Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

60kW kan bestilles nå!

Startet av Lars C. Krogenæs, onsdag 21. november 2018, klokken 11:04

« forrige - neste »

Pneg

Noen som har tall på hvor mange som har signert kontrakt?
E-tron Fast Track (Solgt)
E-tron Advaced Sport 2020
2018 Leaf til salgs

Electric cars in Norway

Pneg: ja det hadde vært veldig interessant å fått tall på. Det kommer 1500 totalt til Norge?

"Noen som har tall på hvor mange som har signert kontrakt?"

Desti

Orders for the other e+ variants will be open soon.

STAO

Fikk et tilbud jeg ikke kunne si nei til, så jeg bytter inn min 2018 LE til e+  :D
Gleder meg som en unge!!!!

STAO
Stolt eier av en 2018 Leaf LE som byttes inn i e+
Reservasjon på Byton M-Byte

Joltus

Så hva er det man ikke kan si nei til?

Litt detaljer kanskje?

STAO

En god innbyttepris på nåværende Leaf og litt rabatt på ny. Sparer nesten 60000,- på dagens lån når nytt er etablert på ny bil.
Er første gan i min 28 årige bilhistorie hvor jeg faktisk har gått i pluss på ny bil.

STAO
Stolt eier av en 2018 Leaf LE som byttes inn i e+
Reservasjon på Byton M-Byte

Løve

Kan du be denne selgeren kontakte undertegnede også?  ??? 8)

navyelsen

Sitat fra: STAO på torsdag 07. mars 2019, klokken 22:12
En god innbyttepris på nåværende Leaf og litt rabatt på ny. Sparer nesten 60000,- på dagens lån når nytt er etablert på ny bil.
Er første gan i min 28 årige bilhistorie hvor jeg faktisk har gått i pluss på ny bil.

Forklar gjerne nærmere hvordan du går i pluss???

  • En 2018 Leaf LE ligger på Finn.no ned mot 250.000 i skrivende stund. Hvor mye kan en en forhandler tilby?
  • Leaf 3 + koster fra 383.000 + metallic lakk, vinterhjul osv. Fort opp mot 400.000
Jeg lurer på hvordan du greier å tjene 60.000 på dette byttet?
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

rlnd

Sitat
Større Leaf-utvalg
I januar åpnet Nissan for bestilling av Leaf med stor batteripakke (62 kWt) og kraftigere motor, men da kun i en Limited Edition med en prislapp på kr 373.000. Fra i dag kan du også bestille de rimeligere utstyrsnivåene, og dermed reduseres innstegsprisen med nesten 30.000 kroner. 
08-03-2019 // 10:47

fra http://bilnorge.no/notiser.php
2023 TMY LR - 2021 TM3 LR (solgt) - 2019 TM3 LR (solgt) - 2015 eGolf (solgt)

navyelsen

Nissan Leaf e+ N-Connecta fra kr 356.700,-
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

jkirkebo

Sitat fra: navyelsen på fredag 08. mars 2019, klokken 13:12
Sitat fra: STAO på torsdag 07. mars 2019, klokken 22:12
En god innbyttepris på nåværende Leaf og litt rabatt på ny. Sparer nesten 60000,- på dagens lån når nytt er etablert på ny bil.
Er første gan i min 28 årige bilhistorie hvor jeg faktisk har gått i pluss på ny bil.

Forklar gjerne nærmere hvordan du går i pluss???

  • En 2018 Leaf LE ligger på Finn.no ned mot 250.000 i skrivende stund. Hvor mye kan en en forhandler tilby?
  • Leaf 3 + koster fra 383.000 + metallic lakk, vinterhjul osv. Fort opp mot 400.000
Jeg lurer på hvordan du greier å tjene 60.000 på dette byttet?

Kanskje han mener at dette er første gang han har fått mer igjen for en bil enn det restlånet er på? ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Joggamann

Når folk sier A, men ikke B......

Enten en som lurer seg selv til å tro han gjør en god avtale eller så lurer forhandler trill rundt.

Kom med informasjon din slabbedask  :police: :+1:

STAO

Go aften igjen....

Er dessverre ikke tilkoblet dette forumet 24/7, har et liv ved siden av og derfor kommer ikke B før nå Joggamann ;)

Om du faktisk leser det jeg har skrevet så ser du at lånet mitt per i dag reduseres med nesten 60000,- når ny bil er på veien og nytt lån er etablert. Forøvrig gikk akkurat prisen opp med 11000,- på Tekna versjonen den 5/3. Så ny pris på den blir nå 394000,- uten vinterdekk. Med vinterdekk og felger kan du vel fort legge på 12000,- til.. og da er vi godt over 400000,- Ikke har jeg tenkt å dele min personlige økonomi med forumets medlemmer her så mine lånetall deles nok ikke...

Min kjøpspris på Leaf LE i 2018 var 275000,- ferdig på veien. Den takseres tydeligvis som dagens Tekna modell ved innbytte

Pris på ny Leaf e+ på signert kontrakt er 381000,- ferdig på veien med rabatt og uten vinterhjul, da jeg ønsker å beholde de jeg har. Prisen er forøvrig garantert.

Jeg kommer ned nesten 60000,- i lån på splitter ny bil etter innbytte og etablering av nytt lån fordi Leaf'n takseres slik din gjør og dagens pris er så høy på bilen som den er.

Så dette blir som nevnt tidligere første gang for min del at jeg faktisk kjøper en dyrere bil, og sitter igjen med mindre i lån fordi innbytteprisen på bilen jeg har er så høy.

STAO

Stolt eier av en 2018 Leaf LE som byttes inn i e+
Reservasjon på Byton M-Byte

EV-FTW

#88
Sitat fra: STAO på søndag 10. mars 2019, klokken 00:11
Go aften igjen....

Er dessverre ikke tilkoblet dette forumet 24/7, har et liv ved siden av og derfor kommer ikke B før nå Joggamann ;)

Om du faktisk leser det jeg har skrevet så ser du at lånet mitt per i dag reduseres med nesten 60000,- når ny bil er på veien og nytt lån er etablert. Forøvrig gikk akkurat prisen opp med 11000,- på Tekna versjonen den 5/3. Så ny pris på den blir nå 394000,- uten vinterdekk. Med vinterdekk og felger kan du vel fort legge på 12000,- til.. og da er vi godt over 400000,- Ikke har jeg tenkt å dele min personlige økonomi med forumets medlemmer her så mine lånetall deles nok ikke...

Min kjøpspris på Leaf LE i 2018 var 275000,- ferdig på veien. Den takseres tydeligvis som dagens Tekna modell ved innbytte

Pris på ny Leaf e+ på signert kontrakt er 381000,- ferdig på veien med rabatt og uten vinterhjul, da jeg ønsker å beholde de jeg har. Prisen er forøvrig garantert.

Jeg kommer ned nesten 60000,- i lån på splitter ny bil etter innbytte og etablering av nytt lån fordi Leaf'n takseres slik din gjør og dagens pris er så høy på bilen som den er.

Så dette blir som nevnt tidligere første gang for min del at jeg faktisk kjøper en dyrere bil, og sitter igjen med mindre i lån fordi innbytteprisen på bilen jeg har er så høy.

STAO


Beklager, men jeg får ikke dette til å gå opp i heletatt.
Du har fått 60 000 mindre i lån, ved å kjøpe en bil sommer over 100 000 dyrere.

Ja, hadde grunnen vært at du hadde betalt kraftig ned på lånet, og gikk inn med en langt høyere egenkapital, så forstår jeg..

Med tanke på hva Leaf 40 LE selges for på Finn, vil ikke en normal forhandler gi deg mer enn maks 210 000 i innbytte. Bilene selges for 250-260 000 nå.
Og selv om du skulle fått en, teoretisk, idiotisk innbyttepris på 250 000, måtte du , om du da ikke hadde mye egenkapital, tatt opp lån på ca 150 000 for å kjøpe Leaf 60, som kommer oppå det du hadde i lån på Leaf 40.

I teorien , så lenge du ikke har betalt ned 60 000 på lånet etter kjøp, må du ha fått en innbyttepris på bilen, som da er ca 60 000 mer enn det du ga for den, og det faller på sin egen urimelighet. Selv om den blir taksert som tekna.



Nei, dette blir bare merkelig.

Men kan likesågodt hvile på min uvitenhet, som på noe annet.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

navyelsen

Sitat fra: Øysteinen på søndag 10. mars 2019, klokken 00:58
Beklager, men jeg får ikke dette til å gå opp i heletatt.
Du har fått 60 000 mindre i lån, ved å kjøpe en bil sommer over 100 000 dyrere.

Helt enig. Jeg kan ikke fatte hvordan det skal gå an:

  • gammel bil: innkjøpspris 275.000, salgspris X
  • ny bil: innkjøpspris 381.000
  • fortjeneste ved innbytte: 60.000
Hvis du rent teoretisk hadde fått byttet likt mot likt, altså gammel bil mot ny bil, vil lånet ditt være det samme. Men da har du i teorien "tjent" 106.000 kr som er prisdifferansen mellom de to bilene. Dette ville vært et veldig godt bytte!

Når du i tillegg påstår at lånet ditt blir redusert med 60.000, så må du jo få dette i tillegg til nevnte byttehandel over. Det vil i praksis si at du må få en pris som er 106.000 + 60.000 = 166.000 over nypris for din gamle Leaf.
En innbyttepris på 441.000 kr for din ett år gamle Leaf LE? Neppe!

Rett meg gjerne hvis det er noe jeg har misforstått, men tallene dine henger dessverre ikke på greip uten at du forklarer nærmere!
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA