Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Torque pro eller lignende

Startet av TorT, søndag 25. november 2018, klokken 13:41

« forrige - neste »

TorT

Er det noen som har prøvd dette på Kona?
Er spesielt interessert i batterispenning på forskjellige ladeprosenter.

Ser det er i bruk på Ionic, så det burde jo funke greit.

Og må en bruke android på Torque Pro?

Er det i tilfelle noe som kan anbefales for apple?

AppleKnocker

Bruker Torque Pro på Ioniq. Har ikke funnet noe på Ios som funker.
Det er noen forskjeller mellom Soul og Ioniq når man bruker Torque, så kan hende noen må må mekke litt for å tilpasse Kona.

Synes ellers det var en del mer jobb å sette opp Torque enn Leafspy o.lmsom jeg har brukt før. Men når alle filer først er lastet inn på androidenheten funker det fint.

Jeg har vært mest interessert i batteritemperatur.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

TorT

Takk for det. Må vel begynne å forske litt. Har et billig android nettbrett, som jeg aldri har fått dreisen på.
Hadde håpet noen litt kyndige hadde prøvd seg, og lagt ut en oppskrift.
Grunnen til at jeg er interessert i batterispenningen, egentlig cellespenning er å ta et valg når det gjelder SOC i daglig bruk.
Det trenger jeg bare info om, og egentlig ikke lese av på egen hånd.

Men alltid kjekt å holde øye med andre ting som temperatur o.l. i det daglige.

Rocklobster

Noen som har kommet i gang med Torque Pro på Kona?

Chrian

Er en på Kona Facebook gruppen som jobber med dette.

Dawiddem

Du kan prøve EVnotify. Ganske bra app, viser ladehastighet, % på SoC og spenning på batteriet. Kan brukes til både Kona og Ioniq.

stvjfp1

Har sett på Evnotify:
https://github.com/EVNotify/EVNotify

Den leser da informasjon fra ODB, sender den via Bluetooth til appen.
Planen var da å ha en gammel mobil liggende i bilen, som satt opp som en hotspot, slik at jeg kan se status på bilen, selv om jeg ikke er nærheten av bilen. Noen som har gjort dette?

EvNotify anbefaler følgende ODB dongler:
https://github.com/EVNotify/EVNotify/wiki/Compatibility
Ingen av de ser ut til å sende til Norge, noen som har funnet andre kilder, eller andre dongler som sendes til Norge?

I Kona er ODB-porten klønete plassert. Ikke mulig å ha en dongle der og samtidig få lukket panelet. Noen som har funnet en vinklet ODB-kabel forlenger som er så liten at man kan få lukket panelet?



© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA