Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

Counterpointer

Siden den opprinnelige tråden ble stengt synes jeg vi prøver med blanke ark.

Null personangrep og fokus på aksjen og dens videre utvikling.

Det er flere av oss som har interesse og har investeringer i TSLA. Har ignorert uvesentligheter og har hatt stort utbytte av tråden.


Espen Hugaas Andersen

Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Espen Hugaas Andersen

#3
Et par ting som er relevant for de neste dagene:

1. Tesla skal nå være på ca 7000 Model 3 per uke. Mulig man får en oppdatering på dette i nær fremtid.
2. Har skjønt det slik at 1. desember må Tesla informere obligasjonsholderne hva de har bestemt seg for å betale ut de $920 mill med, kontanter eller aksjer. Det vil være overraskende om de skulle gå for noe annet enn kontanter, men uansett hva de velger kan det påvirke aksjekursen.

(Det vil nok være negativt om de skulle velge aksjer, ettersom de har sagt mange ganger at gjelden vil dekkes med kontanter, og det vil type på at kontantsituasjonen er mer utfordrende enn forutsatt.)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Tulle

Ja, siden jeg nå har tatt i bruk "ignorerlista" blir det adskillig mer fruktbart å følge denne tråden.
Har ikke kjøpt aksjer og er helt novise på dette, men er veldig interessert likevel.

Sjøhyene

Har ikke fulgt så mye med på denne tråden da den har vært så full av håpløse diskusjoner. Men er nysgjerrig på to ting for dere som eier aksjer.

1. Hvor lenger har dere vært inne? Og ca inngangspris?
2. Hvor langsiktige er dere? Eventuelt når skal dere vurdere å selge?
3. Prosent andel av total portefølje


For meg:
1. Ca to år. Kjøpte inn på ca 190$
2. Tenkte i utgangspunktet minimum 10 år, men trolig lenger. Skal vurdere å selge på ca 3000$.
3. Ca 15%
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Larsebass

1. 1 år i dag, omtrent. Kurs $325.
2. Langsiktig. Ikke vurdert når jeg vil selge ennå, dette er en hobby.
3. 6% av porteføljen

Ser på dette som krydder i en ellers kjedelig portefølje bestående av forsikring, IT og annet.
Tesla X75D.

Espen Hugaas Andersen

#7
Sitat fra: Sjøhyene på torsdag 29. november 2018, klokken 15:14Har ikke fulgt så mye med på denne tråden da den har vært så full av håpløse diskusjoner. Men er nysgjerrig på to ting for dere som eier aksjer.

1. Hvor lenger har dere vært inne? Og ca inngangspris?
2. Hvor langsiktige er dere? Eventuelt når skal dere vurdere å selge?
3. Prosent andel av total portefølje
1. Jeg begynte å kjøpe/selge TSLA i 2014. Aksjene jeg sitter med i dag har en snittpris på $290 (omregnet med kronekurs), men jeg har som sagt kjøpt og solgt. Etter FIFO-prinsippet sitter jeg nå stort sett med aksjer kjøpt i 2018.
2. Jeg er både langsiktig og kortsiktig. Utelukker ikke at jeg vil selge litt i år og ganske sikker jeg vil selge noe neste år, men samtidig forventer jeg å fortsatt ha aksjer om 10 år.
3. Per i dag er TSLA ca 92% av aksjene mine, og 178% av egenkapitalen til porteføljen min. Jeg har altså en del aksjelån. (Og jeg er klar over risikoen - jeg anbefaler ikke dette for noen.)

Tanken er å redusere belåningen betydelig når jeg begynner å bli fornøyd med kursen. Kanskje etter et par kvartaler til med overskudd, og Tesla inkluderes i S&P.

Kan også nevne at jeg kun holder på med aksjer. Ikke opsjoner eller lignende.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Arha

1. Kjøpte mine første TSLA-aksjer i 2012.  Har vært mye inn og ut og inngangspris har variert fra $27 (i 2012) til $375 (rett etter funding secured).
2. Er ute for øyeblikket, men har stor tro på Tesla.  Kommer til å kjøpe meg inn igjen snart, men må selge noe annet først.
3. 0% for øyeblikket.
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

Øyvind.h

Kjøpte første gang 2012. Inn på ca 28usd. Mye 1.trading opp til 106. Da hoppet jeg av.
Etter det har jeg vært litt ut og inn. Hatt noen runder med kjøp på rundt 260 og salg på rundt 330.

2.Ute akkurat nå.

3 0% og har ikke vært en stor del siden 2013-2014.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Taben

Hei.
1)  Kjøpte ca 2000 aksjer da de kostet 30$. Har sittet på de i 6 år, siden 2012. 
2)  Jeg er langsiktig, vurderer å selge når de når 800$, har tro på stor verdiøkning de neste 3 årene. 
3)  Har kun TSLA aksjene


---------------------------------------------------
Jaguar I-Pace, Oktober 2018
Tesla model X P100D, Oktober 2017

Leaf, September 2017, Solgt
Tesla model X Signatur P90D, 2016, Solgt
BMW X5, August 2015, Solgt
BMW X3, Juni 2015, Solgt
Porsche Cayenne, juni 2014, Solgt

Reservert 2 x Model 3, 31.03.2016
Reservert Porsche Taycan, 20.04.2018
3 x Tesla CT i bestilling
Tesla Model YP, Hvit Desember 2022
Tesla Model YLR, September 2022 Solgt
Tesla Model YLR, August 2022 Solgt
Tesla Model 3, Februar 2019. Solgt
Tesla Model 3, Mars 2019. Solgt
Tesla Model X P100D, Oktober 2017. Solgt
Jaguar I-Pace, Oktober 2018, Solgt
Leaf, September 2017, Solgt
Tesla Model X Signatur P90D, August 2016, Solgt

Counterpointer

Sitat fra: Sjøhyene på torsdag 29. november 2018, klokken 15:14
1. Hvor lenger har dere vært inne? Og ca inngangspris?
2. Hvor langsiktige er dere? Eventuelt når skal dere vurdere å selge?
3. Prosent andel av total portefølje
1. Ca ett år. Startet på 280. Har kjøpt og solgt i mange omganger.
2. Long med hovedpost av TSLA (ca90%) de siste 10% har vært en slags daytrading.
Selger når jeg har lyst
3. 85% av aksjer, men hoveddel i forskjellige fond så av den totalen i underkant av 10%


Ser frem til en mer ryddig tråd. Som trådstarter tenker jeg det bør være takhøyde for tema så lenge det er relevant (skulle ønsket meg Admin rettigheter i egen tråd )
Please kun rapporter ting som ikke aksepteres, ikke start diskusjon i tråden.

Har ingenting imot kritiske innspill så lenge de gjøres på en konstruktiv måte! Og med en hyggelig tone!!
En må ikke eie aksjer eller bil for å være interessert.

PS Hyggelig å se dere igjen

o.b.lix

Sitat fra: Taben på torsdag 29. november 2018, klokken 23:00

1)  Kjøpte ca 2000 aksjer da de kostet 30$.


Nice, kjenner at der er jeg litt misunnelig.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

geear

1. Altfor tregt ute til å bli med på de største oppgangene. Har kjøpt og solgt et par ganger (med fortjeneste), solgte på tvitringen til EM, og kjøpte inn igjen på ca. $282 rett før den siste dippen der de vel var nede i 260ish en liten periode, var vel rett før SEC-forliket.

2. I utgangspunktet kan jeg godt tenke meg å sitte inne lenge, men jeg har ikke store nok summer investert til at det snur opp-ned på hverdagen om jeg realiserer dobbel eller trippel gevinst for den skyld, så det er en hobby, og jeg ser derfor ikke bort fra at jeg selger og kjøper inn igjen, som tidligere.

3. Akkurat nå er TSLA ca. halvparten av total portefølje. Har noe i fond, og akkurat nå er resten i DNO, GOGL, BWLPG, NAS og TEL. TEL er såvidt i pluss, ellers har siste måneden vært sørgelige greier. TSLA er eneste grunn til at porteføljen ligger greit i pluss.

georglu

#14
Sitat fra: Sjøhyene på torsdag 29. november 2018, klokken 15:14
1. Hvor lenger har dere vært inne? Og ca inngangspris?
2. Hvor langsiktige er dere? Eventuelt når skal dere vurdere å selge?
3. Prosent andel av total portefølje

1. Fast siden 2016, litt sporadisk før det. Pt. ca. en kostpris på omkring $300, men prøver å trade den ned (med vekslende hell)
2. Meget langsiktig (håper på en fremtidig verdi av TSLA på $1T :D) kombinert med kortsiktige trades (se punkt 1)
3. ca 1/3, men inntil 1/2 på kort sikt

EDIT: punkt 3 gjelder 1/3 av aksjeporteføljen min som pt. inkluderer NANO og FUNCOM. Totalt utgjør den porteføljen ca. 1/2 av total investering (resten i fond og bankinnskudd).
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA