Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nøktern sammenligning av Tesla Model S/(X) og Jaguar I-Pace (av en S eier)

Startet av Vannkraft, søndag 25. november 2018, klokken 09:55

« forrige - neste »

Vannkraft


Macobat

<removed>

JorEl

Den gode plassen savner de i hvert fall fra Tesla, og det et nøytralt kriterie. ;)

Edit; Dama sier den skal officially klare 300+miles, og hun klarte 186miles? Da sier mannen at dette må man regne for , "a con" i betydning pro/con I guess ;D
Noise..white noise, som ikke er i Tesla S og Zoe ;)

Okei, har sett igjennom hele, kjedelige, koselige synsingen ;) Kona prøve så godt hun kunne å like Ipace bedre enn modelS, hun klarte det ikke. Mannen prøvde ved nesten en hver anledning til og overtale kona, men gav opp.
Men Ipace fikk skryt for HUD som er kult. Mannens opplevde kvalitet. Jeg opplevede, at kona opplevde, at vennene til kona likte Tesla, og den "feige-mannen" lot kona få bestemme. Han prøvde seg med om Ipace kostet like "lite" som Tesla. Men Ipace koster vel mer, gjør den ikke?

En nøytral avgjørelse   :        Tesla nr1,     I-Pace nr2    gratulerer til begge. :+1: :+1: :+1:
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

noto

Ingen som har linket til denne?: https://www.dagbladet.no/tema/duellen-om-el-tronen-sa-bra-er-jaguar-i-pace-mot-tesla-model-s/70507641

TMS 75D knuser iPace på ALT inkl. på kjøreegenskaper og autopilot, og selvsagt på plass, rekkevidde, lading og ikke minst på pris. Til og med lydanlegget er klart bedre hos Tesla sier de, og ryggekameraet.

JorEl

Kjøpte akkurat Dagbladet Pluss for å lese den ;D    ( Dagbladet+ Jul/halv pris)

Edit;  ...and still...the undisputet heavy-wheight champion of the world..
(Jaguar; we want a new chance, next year, or the year after... :P)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

noto

Ganske imponerende av økonomiutgaven av en gammel traver som TMS å vinne en knusende overlegen seier i test mot konkurrenten som er utnevnt «soleklart» til årets bil 2018: https://www.dinside.no/motor/jaguar-i-pace-soleklar-vinner/70525852#_ga=2.113693636.251054982.1543860203-1860299322.1543860203

z4rd

Briter er passe inhabile når det kommer til tester av sine egne merker. Nuff said og god jul ;)

2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

o.b.lix

Sitat fra: noto på tirsdag 04. desember 2018, klokken 16:15
Ganske imponerende av økonomiutgaven av en gammel traver som TMS å vinne en knusende overlegen seier i test mot konkurrenten som er utnevnt «soleklart» til årets bil 2018

Ja, og viktig å få med seg at denne kåringen er er kun for nye biler 2018.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

KarlEl

Sitat fra: JorEl på søndag 25. november 2018, klokken 19:00
Edit; Dama sier den skal officially klare 300+miles, og hun klarte 186miles? Da sier mannen at dette må man regne for , "a con" i betydning pro/con I guess ;D
Noise..white noise, som ikke er i Tesla S og Zoe ;)

Tror det er et ordspill på betydningene "noe negativt" og "svindel". Når forskjellen fra annonsert rekkevidde til virkelighet blir så stor, bikker det over fra et negativt poeng mot svindel.  ;D

Ellers er det noen ting jeg gjerne skulle ha sett på min bestilte m3: HUD, ventilerte seter og luftfjæring.

JorEl

Sitat fra: KarlEl på torsdag 06. desember 2018, klokken 14:44
Sitat fra: JorEl på søndag 25. november 2018, klokken 19:00
Edit; Dama sier den skal officially klare 300+miles, og hun klarte 186miles? Da sier mannen at dette må man regne for , "a con" i betydning pro/con I guess ;D
Noise..white noise, som ikke er i Tesla S og Zoe ;)

Tror det er et ordspill på betydningene "noe negativt" og "svindel". Når forskjellen fra annonsert rekkevidde til virkelighet blir så stor, bikker det over fra et negativt poeng mot svindel.  ;D

Ellers er det noen ting jeg gjerne skulle ha sett på min bestilte m3: HUD, ventilerte seter og luftfjæring.
Turde ikke dra den så langt KarlEL ;) Men la inn hentydningen til at det kunne være andre måter å forstå begrepet "a con". My English is pretty godd ;)

Når det gjelder TM3 så forventet jeg, i "gamle dager", at når Elon lokket med spaceship, så måtte man få HUD, siden man bare fikk denne ene skjermen. Men tok jo grundig feil. Synes TM3 skriker etter HUD.
Men løsningen har modnet i mitt hode, og nå synes jeg TM3 har et herlig minimalistisk design! Fraværet av luftfjæring, litt billigere inventory S, og en god låneavtale, gjorde at jeg ble "lurt" av Tesla til å kjøpe model S. Men det er TM3 jeg har vært giret på siden 2016 :o
Gratulerer med bestilt TM3 :+1: Et meget fornuftig valg, pluss en masse følelser og high tech ;) Er litt misunnelig :-[
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Tellus

Er ganske sikker på at M3 snart får HUD. Tipper Tesla jobber med det allerede og at de kommer neste år. Omtrent alle vil nok ta seg råd til HUD når det blir tilgjengelig. Her er det penger å tjene for Tesla

z4rd

Jeg ser ikke helt behovet for HUD (og, ja, jeg har hatt det i A6). Det er en sweet feature. Jeg savner det ikke, men klart nice om det er der :)
Skulle det komme, så havner det enten i premium-interiørpakke eller blir standard.

Ønsker Night Vision velkommen før HUD, i dette tilfellet. Tesla kommer trolig til i innføre noe annet enn en tradisjonell HUD. Har jo vært litt snakk om AR.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Tellus

HUD er kjekt på ordinære biler, men for M3 hvor du må titte til venstre på skjermen for å avlese hastighet blir HUD en vesentlig forbedring mener jeg. For min egen del vil jeg ikke ha vurdert M3 uten HUD. Med HUD kan M3 bli en mulig erstatter for min nåværende Opel Ampera som bil nummer 2 når den skal byttes inn om noen år.

Hadde en Toyota Yaris for mange år siden. Ble aldri helt komfortabel med å måtte vende blikket vekk fra veien for å avlese hastigheten.

Espen Hugaas Andersen

Tror HUD er unødvendig, ettersom farten vises helt øverst i venstre hjørne. Da er det virkelig ikke langt man må dreie hodet. Det er kanskje ikke dumt for de som er i tvil å prøvekjøre før de konkluderer.

Når det er sagt, utelukker ikke at Tesla kommer med HUD i fremtiden. Men jeg tror det er prioritert etter SR, ikke-premium interiør, luftfjæring, hengerfeste, mm.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

geear

Ingenting slikt er særlig komplisert eller spesielt dyrt, det er bare løp og kjøp, men foreløpig har Tesla nok med å øke produksjonen tilstrekkelig med det svært lave antallet opsjoner som er allerede, så jeg tipper det er der det skorter. Ikke vilje eller evne til å integrere HUD.

Må ellers si at HUD er noe jeg ikke trodde jeg kunne være uten igjen mens jeg hadde X5en (og den hadde ekte HUD, ikke Hyundai sin jallaløsning), men det var glemt omtrent i det jeg satte meg bak rattet på X-en. Spent på hvordan det blir med midtskjermen på Model 3. Hadde det vært stort behov for å ha det rett foran vil jeg anta de hadde løst det med en billigløsning med et enkelt display eller Hyundai-HUD med kun fart. En hundrelapp eller to ekstra i kost?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA