretter mottar vi bekreftelse med estimert leveringstidspunkt februar. Kan det stemme? Kommentarer?

Klykken

Alle som bestiller før årsskiftet får den beskjeden. Må anta at det stemmer!
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

romeoS

Tipper dette avhenger av hvor mange med tidlig reservasjon som bekrefter bestilling fort og gæli. Tipper planen til Tesla er å shippe en ukes produksjon av LR AWD og performance i februar og ha noen gigaevents på expo og tilsvarende messeområder. Vi med tidligreservasjon som er sene i avtrekket blir helt sikkert forbigått av newcomers som bekrefter bestilling nå (for denne lasten) bilene skal ut uansett. Helt greit spør du meg. Jeg skal prøvekjøre først, har noen behov som modell S dekker, og som jeg ikke er sikker på går å få til tilfredsstillende med modell 3, hund f.eks.
S85,pano,vin 240xx,finalized primo sept 2013. forventes til Hamar januar 2014 «SOLGT»
S75D, pano, luft, 2017

Model3

Håper du har rett, alltid spennende med ny bil. Kjøpte TMS 85 i 2014 som ble solgt 2017 etter 125000 problemfrie kilometer. Vurderte samme bil denne gang med fant ut at vi klarer oss med Model3 mht størrelse. Vi har også hund men satser på at det går bra, liten hund og det går uansett ikke an å ha hunden helt bak i bilen.Det blir baksete eller mellom bena på passasjeren. Håper også på takbøyler og muligheter for skiboks

GOS

Sitat fra: Klykken på mandag 10. desember 2018, klokken 22:45
Alle som bestiller før årsskiftet får den beskjeden. Må anta at det stemmer!

Klart det ikke stemmer. Er Tesla sitt manglende system. Vent til vi får VIN nummer før en konkluderer for mye med når vi får bilene.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Model3


Jarv!s

Er vell ingen som har fått VIN enda, jeg er selv spent på om de skal klare å produsere, og levere til februar tider som skrevet i mail fra Tesla.
Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

HalvorV

Hvis du bestiller i US i dag får du bil sent Desember - tidlig Januar.
Forhåpentligvis er dette den nye standarden på levering av el-bil.
Tesla Model Y Perfomance

ganton

Litt annen logistikk i USA enn til Europa. Men noen bør ha en plan på hvordan dette skal foregå. De har vel planlagt (omtrent nå?) produksjonen i januar (hva de faktisk klarer er vel en annen ting) og frakt til europa regner jeg med må bestilles i ganske god tid. Så regner med at Tesla.com vet allerede nå ca hvor mange biler som kommer til Norge i slutten av februar. Men hvem som får disse bilene er vel noe som håndteres i Norge basert på innfløkte prioriteringsalgoritmer ;-) . Det handler vel mest om dårlig kommunikasjon her, både internt og externt. Dette er bare tipping, ingen som helst innsikt i hva som foregår, ikke så farlig for min del når det blir bare jeg får en dato som er til å stole på, ikke dagen før men 3 uker før
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

S4e

Med så få varianter kan det være mulig for Tesla å produsere og starte transport av biler før den er bestilt. Alt avhenger av produksjonskapasiteten så klart.
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

aasen90

reserverte her om dagen, og fått epost i dag angående konfigurasjon av min bestilling.

Snakket med Tesla en gang på telefon og når jeg så bilen på Grorud.

Han på telefon mente at jeg skulle få bilen mot sommeren, mens han på Grorud sa at bilen ville bli utlevert i feb/mars '19.

Usikker på om jeg nå skal konfigurere bilen, da jeg får en Kona i mars jeg planlegger å flippe

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA