Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Teamviewer, trenger hjelp.

Startet av thornbridge, torsdag 22. november 2018, klokken 19:47

« forrige - neste »

thornbridge

Teamviewer. Prøver å få dette til å fungere, men får ikke kontakt med telefonen i bilen. Får kontakt hvis begge telefonene er på nettverket hjemme, men altså ikke når den i bilen er på mobilnett. Teamviewer (host) aktiveres ikke når telefonen ikke har nett via wifi.

Sliter også med speedify, som ikke vil koble seg opp mot bilens WiFi, sikkert fordi denne ikke har internettilgang. Noen som kan hjelpe?

thornbridge

#1
.

RayBomb

Jeg bruker dette og det fungere fint


Sent from my iPhone using Tapatalk
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

RayBomb

#3
Jeg har kun fått dette til med Samsung telefoner. Andre telefoner har jeg ikke fått det til med.

Nå har jeg en Samsung a3 liggende i bilen og koblet til 12V hele tiden.

Du må åpne utvikler modus i telefonen.
Huk av for mobildata alltid på.

For at ting skal fungere, kan ikke telefonen være koblet til Bil wifi før du kobler til med teamviewer..

Først logger du inn i telefonen med teamviewer, for deretter å koble til din bil wifi.

Det beste er også å ha root tilgang på telefonen for å automatisere oppgaver ved hjelp av programmet tasker. Feks automatisk logge seg av bil wifi når telefonskjermen slår seg av.



Sent from my iPhone using Tapatalk
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

stian234

Hei,

Har du noe formening om mobil nett forbruk når telefonen ligger i idle og venter på at noen kobler seg til den? Jeg tenker jeg skal kjøre denne løsningen selv.

Har du andre tips og råd? Hadde satt stor pris på det.
Ny eier av Phev 16 instyle

Mvh Stian.

RayBomb

Hei, jeg merker lite til datamengder. Jeg for min del bruker et tvilling sim kort i mobilen som ligger i bilen.
Kan vel bli så mye som 1gig data i måneden, hvis du kobler til ofte (flere ganger om dagen)
Bare idle vil jeg tenke max 50 MB

Jeg har hatt ett noe høyere forbruk i det siste, men dette skyldes at jeg har laget flere tasker profiler og tasks som har tatt endel timer.. PrøvogFeil....


Sent from my iPad using Tapatalk
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

RayBomb

Jeg i ferd med å lage en video på YouTube som viser hvordan jeg har satt opp dette. Vil ta et par tre dager før den er klar ( må ha hjelp med filmingen)


Sent from my iPad using Tapatalk
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

stian234


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA