Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

"Dumme" spørsmål

Startet av Arslan, onsdag 28. november 2018, klokken 13:23

« forrige - neste »

Pippus


Etter en periode med laaangsom kø-kjøring med acc aktivert, så koblet denne plutselig ut. Det har skjedd et par ganger før ila 1,5 år men etter denne gangen så la jeg merke til at det dukket opp en rød markør på speedometeret i tillegg til "LIM" (Limited) funksjonsvarsel på acc symbolet. Dette viste seg å være en justerbar fartsbegrensning. Uansett hvor mye du trykker på gassen, så vil ikke hastigheten overstige det satte begrensningområdet. Manuell kjøring ellers men bremser også automatisk ned ved nedjustering av fartsområdet. I det store og hele fant jeg funksjonen svært nyttig. Jeg er imidlertid ikke i stand til å finne ut hvordan dette aktiveres på nytt. Er det noen som kjenner til om dette er en aktiver-bar funksjon??
Du kan ikke vise dette vedlegget.


elektrolux

Veldig nyttig funksjon som kan hindre fartsbøter. På Mercedes betjenes denne på samme hendel som cruice controllen.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Håvar

Sitat fra: Pippus på onsdag 16. januar 2019, klokken 00:05

Etter en periode med laaangsom kø-kjøring med acc aktivert, så koblet denne plutselig ut. Det har skjedd et par ganger før ila 1,5 år men etter denne gangen så la jeg merke til at det dukket opp en rød markør på speedometeret i tillegg til "LIM" (Limited) funksjonsvarsel på acc symbolet. Dette viste seg å være en justerbar fartsbegrensning. Uansett hvor mye du trykker på gassen, så vil ikke hastigheten overstige det satte begrensningområdet. Manuell kjøring ellers men bremser også automatisk ned ved nedjustering av fartsområdet. I det store og hele fant jeg funksjonen svært nyttig. Jeg er imidlertid ikke i stand til å finne ut hvordan dette aktiveres på nytt. Er det noen som kjenner til om dette er en aktiver-bar funksjon??
Du kan ikke vise dette vedlegget.

Dette aktiverer du med bryteren nede til høyre på venstre side av rattet. Det står mode på knappen, med denne toggler du mellom ACC og speed limiter (og CC?)
2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA