Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Er de inkluderte 400 kWh pr år eller et år fra du hentet bilen?

Startet av TeslaKriss, fredag 30. november 2018, klokken 17:33

« forrige - neste »

TeslaKriss

Heisan, vi er nybegynere på Tesla men lurer på om de inkluderte 400 kWh for supercharging gjelder pr kalender år eller pr jubeleumsår (fra dagen du hentet bilen). Evt hvis det blir nulstillt hvert år er det kanskje en ide og bruke det opp. Håper noen har en ide.

Motorwatt

Fra Tesla:

Tesla-kontoen min inkluderer 400 kWt kreditt årlig—hvordan fungerer disse?
Enkelte Model S- og X-biler solgt før 2. november 2018 inkluderer årlig Supercharger-kreditt på 400 kWt, eller omtrent 1.600 km. Det påløper en liten Supercharger-avgift for bruk over årlig, gratis kreditt. Kreditt etterfylles automatisk ett år etter leveringsdato eller kjent eierskapsoverføring. Ubrukt kreditt føres ikke over til det neste året og du kan se Supercharger-kredittsaldoen til kjøretøyet ved å logge inn på Tesla-kontoen
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

TeslaKriss

Sitat fra: Motorwatt på fredag 30. november 2018, klokken 18:19
Fra Tesla:

Tesla-kontoen min inkluderer 400 kWt kreditt årlig—hvordan fungerer disse?
Enkelte Model S- og X-biler solgt før 2. november 2018 inkluderer årlig Supercharger-kreditt på 400 kWt, eller omtrent 1.600 km. Det påløper en liten Supercharger-avgift for bruk over årlig, gratis kreditt. Kreditt etterfylles automatisk ett år etter leveringsdato eller kjent eierskapsoverføring. Ubrukt kreditt føres ikke over til det neste året og du kan se Supercharger-kredittsaldoen til kjøretøyet ved å logge inn på Tesla-kontoen


Tusen takk for svaret.  :)

Redders

Er også helt ny på dette, hentet bilen i forrige uke :)
Hvor på kontoen kan jeg se dette? (kjøpte bilen i starten av oktober, men henvisningskode, så tror jeg skal ha det, men finner det ikke på tesla kontoen min?)

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Redders

Fant ut av det.
Har vist 6mnd med gratis superlading.
Ikke det jeg trodde var avtalen opprinnelig, menmen noen som vet når man måtte bestille bil for å få 400kWh per år?

Espen Hugaas Andersen

Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Dix Hallpike

Noen som vet om de 400kwt skulle følge bilene levert i dette tidsrommet, eller om det kun gjaldt for 1. eier?
X100D. 6s. 2018
Pearl White. P85+. Trondheim. Levert 29.10.13. (Solgt)

svarteper

Kjøpte vår bil brukt, 400 kwt gratis lading pr.år på den ihvertfall.
Tesla model s 75 d 2017

alb92

Sitat fra: Dix Hallpike på fredag 07. februar 2020, klokken 22:39
Noen som vet om de 400kwt skulle følge bilene levert i dette tidsrommet, eller om det kun gjaldt for 1. eier?

Vi er andre eier av en Model X. Vi hadde 400kWh per år, men dette forsvant. Spurte Tesla over email, og de svarte at det gjelder bære første eier. Rart at dette forsvant 18 måneder etter kjøpt bil (mens gratis superlading som første eier hadde forsvant på dag 1).

Har sendt svar på at jeg er uenig, og at Tesla websiden på den tiden sa at alle Model X og S eiere fikk 400kWh gratis per år (stod ingenting om første eier, i motsetning til gratis superlading i referral programmet på den tiden).

Har ikke fått noe svar tilbake enda.

alb92

Har nå fått svar i fra Tesla, som ga meg link til Legal siden som de har. Sjekket også versjon av denne siden i fra 2018 (med archive.org), og kan bekrefte at det står der at supercharger kreditt skal forsvinne etter videresalg.

"Alle biler som er bestilt etter 15. januar 2017 og biler som er bestilt før 15. januar 2017, men som produseres etter 15. april 2017 er aktivert for superlading mot betaling per bruk. Alle kreditter for gratis superlading som er gitt ved kjøp av en bil, herunder årlig fornyelse av kreditter, utløper ved salg eller overføring av bilen. Kredittene kan ikke overføres til ny eier av bilen eller til andre biler. Kreditter for superlading utløper etter en gitt tidsperiode, og videreføres ikke til fremtidige perioder."

Var kanskje litt dårlig beskrivet på hovedsiden til Tesla.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA