Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

60kW kan bestilles nå!

Startet av Lars C. Krogenæs, onsdag 21. november 2018, klokken 11:04

« forrige - neste »

Lars C. Krogenæs

Da er katta ute av sekken, ihvertfall delvis.

Witro i Trondheim har sendt ut info om bestilling og pris på 402.400 kr inkl vinterhjul.

Som vanlig har forhandler en rekke forbehold..
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

EV-FTW

Hmmm. Det synes jeg var dyrt for en Nissan. Prisen har vært fortrinnet til Leaf, men over 400 000 blir for dyrt. Da er man i Tesla model 3 nivå, og ikke i tvil om hva jeg ville valgt da.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Nico Norway

Må vel vere enig i at 400k begynner å bli stivt for en Leaf ja. Med mindre den kommer med mye nytt ekstra som gjør det "verdt".
Men det kan vere mange grunner til å ikke velge tesla og. For min del feks, så må jeg ta en dagstur til Bergen bare for å ta en enkel service på bilen, mens her jeg bor nå kan jeg bare svippe innom frydenbø rett nedi høgget her. Bekvemmelighet er gull verdt for mange.

ope

Bør være vesentlig mer oppgradering enn 20kW batteri for at dette skal være verdt det....

Joltus

Vel, rimelig uoffissielle greier dette.

Når andre store aktører ikke har hørt en dritt fra nissan er det jo veldig snodig at det gjøres på denne måten i trondheim.

Hva inneholder egentlig kontrakten? Høres mest ut som en bindende kølapp.

Troald

Sitat fra: ope på torsdag 22. november 2018, klokken 07:55
Bør være vesentlig mer oppgradering enn 20kW batteri for at dette skal være verdt det....

Helt enig, hadde opprinnelig planer om å bytte inn min 40 med 60, men venter nok heller på TM3 evt iX3. Svært skuffet over 40 og dropper alt fra Nissan i fremtiden.
Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

Lassi

400K for en Leaf er fantasipris.

Da må det, som andre nevner, samtidig komme betydelige oppgraderinger på interiør og funksjonalitet.

De får likevel sikkert solgt bøtter og spann om de klarer å levere bilen til fornuftig tid.

trondhla

Jeg tror noen skal dra dit å presse dem litt på dette tilbudet. Er det reelt at de har bekreftet leveringstid på Leaf E Plus fra sentralt hold? Jeg har fulgt litt med på leveringstidspunkt og har ikke funnet noe fra verken Norge eller utland. Nissan selv har heller ikke publisert noen leveringstid.

I følge denne videoen her skal pris (USA) være ca. USD 42.000 som på norsk vil si ca. NOK 360.000
https://www.youtube.com/watch?v=6xn0Ryfv4m8

jorgenbsk

Kan noen med riktige rettigheter endre formulering i tittel for tråd fra "kW" til "kWh" eller "kWt"?

Hilsen pedanten.

Trond.m

Fikk dette fra min Nissan forhandler i dag:

Vet jo ikke hva Nissan skal annonsere hvis det ikke er større batteri ?
Kanskje at de vil komme med banebrytende teknologi som teleskopisk rattstamme   8)

«Onsdag 28 november starter Nissan med en reklame kampanje i alle de store media områdene, TV, radio, internett, facebook o,l.

...

Det vil under disse dagene komme mer informasjon om Leaf 2019, og vi ser gjerne at man kommer innom oss for en «elektrisk» prat. J

Løve

360k er en fornuftig pris. 400k er en idiotpris og virker som om er designet for å melke nordmenn. Om bilene blir billigere i andre land når lokale avgifter trekkes fra synes jeg norske myndigheter skal straffe disse produsentene med å øke avgiftene på elbiler betraktelig. Gjerne ved å ha full moms på alt ekstrautstyr.

EV-FTW

Kan jo tenkes det er en godt spekket lanseringsmodell? Med 2 sett dekk på felg. Litt som de gjorde med 40 kWt.

At billigste variant starter på 350/360 000 og tekna havner på litt over 400 000?

Synes fortsatt det er ALT for mye å betale for en Leaf.
Tenker Tekna burde ligget maks på 360 000!
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

leafnor

Om toppmodellen kommer på 400k så vil den likevel selge som hakka møkk. At vi er noen som synes det er for dyrt og derfor risikerer å ikke blir med på moroa gjør nok ikke Nissan spesielt bekymret. Alt av hva de klarer å produsere vil bli solgt.
Det heter vist markedet.
Så blir det litt sånn for min del, hvor mye mer verdi er det i en 60 kWh som lar seg kjøre på langtur fremfor en 40kWh som jeg vet for min del ville skape ren ergrelse. 
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

Løve

Jeg forventer at det blir samme pris iballe markeder før avgifter.

leafnor

Sitat fra: Løve på søndag 25. november 2018, klokken 12:37
Jeg forventer at det blir samme pris iballe markeder før avgifter.
Meetoo, men i Norge er det faktisk mer å hente. Litt som at enkelte fossilbiler (Toyota) til Danmark selges rimeligere der før avgifter enn i Norge, og som da også gjør at folk privatimporter nybiler fra Danmark.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA