Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Du vil bli invitert til å konfigurerer basert på datoen for din reservsjon - mja

Startet av Bjoris, torsdag 06. desember 2018, klokken 10:57

« forrige - neste »

Bjoris

"Din Model 3 ble reservert 31/03/2016. Du vil bli invitert til å konfigurere basert på datoen for din reservasjon".

Det stemmer jo ikke når folk som har reservert for kort tid siden har fått bestille. Datoen hadde mao ingen betydning, eneste kravet er at du eier en Tesla nå. Det ble sagt at det skulle være om du eide når du bestilte, og det gjorde jeg, men har ikke nå.

Vel, vel. Det er ikke lett å gjøre alle til lags;) Fordelen er at en får tenkt seg litt mer om. Har hele tiden tenkt at det ikke gav mening med M3 og mye utstyr ifht at den da kommer nært S, men rekkevidden er jo som på S100 så det er veldig stor prisforskjell om en tar med rekkevidden i dette bildet...

Klykken

Sitat fra: Bjoris på torsdag 06. desember 2018, klokken 10:57
Har hele tiden tenkt at det ikke gav mening med M3 og mye utstyr ifht at den da kommer nært S, men rekkevidden er jo som på S100 så det er veldig stor prisforskjell om en tar med rekkevidden i dette bildet...
Og om du tar størrelsen inn i bildet, finner du ut at TM3 er en annen type bil.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

GOS


Er det noen som klarer å se estimert levering noen plass ETTER at de har ferdigstilt bestillingen?

Ser ikke noenting om "Februar/Mars" på e-mailen jeg fikk av dem i går etter å ha gjort min bestilling. Ser heller ikke noe når jeg logger inn på MinSide og velger Administrer min bestilte Model 3.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

hgs

Oida - en ekstra reload akkurat da jeg skulle ta opp telefonen for å ringe Tesla - og der var jammen konfiguratoren klar for oss også. Flere som fikk nå nettopp?
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

geear

Sitat fra: GOS på torsdag 06. desember 2018, klokken 12:03

Er det noen som klarer å se estimert levering noen plass ETTER at de har ferdigstilt bestillingen?

Ser ikke noenting om "Februar/Mars" på e-mailen jeg fikk av dem i går etter å ha gjort min bestilling. Ser heller ikke noe når jeg logger inn på MinSide og velger Administrer min bestilte Model 3.
Tror du må gå på "Endre design" for å få det opp (nederst).

GOS

Ja, har gjort det for å sjekke, men tenker at den etterhvert vil gi samme tid som folk som da skal bestille. Om 1-2 uker så vil det sikkert vises noe annet enn februar/mars og dermed er det ikke riktig leveringstid for min bestilling lenger.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

geear

Når de har prosessert ordren din og du får et chassisnummer (1-2 uker?) så mener jeg det kommer opp på oversiktssiden på kontoen din, hvis jeg husker rett fra X-bestillingen i fjor.

Bjoris

Hjelper å sutre litt, hehe. Mailen kom kl. 1230 så nå har eg også muligheten. Skal skal ikke på AP, frister å få den under 500 også, jeg elsker jo tech samtidig var det ikke i nærheten av verd det på Xen vi hadde. Vet det har blitt bedre, men vi kjører bare på drittvei så det har ingen veldig stor avslappende betydning for oss. Ser at kjøp etter prisen nå er 59.000, noen har skrevet 73.000. Det er derfor "bare" 18.000 ekstra i ettertid.


Jarv!s

Jeg reserverte meg en TM3 i går... i dag fikk jeg mail om å designe min! Positivt overrasket!
Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

anorway

Sitat fra: Jarv!s på torsdag 06. desember 2018, klokken 16:08
Jeg reserverte meg en TM3 i går... i dag fikk jeg mail om å designe min! Positivt overrasket!

De vil ha inn mest "Forhåndsbestilling kroner" i 2018. Så de åpner konfiguratoren til alle nå.

Så lenge man bestiller sin konfigurasjon innen 1. Januar, så beholder man sin  kø i den opprinnelige reservasjonskøen.

Kramzz

Det at man får konfigurere no betyr vel ikke at man får bil fort, det er nok etter konfig og bestilling at resarvasjons datoer spiller en rolle. Tror nok de som reserverte tidlig og de som har tesla kommer før de som reserverte i går. Noe annet ville vert SYKT!
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80


Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert


Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)


.

Rævedilter

Sitat fra: eKramer på torsdag 06. desember 2018, klokken 18:58
Det at man får konfigurere no betyr vel ikke at man får bil fort, det er nok etter konfig og bestilling at resarvasjons datoer spiller en rolle. Tror nok de som reserverte tidlig og de som har tesla kommer før de som reserverte i går. Noe annet ville vert SYKT!

Normalt er det etter bestillingsrekkefølge de leverer, det vel kun på ulike modeller de stokker litt om for å forenkle produksjon.

saphran

Med tidlig reservasjon og eierskap fra før så fikk jeg ekstra tidlig invitasjon (juhuu) - men har valgt å stå over bestilling foreløpig pga de begrensede valgmulighetene. Skal ha den som en bil nr 2 ved siden av S-en så den mindre størrelsen og andre negative sider er OK, men da bare med en pris under 400. Det var egentlig derfor jeg var kjapp å reservere fordi 35000 USD-prisen var forlokkende for en bil nr 2, så veldig skuffet av å ikke kunne bestille den nå).

Jeg har ikke bedt om å få tilbake reservasjonbeløpet enda dog, i tilfelle det kan bli så mange som skal ha bil når SR osv kommer at det eventuelt da kan være en fordel å ha den tidlige reservasjonen. Men om den logikken er holdt i vet jeg neimen ikke. Hva tror dere? Kan alltids putte de 10 000 til bedre bruk det neste halvåret om fordelen koker ned til 0-1-2 mnd leveringstid liksom.

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: eKramer på torsdag 06. desember 2018, klokken 18:58
Det at man får konfigurere no betyr vel ikke at man får bil fort, det er nok etter konfig og bestilling at resarvasjons datoer spiller en rolle. Tror nok de som reserverte tidlig og de som har tesla kommer før de som reserverte i går. Noe annet ville vert SYKT!

Tror du overvurderer Teslas logistikkapparat kraftig akkurat her. Husker da jeg bestilte Model S'en, så fikk folk som la inn bekreftet bestilling 2 måneder etter meg bilen sin før meg. Her kastes nok alt ut til kundene i den rekkefølgen de ankommer, og den er nok mer tilfeldig enn noe annet.
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

hawK

Sitat fra: anorway på torsdag 06. desember 2018, klokken 16:13
Sitat fra: Jarv!s på torsdag 06. desember 2018, klokken 16:08
Jeg reserverte meg en TM3 i går... i dag fikk jeg mail om å designe min! Positivt overrasket!

De vil ha inn mest "Forhåndsbestilling kroner" i 2018. Så de åpner konfiguratoren til alle nå.

Så lenge man bestiller sin konfigurasjon innen 1. Januar, så beholder man sin  kø i den opprinnelige reservasjonskøen.

Har du noe konkret tekst å vise til som forsvarer denne uttalelsen, eller det noe du tror eller har hørt fra ukjent hold?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA