Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

"Dumme" spørsmål

Startet av Arslan, onsdag 28. november 2018, klokken 13:23

« forrige - neste »

zementh

Sitat fra: e-Stig på tirsdag 18. desember 2018, klokken 11:01

Nytt spørsmål: På jobben får vi dele på noen 16A ladeplasser, men da må vi stille ned ladingen til 5A på e-Golfen. Må dette stilles tilbake til maks hvis man skal koble på hurtiglader? Spørsmålet gjelder også en Salto-boks som vi har på jobben. Stress å stille opp og ned alt etter hvor man skal lade.

Nei, innstillingen i bilen gjelder bare på AC saktelading.

jkirkebo

Sitat fra: e-Stig på tirsdag 18. desember 2018, klokken 11:01
Ny julegaverunde på kjøpesenter i går. Jeg koblet på Grønn kontakt igjen og fikk 15,85 kWh på 41 minutter. Prisen blir da kr 6,46 pr kilowatt. Med gjennomsnittsforbruk på 1,7 kWh/mil koster det 11 kroner pr mil å kjøre e-Golfen. Nesten dobbelt så dyrt som dieselbilen. Vurderte å prøve tipset med å stoppe lading på 80%, men det ble ikke tid til å fikle med det.

Ja, lader du høyt opp så blir strømmen dyr siden det går tregere og tregere etterhvert. Ingen bombe det.

Sitat
La merke til at det stod "maksimalt 1 time parkering for hurtiglading" på et skilt og det forholdt jeg meg til. Det var flere ledige plasser både da jeg kom og da jeg dro så forhåpentligvis hadde jeg ikke stått i veien for noen.

Maks 1 time betyr maks ladetid 1 time. Ikke at du kan stå der i en halvtime til etter å ha ladet en halvtime.

Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Arslan

Noen av dere som har merket at bilen regenerer av seg selv ved nedoverbakker? Har på normal modus og rekurperasjon var slått av.

aageaasved


Arslan

Selv om jeg ikke har den i D1 eller D2 og normal modus? Merkelig at bilen bare regnerer og dermed bremser farten på mine vegne?

PS: Bilen min knirker også ofte.
Dersom jeg tar med bilen til Møller for sjekk, vil dette gå under "garantien"? Ellet må jeg betale for det?

Kjellsea

Er det noen som er interessert i å selge sin E Golf? Aktuell bil må ha det meste av utstyr som feks jeg lese, Dynaudio, varmepumpe, skinnseter, km stand under 40000Km mod 2015- 2019. Har også en Mazda CX 5 2016 forhjulstrekk 2.2  som kan inngå i evt innbytte.

Kjetil1986

Slenger inn et spm. her isteden for å starte en ny tråd. Når man velger ecotips kjøring eller noe sånt i kjøredatamenyen, så kommer det bare opp en hvit/grå rett strek i midten der. Prøvde å kjøre med den en god stund i går, men fikk aldri opp noen «tips»
Er det noen som har litt mer erfaring med den funskjonen?
Model 3 long range 2021

jonste

Sitat fra: Kjetil1986 på fredag 28. desember 2018, klokken 14:35
Slenger inn et spm. her isteden for å starte en ny tråd. Når man velger ecotips kjøring eller noe sånt i kjøredatamenyen, så kommer det bare opp en hvit/grå rett strek i midten der. Prøvde å kjøre med den en god stund i går, men fikk aldri opp noen «tips»
Er det noen som har litt mer erfaring med den funskjonen?

Bilen må stå i D som jeg har erfart. Så gir den deg tips om når du skal slipe pedalen for å rulle. Feks nedoverbakker og inn mot kryss.

Kjetil1986

Aha! Takk for tips  :+1: Skal teste ut neste gang jeg kjører.
Model 3 long range 2021

gondolf

Nå i disse vinterdekk-tidene er det viktig å kontrollere lufttrykk i dekka. Kjører du med 0,5 bar for lite så stuper rekkevidden.

Turbomannen

Dere som har eGolf 2018+. Opplever dere at når dere enten bremser eller snur rattet helt til høyre/venstre at det er en rar lyd?
Som om man har slitte bremser eller at en eller annen form for ventil løser ut rolig... litt aånn «shhhh» lyd

Arslan

Hvor mye luft er best for bra kjøreegenskaper? Og hva med best rekkevidde?


Til Turbomannen:
Jeg merker det når jeg vrir rattet helt ut på en side. Skulle ta den med på service, men fikk høre fra en bekjent at det er normalt. Noe med servo eller noe sånt.

Arslan

Jeg er hovedbrukeren på Car-net når det gjelder vår e-golf (2018). Jeg har 2 medbrukere på den. Er det noen muligheter for at de ikke kan se bilens posisjon slik at det er bare jeg som kan se det?

Turbomannen

Har dynaudio på min eGolf og merker at det er bedre lyd når jeg er koblet til med Bluetooth og spiller av musikk enn når jeg kobler til med USB kabel og CarPlay. Er det sånn det er hos dere også?

Balaklava

Er sånn med anddroide auto i min Ionic. Jeg måtte åpne utvikler innstillinger og slå av lyd via USB på telefonen. Da fikk jeg Androide Auto med god blåtannlyd.

Men du har Carplay og iPhone, aner ikke om du får slått av lyd via USB der....

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA