Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Elgtesten

Startet av power59, søndag 03. februar 2019, klokken 20:28

« forrige - neste »

power59

På håret at jeg fikk en diger elg gjennom frontruta i kveld. Huff og huff!

Noen erfaring eller tester som viser hvor gode etrons systemer er til å detektere og varsle vilt i veikanten?

Orbit

Har selv ikke erfaring med Audi sine deteksjonssystemer, men så på denne videoen (nye A6) for noen dager siden for å se om nattlysassistenten skulle med på utstyrlisten eller ikke.

Det jeg likte spesielt godt var integrasjonen med matrix-LED (den flahser opp området der faren er) og varsel i HUD. Om det bare hadde vært piping og bilde på en skjerm, hadde en etter min mening lett blitt mer distrahert (dvs se ned på skjerm for å forstå varselet) enn hjulpet av dette. Kommer nok til å ta med dette, selv om jeg håper det ikke skal være behov for det. Har passert nok elger i grøftekanten til å skjønne at de kan komme veldig fort og uvventet på i mørket.

https://www.youtube.com/watch?v=4ruPHyQ6Vbs
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

z4rd

Jeg har hatt nightvision på A6. Helt konge! Genialt for å spotte folk som går langs veier også. Audi er generelt gode på varslingssystemer. Fikk blant annet opp varslingen med lyd, samt bilde i HUD om folk og fe kom for nært bilen ift bilens kjøreretning.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

kodax

Full pakke inkluderer så vidt jeg har skjønt både diverse kameraer (frontrute, sidespeil og bak), radarer i audiringene foran, og laserscanner under grillen (sammen med nese-kamera?). Alle disse sensorene burde jo sammarbeide for best mulig å fange opp farlige situasjoner, kanskje noen her som vet?
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

kodax

Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

daktari

Kombinasjonen av Matrix LED og Night Vision var ganske imponerende. Fristende.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA