Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Har to forskjellige ladekladder til EUP

Startet av Elekrofantast, lørdag 01. desember 2018, klokken 09:53

« forrige - neste »

Elekrofantast

Hei. Har 2stk EUP'er og derfor 2 ladekladder for bruk i stikkontakt. Hva er forskjellen på de to mtp kvalitet evnt. forskjell? Noen som har erfaring?
Har lest om flere som har hatt problemer med sine ladekladder uten at jeg vet hvilken versjon der vises til.
Se bilder.

Elmo

Det første året og litt til så leverte de vel enda en annen variant - som jeg tror er den det var en del problemer med.
Men min fungerer fremdeles
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

sveander

Den jeg har ser ca sånn ut som bildet. Den må jeg nå byttet
Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Får snart en Skoda Enyaq

Elmo

Den på bildet ditt er den jeg refererer til som "de første".  Rent bortsett fra at de ofte har en gummikalosj tredd utenpå nå.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

elekTrond

... og hva i all verden er det som vil skje om du prøvelader med 12E 971 675 CG på en fjellovergang høyere enn fire tusen meter? Imploderer den til et sort hull eller hva skjer?  :blank:



BAM!  :angel: :police:
'13 Mjau

nortrahof

IP55 gjør den både støvbeskyttet og spyling (fra slange/dyse) mot kapsling fra alle kanter skal ikke ha skadelig virkning. Derfor kan den nærmest være hermetisk lukket. Det kan være at det er begrensinger for IP-beskyttelsen ved så lavt lufttrykk som man finner > 4000m.? Dessuten kan luftavkjøling være for dårlig i denne høyden?
Hvem lader bilen > 4000m.? Noen praktisk betydning? Høyeste fjellpass i Europa er ca. 3400m. og uten ladestasjon eller infrastruktur.
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA