Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Delpakke til Lithium batteri ønskes kjøpt

Startet av runeno, fredag 23. november 2018, klokken 13:44

« forrige - neste »

runeno

Hei,

Er det noen her som har en fungerende enerdel lithium modul til Think City 2010 eller nyere til salgs? Jeg er interessert i å kjøpe den.

Mvh

Rune Nordvik
Mob 952 01 803

runeno

Jeg har alt fått bestilt en modul nå :-) Så det hjalp å spørre her.

Mvh

Rune

mohpet

2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster 2S sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex 2020 Vespa Elettrica L3 (70 km/t)
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

worry

#3
Hei,
Jeg ser du fikk tak i en Enerdel Li-pakke. Og kan trenge deler selv. Hva finns det av deler til Li-ion der ute? Er det håp?
Think lithium

mohpet

2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster 2S sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex 2020 Vespa Elettrica L3 (70 km/t)
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

runeno

Ja, det er håp :-) Spesielt lurt å bruke forumet her. Et tips er å ta en diagnose med CommTool. Velg Analog1-8.MSF og analog 9-16.MSF. Hvis noen av cellene under 2.5V, så kan det være feil på ett eller flere RLEC kort eller på en eller flere av batterimodulene. Det kan selvsagt være andre feil også, trenger ikke å være noe i batteripakken.

Mvh

Rune

Sitat fra: worry på tirsdag 11. desember 2018, klokken 09:32
Hei,
Jeg ser du fikk tak i en Enerdel Li-pakke. Og kan trenge deler selv. Hva finns det av deler til Li-ion der ute? Er det håp?

worry

Hei,
Takk for svar. Ja, diskusjonsforum er gull.
Jeg skulle gjerne kjørt diagnose selv, men har ingenting. Så det blir nok Elbilmek, når jeg har gjort det jeg kan få til selv.
Jeg har fått tak i to batteripakker. Den ene er det lite håp for, har stått flere år med fuktighet. Bare noen få av cellene er over 2 volt. Men de ser ut til å ta i mot strøm, og beholde ladningen. Har bare såvidt prøvd, for jeg har ikke lader som tåler strømmen. Går varm og skrur seg av.

Det andre batteriet har jeg målt på i dag. Det har stått siden 2016. Det ser bedre ut, men en blokk av 12 celler viser bare 9 volt. De andre tre i den kvartdelen av batteriet er ca 40 volt. Resten av batteriet har full spenning.
Om jeg skal kunne bruke det dårlige batteriet for deler, må jeg kunne splitte blokken på 12 (24?) celler.

Usikker på om man kan få det sammen igjen, og få elektronikken til å virke etterpå. Kan man det?

Espen, Skjetten
Think lithium

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA