Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Går du for Tesla Model 3 i stedenfor e-Niro?

Startet av Bjoris, onsdag 05. desember 2018, klokken 18:37

« forrige - neste »

Cral

Sitat fra: SuperSigurd på lørdag 15. desember 2018, klokken 19:12
Vet du om det er mulig å forvarme bilen?

Man kan i Kia Soul sette opp avgangstid, hvor den varmer opp bilen (forutsatt at den er koblet til).
Blir overrasket visst ikke e-Niro får samme mulighet, og gjerne litt flere muligheter, enn de to tidene man kan programmere i Soulen.
~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

Electric cars in Norway

Cral, ja det har jeg også hørt av andre. Du bruker den funksjonen mye eller? Snuser du også nye Soul med 64 kwt?

Trond.m

Med 64 kwh batteri er det komplett umulig å forstå hvorfor man må være tilkoblet for å forvarme.

Electric cars in Norway

Lirekassa: rabatter på biler har det vært i all tid. På Kia får du tre prosent og på andre merker får du fra hvertfall 6% og nedover har jeg sett... Slik vil det være så lenge det er minst to parter som mener de tjener på et slikt samarbeid.

Electric cars in Norway

TM: litt slik tenker jeg også - men jeg har ikke hatt en 64kwh over lang tid så jeg har ikke erfaringen.

"Med 64 kwh batteri er det komplett umulig å forstå hvorfor man må være tilkoblet for å forvarme."

Superelbilen

Jeg vet at man ikke har app på de første 1000, jeg er blant disse selv. Har også hørt rykter om at man kan ha timer på soul og tenkte derfor at e-niro også har denne muligheten.

Kan noen som har prøvekjørt e-niro bekrefte eller avkrefte dette?
Bryr meg ikke om app sålenge man kan forvarme bilen.

Cral

Jeg bruker forvarming  ca 2 dager daglig ;)

Reiser hjemme fra 06:00 og reiser fra jobb ca 1500 så da går det med timer.

~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

Finnøy (Arne Johan Larsen)

#112
Sitat fra: Kårepåsporet på lørdag 15. desember 2018, klokken 09:52
Jeg hadde også Soul i drøye to år, var kjempefornøyd.
Kjøpte Ioniq og nærmest venta på neste Kia EV.
Du Knut beskriver nærmest min situasjon.....
Nå vet jeg ikke hva jeg gjør: prisen på e-Niro er drøyere en jeg forventa ...
Så da har Kia mistet endel kunder allerede, de mister fansa sine, det er veldig dumt for deg, for lojale kunder er gull verdt, men de vil føle at de blir tatt vare på.

Sitat fra: knut.aulie på lørdag 15. desember 2018, klokken 02:38
Jeg er egentlig super Kia supporter etter å ha hatt Soul EV i tre år og 60 k km...
Dessverre så buklandet lanseringen av E-Niro så grundig og ble toppet av en ganske høy prissetting på opp mot 400k. ...
Jeg har hatt en ganske lik forventning til e-Niro som begge de to over. Vet at minst 50-60 av reservasjonene som kom på e-Niro var direkte etter min anbefaling til familie, venner, kolleger og bekjente.
Sist sommer var jeg sikker på at våre neste biler i familien ville bli en e-Niro + en Kona. Outsider var en e-Tron + beholde gamle Soul'en. E-tron falt ut pga rekkevidde og altfor høy pris etter vår smak når oppvarmede seter osv blir lagt til, men det var mer forventet fra et premium merke.
Med BOS sin «forakt» for kundene på kort sikt med e-Niro lanseringen; lanseringspris og lovnader i sommer og høst som de ikke holder, ble det enkelt når Model 3 muligheten kom som en stor overraskelse med tilsynelatende både evne og vilje til å levere.

Nå blir det Model 3.

Beholder e-Niro reservasjonen i tilfelle det kommer hengerfeste og BOS ønsker å overraske positivt igjen.

(Har eid og kjørt Leaf over 110'km, Model S over 80'km, Soul over 80'km. Er ikke redd for Tesla og serviceapparatet. Har også hatt utfordringer med serviceapparatet til både Nissan og BOS/Kia etter reklamasjoner.)

mrslovvo

Ja da er Tesla model 3 bestilt!
Beholder plassen 27XX i tilfellet svigers ønsker den på sikt, men vet ikke om jeg med god samvittighet vil anbefale dem det..

emurof

Sitat fra: hELgenen på fredag 14. desember 2018, klokken 20:59464K er startprisen - så det betyr at du ikke har metallic lakk, ikke vinterdekk,ikke AP, ikke skinn....ja rett og slett en ribbet bil

Ribbet er den vel ikke akkurat, da den inkluderer premium-pakken (som foreløpig ikke er valgfri).

SitatAP alene koster vel 41k. Metallic ca 12k, vinterdekk minimum 20k osv...

Hva mer mangler da?

Trond.m

#115
Tesla har tilsynelatende evne og vilje til å levere Model 3 med normal leveringstid. Bestilte i god tid før jul med antydning om februar-levering. Men har ikke fått VIN eller info om levering, så mars er nok det beste jeg kan forvente. Er veldig usikker på om jeg tør sjanse på en ny Tesla modell, men de har jo full returrett inntil 3 dager etter levering og maks 800 km (forutsatt at man ikke har prøvekjørt før kjøp). Da er jo risikoen = null inntil videre  :)

Det jeg synes er problematisk med Model 3 er at det ikke finnes noe produktbeskrivelse som viser eksakt hva bilen har av utstyr. Selgerne kan man heller ikke stole på, for de svarer bare det de tror. De fortalte meg at bilens karosseri var 100 % aluminium, og det er feil. Skinnsetene er 100 % kunstskinn, også i sitteflatene i motsetning til eNiro. Og på den bilen jeg så utstilt synes jeg det var amatørmessig utførte løsninger for gummipakninger ved bakdørene. Langt fra premium. Men lang rekkevidde har den og 4WD gjør at den er uten konkurrenter i prisklassen EV under 500.000.

tuono

Nå kjenner jeg ikke Model 3, men dømt ut i fra hva jeg har sett fra Tesla forøvrig tror jeg det er greit å nullstille seg litt i forhold til forventninger rundt tilpasninger, finish og nøyaktighet. Mye av dette er rent kosmetisk, men nok til å holde forumene gående. 


emurof

Sitat fra: tuono på lørdag 26. januar 2019, klokken 10:30
Nå kjenner jeg ikke Model 3, men dømt ut i fra hva jeg har sett fra Tesla forøvrig tror jeg det er greit å nullstille seg litt i forhold til forventninger rundt tilpasninger, finish og nøyaktighet. Mye av dette er rent kosmetisk, men nok til å holde forumene gående. 

Er andre noe bedre da? Se f.eks. på panel-gapet på Jaguar I-PACE på ca. 2 minutter:


https://www.youtube.com/watch?v=xxi_9vkKlQE

Og Jaguar skal vel være et "ekte" premium-merke?

Ioniq-ev

Blitt lei av å vente på e-Niro og hengerfeste som kanskje kommer, eller kanskje ikke, så da ble det bestilling av Model 3 i helgen.
Beholder kønr. på drøyt 100-tallet (pr. nå) en stund til, og det er mulig e-Niro blir kjøpt om den kommer med hengerfeste, men det frister egentlig ikke å handle fra BOS lenger.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA