Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Think City 2010 defekt varmeapparat .... igjen

Startet av Milemanman, tirsdag 20. november 2018, klokken 08:36

« forrige - neste »

Milemanman

Da har varmeapparat død igjen ... Det er det andre gangen når at det har skjedde. Kjempe irriterende. Er det noen her som har erfaring med å bytte varmeapparat/montere en varmeapparat?. Fikk pris på circa 12000 kr for å fikser det, det må finnes en billigere måte å gjøre det. Noen som har tips?

ByggmesterJohan

Jeg er i samme situasjon.
Var innom Mekonomen el-bil i Asker i dag, de var utsolgt :-[ får ikke inn nye før etter nyttår.

Er det noen som har et til salgs?
(jeg kan montere selv)
Begynner å bli kaldt  :'(

Warlock

Uh, hva er det du kjøper på Mekonomen som virker som varmeapparat?

ByggmesterJohan

De selger overhalt veske varmere (MES-Dea fluid heater), som er Orginalt på Think2.

Warlock

Må være ett enkelt spesielt Mekonomen-verksted det eller?

worry

Think lithium

mohpet

Mes-Dea har vist seg å være relativt upålitelige varmekolber, mange har røket og de har også hatt en tendens til å ryke sikring i PCU. Spesielt om sikring ikke er oppgradert. Jeg tror ikke jeg ville ha anbefalt dette, Calix var nok noe bedre. Nå nedjusterer Elbilmek effekten noe på Mes-Dea så det skal være mindre sannsynlig å knekke sikringen. Ville ha vurdert brukt diesel varmer om du ikke har a/c, da skal det være plass fremme. Eller aller helst PTC varmer om du får tak i det, det var jo løsningen (luft-luft) som skulle settes inn om ikke konkursen hadde skjedd. Den virker svært solid.
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster 2S sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex 2020 Vespa Elettrica L3 (70 km/t)
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

ByggmesterJohan

Jeg ser for meg at "luft til luft" varmer vil være supert. Da blir det varmt med en gang! (Slipper å varme opp 4,6liter veske)

Har nå bestilt luft til luftvarmer. https://www.aliexpress.com/item/constant-temperature-PTC-ceramic-air-heater-2000W-220V-Insulated-380-50mm/489869952.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.5add4c4dCbGzSD

Tok målt av innsuget og mener denne skal passe på størrelsen.
Fysisk tilpassing er jeg flink til. Men elektrisk tilkobling er jeg usikker på.

Dette er en 2000W 220v AC varmer. Jeg ser det er to elementer i denne. Lurer på om disse kan kobles i serie og bruke DC 240 til 380v DC strøm fra hoved batteriet?

Tenkte å brude et relee 400V styrt av en 12v termostat. (Som kobles via over opphetnings vernet, som sitter på varme elementet.)

Jeg trenger litt faglig støtte her.

PÅ FORRHOND, TAKKER FOR ALLE TIPS!

mohpet

2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster 2S sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex 2020 Vespa Elettrica L3 (70 km/t)
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

ByggmesterJohan

Jeg har nå mottatt luft varmeren og skal sette igang med montering.

Er det noen som har erfaringer eller anbefalinger hvordan jeg kan gjøre dette?

Forsøkte å sette opp hvordan jeg tror det bør gjøres. Se bilde:
Du kan ikke vise dette vedlegget.

runeno

Hei,

Jeg er spent på dine erfaringer med denne løsningen. Håper du tar bilder og beskriver en veiledning hvis dette fungerer :-)

Mvh

Rune

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA