Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvilken utgave går du for? (for de som har reservert)

Startet av Bjoris, onsdag 28. november 2018, klokken 15:21

« forrige - neste »

Bjoris

Jeg er litt nyskjerrig på hvilken model som blir mest populær. La oss si at prisene blir som TU har antydet:

P/AWD: 575.000
LR/AWD: 480.000
MR/RWD: 415.000
SR kommer ikke før 2020...

Vingler selv mellom LR og MR...

rlnd

Tviler sterkt på at mid range blir tilgjengelig med det første i Norge, så da må det bli LR AWD med autopilot og premium farge.
2023 TMY LR - 2021 TM3 LR (solgt) - 2019 TM3 LR (solgt) - 2015 eGolf (solgt)

Rolf Gjerdsjø

Planen har hele tiden vært LR AWD, og det har ikke forandret seg. Prøver å holde meg under 550.000, men ser at med 19" og konas krav om rød lakk samt AP kan det holde hardt. Men da blir det heller å putte mer penger i potten.
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

Mazzbot

Sitat fra: rlnd på onsdag 28. november 2018, klokken 15:27
Tviler sterkt på at mid range blir tilgjengelig med det første i Norge, så da må det bli LR AWD med autopilot og premium farge.

Håper på LR RWD .
Tesla model 3 reservert 31/3 .

noto


Amoss

Sitat fra: noto på onsdag 28. november 2018, klokken 15:37
Du bør ta med LR RWD i tilfelle det blir en opsjon.

Og MR AWD i tilfelle det også blir en opsjon. Men strengt talt tror jeg ikke at MR kommer til å bli tilbudt i Europa, og at dette batteri-alternativet faller bort når SR kommer i produksjon.

SR er også ventet å komme både i RWD og AWD utgave.  Og ja, tror nok den vil komme hit i 2019. Men dog neppe før over sommeren/ut på høsten en gang, så noe venting må man forvente.... 
Skal man ha en seriøs avstemning så nytter det ikke å avfeie to av alternativene slik det har blitt gjort her.
Model S 85D

Counterpointer

Tror det tar en god stund før SR kommer, uten at det egentlig innvirker på mitt første kjøp.

Tror det blir en P/AWD for å få bil tidlig og så en LR/AWD eller SR/AWD hvis de leveres raskt, alternativt en P/AWD til (ser ut som det blir to stykker siden både I-Pace og E-Tron priser seg bort, samt EQC drøyer)

AppleKnocker

SR og noterer meg at spådommen min fra 2016 om at jeg får min M3 i 2020 ser ut til å holde stikk.

Dere som spådde Model 3 til Norge i desember 2017 - hva velger dere?
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Mr Oizo

Sitat fra: AppleKnocker på onsdag 28. november 2018, klokken 21:24
SR og noterer meg at spådommen min fra 2016 om at jeg får min M3 i 2020 ser ut til å holde stikk.

Dere som spådde Model 3 til Norge i desember 2017 - hva velger dere?
Det er disse som spår SR og awd til Norge i 2019 nå  ;)

TeslaK

Sitat fra: AppleKnocker på onsdag 28. november 2018, klokken 21:24
SR og noterer meg at spådommen min fra 2016 om at jeg får min M3 i 2020 ser ut til å holde stikk.

Dere som spådde Model 3 til Norge i desember 2017 - hva velger dere?

Da er det vel bedre å velge LR/MR i 2019 uten moms og avgifter?
2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD

emurof

Sitat fra: Bjoris på onsdag 28. november 2018, klokken 15:21
Jeg er litt nyskjerrig på hvilken model som blir mest populær. La oss si at prisene blir som TU har antydet:

P/AWD: 575.000
LR/AWD: 480.000
MR/RWD: 415.000
SR kommer ikke før 2020...

Vingler selv mellom LR og MR...

LR RWD vil ha større rekkevidde enn AWD, og vil bli en del tusenlapper billigere. Så den blir nok et meget aktuelt valg, om den blir tilgjengelig.

samotholt

Her skal det være AWD og LR.

Rekkevidden på LR er jo fantastisk uansett RWD eller AWD. Trenger forøvrig ikke noe ekstra utover metallic lakk. AP blir det neppe (synes rett og slett at det ikke er verdt pengene her i midt-norge).
Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

Apfelsaft

#12
Legg til LR RWD. :) Ser ut til at mange her ønsker denne modellen.

MR RWD er trolig bare en modell for å tilby en billigere modell i markedet da de sikkert har gått gjennom veldig mange av de reservasjonene og bestillingene fra folk som ønsket en oppgradert modell. Det er også trolig en halvvei til SR, som de egentlig skulle lansere i disse tider.

Jeg skal ha LR RWD. Med tilhengerfeste.
BMW i3 2016 fullutstyrt
Model 3-reservasjon

kW = effekt (ytelse fra motor)
kWh = energi (batterikapasitet)

Øggen

@ Apfelsaft: OM det, altså OM det blir gabrielsen, så blir det nok kun for awd modellen....
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Apfelsaft

#14
Sitat fra: Øggen på torsdag 29. november 2018, klokken 00:33
@ Apfelsaft: OM det, altså OM det blir gabrielsen, så blir det nok kun for awd modellen....
Har absolutt ingen aning om hva du mener med gabrielsen. :) Det er en god sjanse for at LR RWD kommer og ettersom ingen vet hva som faktisk blir tilgjengelig så bør pollen ha svar alternativer som gjør at folk faktisk kan svare på spørsmålet. Nettopp, hva de ønsker å kjøpe. Som for mange er nettopp LR RWD.
BMW i3 2016 fullutstyrt
Model 3-reservasjon

kW = effekt (ytelse fra motor)
kWh = energi (batterikapasitet)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA