Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Eksport av elbiler Nederland

Startet av Contango, tirsdag 27. november 2018, klokken 17:18

« forrige - neste »

Contango

Norge har vel litt høyere elbilpriser enn resten av Europe men så langt ingen avgifter. Nederland er på vei inn i et høyere avgiftsregime på dyre elbiler i 2019. For de som vil selge sin Tesla eller Jaguar - er det ikke lønnsomt å gjøre det dit nå med den euro kursen vi har?
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

daktari

Hvordan burde man gå frem da? Hvilke saker og dokumenter må man passe på? Hvordan få betalt?
Noen som har sett på bruktprisene på I-pace i NL?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Contango

Har vel ikke vært eksportert biler fra Norge siden 1945, så kompetansen på eksport er antagelig lav overalt. Men, jeg ville vært så frekk at jeg hadde ringt en Jaguar forhandler i Amsterdam og spurt. De har også kunder å betjene som sikkert ikke får bil i tide til 2019. Kanskje de enten er interessert selv eller villige til å tipse videre. Kan uansett sikkert avklare om verdien i å gjøre det er der..
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.


Jon65

Sitat fra: Contango på tirsdag 27. november 2018, klokken 23:00
Har vel ikke vært eksportert biler fra Norge siden 1945
Det stemmer ikke helt, klassiske biler forsvinner ut av Norge pga mye større marked og betalingsvilje i utlandet.

DieselVegard

Sitat fra: Jon65 på tirsdag 27. november 2018, klokken 23:53
Sitat fra: Contango på tirsdag 27. november 2018, klokken 23:00
Har vel ikke vært eksportert biler fra Norge siden 1945
Det stemmer ikke helt, klassiske biler forsvinner ut av Norge pga mye større marked og betalingsvilje i utlandet.

Jepp. Har selv solgt opptil flere 60-tallsbiler både til Danmark og Tyskland de siste årene. Regner med at det er halvparten så mange 911 i Norge i dag som i 2015.
20 Polestar 2 31000km
18 i3s 79000km
14 i3 118400km,

kaiat

Det er også mye eksport av litt eldre lastebiler til Øst-Europa, Midt-Østen og Sør-Amerika. For å ikke snakke om alle Toyota Hi-Ace'ene som har gått til Afrika.

På Tesla-forumet er det noen som har solgt bilen til Danmark blant annet. Der kan du kanskje finne noen tips.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA