Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ulyd eller normal lyd

Startet av Myrknir, lørdag 24. november 2018, klokken 19:03

« forrige - neste »

Myrknir

Jeg hører en slags liten ujevn vislelyd når vifta blåser luft opp mot frontruta. Høres kanskje best når vifta står på litt under halv styrke. Andre som hører den? Høres ut som om lyden kommer fra midten rett bak hvor de 3 blå ladelampene er. Kan det evt være litt turbulent akkurat hvor den lille klumpen sitter?Du kan ikke vise dette vedlegget.
Hyundai Ioniq 2019 Aurora Silver.
Mitsubishi Outlander 2014 PHEV.

Elmo

Gå tilbake til fossilbil så slipper du å høre sånne svake vislelyder - da forsvinner de i det generelle bråket ;) ;D ;D
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Myrknir

Grunnen til at jeg spør var at jeg husker ikke å ha hørt den da jeg fikk bilen. Enten er det noe galt med vifta ellers så er det normalt og at det bare er meg som ikke la merke til den med en gang
Hyundai Ioniq 2019 Aurora Silver.
Mitsubishi Outlander 2014 PHEV.

TorT

Er det noe du har merket nå når det blir kaldere i været.
Av og til kan det være at et spjeld, som det er mange av i et klimaanlegg kan gå litt tregt.
Ikke åpne eller lukke helt som det skal.
Kan noen ganger forverres om vinteren

TronIoniq

#4
Sitat fra: Myrknir på lørdag 24. november 2018, klokken 19:03
Jeg hører en slags liten ujevn vislelyd når vifta blåser luft opp mot frontruta. Høres kanskje best når vifta står på litt under halv styrke. Andre som hører den? Høres ut som om lyden kommer fra midten rett bak hvor de 3 blå ladelampene er. Kan det evt være litt turbulent akkurat hvor den lille klumpen sitter?

Har du hørt mer om det? Jeg opplever samme i min 2019 modell. Når ACen er på (15-20 c), hører jeg en "swishh" lyd akkurat som i denne videoen
https://www.youtube.com/watch?v=4gm7Aq3vUCE
https://www.ioniqforum.com/threads/strange-swish-sound-from-ventilation-system-heat-pump.15809/

Jeg skal til verksted 19 juli for en skjekk. Gikk du til førhandler for å vite mer om den mystisk lyden? Takk på førhand.
Ioniq EV 2019 Modell

Myrknir

Den lyden du tenker på der er en annen lyd. Det har min også. Det er når AC kobler inn og begynner å kjøre kjølevæske igjennom systemet. Den vil du høre at kobler inn og ut når du har AC på.

Lyden jeg tenkte på er så enklet at det er litt turbulens rundt den klumpen som ligger i midten i fronten under ruta. Ikke noe mer alvorlig enn det.
Hyundai Ioniq 2019 Aurora Silver.
Mitsubishi Outlander 2014 PHEV.

TronIoniq

Verksted har fikset probleme i AC anlegget. Lyden var fordi AC anlegget tappet av gassen og det var kun 270 gram med gass i anlegget som er veldig lite (skal være 1100gram).

Det var rart fordi bilen er bare 8 måned gammel. De etterfyllte 830 gram gass som manglet på bilen.

Varnr 97761G7500 (Piple and tube assy) var brukt å reparere. Reparasjonen er dekket av nybil garanti, som kostet 4702 kroner med moms.

Nå fungerer kjøling helt greit uten noe ulyd!
Ioniq EV 2019 Modell

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA