Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Pris på SC

Startet av Braxze, onsdag 21. november 2018, klokken 18:25

« forrige - neste »

Braxze

Hei, hvor mye koster egentlig sc
Ser det står 1,40pr. kWh på tesla sine sider, men det står også noe om pr. Minutt... hva blir prisen her?? Må man betale startavgift??

Og til slutt, hvor mye bruker DU på SC pr mnd/år  :)

Somni

Det er vel 1,40 pr. kWh. Tiden du sikter til er vel idlefee.
På ett år og 30.000 km har jeg ladet 2517 kWh fra SC.
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

Henning Tveiten Østeby

Pris pr minutt er om du lar bilen stå etter at den er ferdig ladet... Det er dyrt... F. Eks 8 kr pr min...

Jeg bruker superlader bare når jeg er på lengre tur. Aldri når jeg bare er i hjem område og har nok strøm. Blir sjelden mer en 400,- pr mnd hjemme, og jeg kjører ganske mye.

Har nok ladet 1400 kW på Supercharger siden mai... Inkludert en rundtur i Europa.



From Cayenne V8 to
Tesla Model S 75D
Life is good


smokey

Prisen er pr kWh, litt forskjellig fra land til land, men fair priset. Ingen startfee eller annet. Minuttpris er parkeringsavgift (når ferdig ladet) som Henning skriver. Litt forskjellig fra superlader til superlader, etter hvor populære de er.

Ladet 3671 kWh på supercharger siden 17. juni 2017. Inkludert to rundturer Oslo - syd-Spania. Skal sies jeg har lading inkludert. I tillegg ladet ca 800 kWh (på superlader) før jeg startet logging.

Ladet totalt rundt 15.000 kWh på 75.000 km siden april 2016. Mesteparten hjemme. Bruker aldri SC i mitt "hjemmeområde", kun på (lang)tur når behov.
P106 2006-2010
85D levert mars 2016

jkirkebo

Jeg bruker ikke noe på SC, har det inkludert. Tok i bruk TeslaFi 1.oktober i år, siden det har jeg ladet snaue 35kWh på SC.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

DagfinnN

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 21. november 2018, klokken 21:14
Jeg bruker ikke noe på SC, har det inkludert. Tok i bruk TeslaFi 1.oktober i år, siden det har jeg ladet snaue 35kWh på SC.
Hei Kirkebø. TeslaFi koster penger. Det er greit. Men har hørt at den øker vampyre drain kraftig.
Kan du avkrefte/bekrefte?
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

jkirkebo

Sitat fra: DagfinnN på onsdag 21. november 2018, klokken 22:54
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 21. november 2018, klokken 21:14
Jeg bruker ikke noe på SC, har det inkludert. Tok i bruk TeslaFi 1.oktober i år, siden det har jeg ladet snaue 35kWh på SC.
Hei Kirkebø. TeslaFi koster penger. Det er greit. Men har hørt at den øker vampyre drain kraftig.
Kan du avkrefte/bekrefte?

Har ikke merket noe, bilen min går i sleep mode som vanlig. Jeg har dog ikke "always connected" påslått som de fleste andre.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

georglu

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 22. november 2018, klokken 00:13
Sitat fra: DagfinnN på onsdag 21. november 2018, klokken 22:54
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 21. november 2018, klokken 21:14
Jeg bruker ikke noe på SC, har det inkludert. Tok i bruk TeslaFi 1.oktober i år, siden det har jeg ladet snaue 35kWh på SC.
Hei Kirkebø. TeslaFi koster penger. Det er greit. Men har hørt at den øker vampyre drain kraftig.
Kan du avkrefte/bekrefte?

Har ikke merket noe, bilen min går i sleep mode som vanlig. Jeg har dog ikke "always connected" påslått som de fleste andre.

Man kan også konfigurere TeslaFi.com til å respektere sovetidene til bilen slik at den ikke poller bilen mer enn nødvendig.

For min egen del kan jeg se at bilen min ikke sover nevneverdig mye, så mistenker at det er en app/tjeneste som poller bilen mer enn nødvendig. I tillegg til TeslaFi har jeg Tibber (ladestyring) og Tezlab. Kanskje det er en av disse som holder bilen min våken?

Skulle for øvrig ønske det fantes en Tesla App Store slik at vi kunne installere loggeren på bilen i stedet for å bruke eksterne polle-tjenester. Kunne gitt mer nøyaktige data også. Pt. ser jeg et avvik på forbruk i TeslaFi og i Tesla-en.
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

noto

Litt OT kanskje, men jeg hadde også bilen tilknyttet Tibber og hadde inntrykk av at den koblet til bilen nokså jevnlig og økte drain. I praksis var det heller ikke noe særlig å spare siden man uansett lader om natten når strømmen typisk er 5 eller 10 øre billigere. Sjelden det er noe større variasjon og i så fall kan man minst like greit utnytte det manuelt. Pga økt drain i tillegg fant jeg det best å koble fra Tibber, men fikk ikke disconnected bilen uten videre. Endte med å måtte endre passordet i Tesla-appen.

JorEl

På SC-Aksdal (HGSD) står det at man kan lade i 30minutt. Betyr det at man får parkeringsavgift fra 31minutt og utover, selv om batteriet er langt fra ladet opp?
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

GOS

Sitat fra: JorEl på lørdag 24. november 2018, klokken 12:25
På SC-Aksdal (HGSD) står det at man kan lade i 30minutt. Betyr det at man får parkeringsavgift fra 31minutt og utover, selv om batteriet er langt fra ladet opp?

Det er vel bare de nærmest senter det står det på. Var vel fordi andre biler skulle kunne bruke de om det var fullt på hele parkeringsplassen.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA