Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Saxo 99 med LiFePO4-batterier gis (kanskje) bort...

Startet av Frode65, lørdag 01. desember 2018, klokken 12:20

« forrige - neste »

Frode65

Saxo 99, ombygget for Lithium i 2010, utskiftet Webasto ++; noen som kan tenke seg å ta over denne? Ble litt for dyrt å rustsveise for EU-kontroll i vår, og har blitt stående. Femdørsutgave. Kan hentes i Bærum.

City-stromer

*Golf Citystromer .
*Peugeot 106 ,
Citroen Saxo
Relight 2010 .-2,1

Frode65

#2
Jepp, batteriene er montert i bilen. Siden bilen har stått i en del måneder tør jeg ikke garantere for tilstanden. Men fram til bilen ble parkert var den i daglig bruk, med god ladekapasitet på batteriene.

City-stromer

Veldig interessert .
den er vel 100 kg lettere enn orginal, lang tilhenger-tur til Stavanger.
Kan eg få 24 timer betenkningstid..
*Golf Citystromer .
*Peugeot 106 ,
Citroen Saxo
Relight 2010 .-2,1

Frode65

Ja, du må bare tenke! ;) Men for oss er det viktigste å få bilen unna akkurat nå, så dersom det kommer noen og kan ta den med seg, mens du tenker, må vi nesten takke ja til det. OK?

City-stromer

Hei... hvem monterte batteriene og hver var rekkevidden  normalt
*Golf Citystromer .
*Peugeot 106 ,
Citroen Saxo
Relight 2010 .-2,1

Frode65

Det var Alternativ Energi i Grimstad som monterte batteriene, og Elbilmek har "fulgt dem opp" (byttet BMS og et par celler, om jeg ikke husker feil). 70-80 km har vært vanlig kjørelengde, har vært opp imot 100, men jeg har egentlig aldri testet å kjøre den tom. Energimåleren har tidvis vist under null, uten at bilen har vist tegn til å ville stoppe. ;) "Bruk voltmeteret og triptelleren!" var den enkle beskjeden da jeg fikk de nye batteriene. Har ikke fått ladet den på ei stund, men har pleid å ha 160 V når den har vært fulladet.

elbilkjører

Sitat fra: Frode65 på lørdag 01. desember 2018, klokken 12:20
Saxo 99, ombygget for Lithium i 2010, utskiftet Webasto ++; noen som kan tenke seg å ta over denne? Ble litt for dyrt å rustsveise for EU-kontroll i vår, og har blitt stående. Femdørsutgave. Kan hentes i Bærum.

Hei. Jeg har maken bil, bor i Bærum selv, overtar gjerne bilen og kan gi deg noe ekstra. Ring meg gjerne på mob.nr. 41 31 57 56. Henter den gjerne med en gang.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA