Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

noto

#30
TSLA ATH intraday er $389.57 fra 14. august 2017.

Edit: Intraday ATH er faktisk $389.61 den 18. august 2017. Beklager for grov feilinformasjon ovenfor.

Counterpointer

Sitat fra: noto på mandag 03. desember 2018, klokken 16:55
TSLA ATH intraday er $389.57 fra 14. august 2017.
Ok da kan vi jo si $390 er uansett ny ATH.

Ser ikke ut som det blir i dag, sier pilkastet mitt...

geear

Så lenge Musk klarer å la være å røyke sokkene sine og tvitre etterpå, så går dette så det griner.

noto

Så lenge Elon Musk røyker sokkene sine og twitrer etterpå så går det så det griner. Det er i hans DNA å utfordre konvensjoner. Uten det er Tesla dømt til undergang.

JorEl

Akkurat nå teller det vel litt hva Trump twitrer også..
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

noto

#35
Stiger godt på rød børs i dag. Tre ganger har TSLA vært i ATH-territorium over 380 og falt tilbake, nemlig i slutten av juni 2017, i midten av september 2017 og nå i begynnelsen av august i år (intraday på «funding secured»). Mao sterk motstand teknisk.

geear

Sitat fra: noto på tirsdag 04. desember 2018, klokken 11:05
Så lenge Elon Musk røyker sokkene sine og twitrer etterpå så går det så det griner. Det er i hans DNA å utfordre konvensjoner. Uten det er Tesla dømt til undergang.
Aksjen falt brutalt både på grunn av pedokampen og funding secured-krigen. Tesla er ikke dømt til undergang om han dropper å ta slikt rett på twitter. Han må fortsette med det han er god på.

Marihuanarøykingen gjorde vel heller ikke spesielt mye godt. Han kan være like mye Elon uten det der.

noto

Den falt da, men hvor er den nå? Vet ikke hva den ville vært uten de nevnte episodene, men ikke nødvendigvis høyere. Poenget mitt var at Elon er Elon. Du må ta hele pakken. Take it or leave it.

Cobos

Jeg er spesielt fornøyd med at Tesla på en dag som E24 omtaler som "Kraftigste Wall Street fall på 2 måneder" så har TSLA en dollars stigning og ender grønt. Rett under grensen på $360. Lover godt. Spesielt med tanke på alle shorterne som vanskelig kan ha kjøpt aksjer til noe særlig høyere. Aksjen har ikke veldig mange minutter totalt sett over $360.
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

Sjøhyene

Sitat fra: gr på tirsdag 04. desember 2018, klokken 18:19
Sitat fra: noto på tirsdag 04. desember 2018, klokken 11:05
Så lenge Elon Musk røyker sokkene sine og twitrer etterpå så går det så det griner. Det er i hans DNA å utfordre konvensjoner. Uten det er Tesla dømt til undergang.
Aksjen falt brutalt både på grunn av pedokampen og funding secured-krigen. Tesla er ikke dømt til undergang om han dropper å ta slikt rett på twitter. Han må fortsette med det han er god på.

Marihuanarøykingen gjorde vel heller ikke spesielt mye godt. Han kan være like mye Elon uten det der.

Er nettopp det at han er litt annerledes som gjør at tesla og spacex er der de er i dag. Pedo og 420 saken var helt klart store feil han begikk men mye av det andre, inkl marihuana røykingen, kunne jeg ikke ha brydd meg mindre om. I det lange løp er jeg overbevist om at dette uansett ikke vil ha noen negativ påvirkning.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Counterpointer

Blir morsomt å se om det kommer noe info om model 3 salget i Norge som har startet nå.
Vil ikke dytte kursen ned i hvert fall!

Wenche

Sitat fra: Sjøhyene på torsdag 29. november 2018, klokken 15:14
Har ikke fulgt så mye med på denne tråden da den har vært så full av håpløse diskusjoner. Men er nysgjerrig på to ting for dere som eier aksjer.

1. Hvor lenger har dere vært inne? Og ca inngangspris?
2. Hvor langsiktige er dere? Eventuelt når skal dere vurdere å selge?
3. Prosent andel av total portefølje


For meg:
1. Ca to år. Kjøpte inn på ca 190$
2. Tenkte i utgangspunktet minimum 10 år, men trolig lenger. Skal vurdere å selge på ca 3000$.
3. Ca 15%

1. Kjøpte ca 1100 i 2012 til ca $28-30, har nå 1500. I tillegg opsjoner kjøpt og solgt gjennom hele perioden. Per nå ca like mye i opsjoner som aksjer.
2. Ikke planer om å selge aksjer før jeg eventuelt ser en total svikt i det jeg forventer av Tesla.
3.Ca 70%
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

geear

$375. Magisk. Begynner snart å lure på om det er på tide å hoppe av igjen - kommer vel snart en korreksjon.

romeoS

Jeg skal ihvertfall ikke hoppe av nå, slik jeg ser det er dette et definitivt brudd gjennom et tungt «forsvart» 360 nivå, blir spennende å se nytt tak. Er trolig mange gode nyheter i vente.
S85,pano,vin 240xx,finalized primo sept 2013. forventes til Hamar januar 2014 «SOLGT»
S75D, pano, luft, 2017

geear

Snakker ikke om å hoppe av permanent, bare av for å hente en korreksjon og bli med opp videre. Har fungert noen ganger nå. :-)

Tok forøvrig en liten post i Odfjell i dag, i tillegg til de tidligere nevnte som jeg fortsatt sitter på (dessverre  :o). Har tro på at den kommer til å gå som en kule de neste månedene.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA