Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Easee ladeboks vs tesla wallcharger

Startet av Mazzbot, lørdag 24. november 2018, klokken 20:21

« forrige - neste »

Mazzbot

Hei ! Tibber sin ladeboks easee eller tesla wallcharger ?

Kommer til å ha den på 20A enfase . Har forøvrig strømabonnement hos tibber og pulse koblet til AMS.  Hvem er best ?
Tesla model 3 reservert 31/3 .

Counterpointer

Sier seg egentlig selv med de forutsetningene. Easee vil klart være best, blant annet 20% på ladestrøm

Cral

~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

Ellemelle

TWC har fastmontert kabel. Det koster jo litt å kjøpe en løs Type2-kabel til easee-boksen, og i tillegg må kabelen tyverisikres.

Å dra frem bilens egen Type2-kabel hver gang man skal lade, er ikke aktuelt for min del ihvertfall.

Nordlands

Sitat fra: Ellemelle på tirsdag 27. november 2018, klokken 12:31
TWC har fastmontert kabel. Det koster jo litt å kjøpe en løs Type2-kabel til easee-boksen, og i tillegg må kabelen tyverisikres.

Å dra frem bilens egen Type2-kabel hver gang man skal lade, er ikke aktuelt for min del ihvertfall.
På den andre siden må TWC ha jordfeilbryter type B, det koster vanligvis minst like mye som en kabel inkl. installasjon. Jeg synes også det er en verdi i justerbar ladestrøm og laststyring.

Kanskje det blir mulig å velge at kabel alltid skal være låst i app til Easee?
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

Mazzbot

Tesla model 3 reservert 31/3 .

turfsurf

Sitat fra: Ellemelle på tirsdag 27. november 2018, klokken 12:31
Å dra frem bilens egen Type2-kabel hver gang man skal lade, er ikke aktuelt for min del ihvertfall.
Easee skal komme med fast kabel over nyttår visstnok. Mister knappen på TWC dog.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

elektrolux

Hvorfor ikke få i både pose og sekk og eske og slippe å være avhengig av 3 part for laststyring.

"3D" Zappi blir forhåpentligvis klar for første kundene like over nyttår. Blant egenskapene er innebygget jordfeilvern tilsvarende type B, Med eller uten kabel, inntil 22 kW ladestyrke og lastballansering mot bolig, batteribank, egenprodusert strøm, og andre ladestasjoner og andre merker. Firmaet som bygger Zappi kaller seg Myenergi av en enkel grunn. Det er din strøm du skal fordele og benytte på best mulig måte, og uten noe abonnementer eller bindinger til 3 part.

Alt dette til Elbilhjelpen.no pris. ;)

Etter verdenspremièren i London i morgen vet vi forhåpentligvis mer om pris og tilgjengelighet.

Med det sagt gir Tesla sin Wallboks mye for pengene og er tilgjengelig nå. Klarer easee å holde sin pris nede ser det lovende ut for forbrukerne i 2019.

Vi er i alle fall klar til et spennende 2019.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Lars C. Krogenæs

Vi gleder oss til å høre mer om nye muligheter for Zappi :-)
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

srd

Sitat fra: Mazzbot på lørdag 24. november 2018, klokken 20:21
Hei ! Tibber sin ladeboks easee eller tesla wallcharger ?

Kommer til å ha den på 20A enfase . Har forøvrig strømabonnement hos tibber og pulse koblet til AMS.  Hvem er best ?
Har du bestemt deg for hva du skal gå for? Jeg er i samme situasjon selv og lurer på hva jeg skal velge.

Sent fra min LG-H870 via Tapatalk


Cral

MEd tibber strømabbonement har du mulighet for 20% rabatt på strømmen brukt til lading av bilen ved smartlading. Noen bilmodeller støtter dette, så da kan du bruke tesla sin ladestasjon.

Men har du f.eks en Hyundai eller Kia, så støtter ikke disse dette enda, og da bør du velge easee.
~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

Mazzbot

Sitat fra: srd på onsdag 16. januar 2019, klokken 22:43
Sitat fra: Mazzbot på lørdag 24. november 2018, klokken 20:21
Hei ! Tibber sin ladeboks easee eller tesla wallcharger ?

Kommer til å ha den på 20A enfase . Har forøvrig strømabonnement hos tibber og pulse koblet til AMS.  Hvem er best ?
Har du bestemt deg for hva du skal gå for? Jeg er i samme situasjon selv og lurer på hva jeg skal velge.

Sent fra min LG-H870 via Tapatalk

Jeg bestilte easee i starten av desember , får den ikke før midten av februar . Får den til 5995 ,- om man er medlem av elbilforeningen
Tesla model 3 reservert 31/3 .

Cral

Og er man ikke tibber kunde, men velger å bli vervet som tibber kunde, så får man 500kr som man kan bruke i tibbers nettbutikk, til å kjøpe en Easee. Den som verver får også 500kr forøvrig. Så da er man nede i 5490.
~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

srd

Takk for svar.  :)

Sitat
MEd tibber strømabbonement har du mulighet for 20% rabatt på strømmen brukt til lading av bilen ved smartlading.
Så for smartlading (20% rabatt) er det lite å hente på å velge Easee framfor Tesla Wall Connector når en har en Tesla.

Hva med å unngå høy belastning ved hjelp av Tibber Pulse? Vil det kun fungere med Easee?


eisa01

Forskjellen på å ha Easee eller ikke er at de garanterer 20% lavere strømpris på smartladingen, da de også har mulighet til å bidra til nettstabilisering

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA