Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lading på jobben.

Startet av Nico Norway, mandag 19. november 2018, klokken 23:15

« forrige - neste »

Nico Norway

Heisann folkens.
Ganske så ferske både her og i elbil verdenen. Så fersk at jeg har ikke fått bilen min enda en gang.

Men det jeg lurte på, og om det ikke passer i dette forumet så beklager jeg, og modsa står fritt til å flytte spørsmålet mitt til passende forum.

Men ja, får en 2018 leaf ganske så snart, er forventa inn hos forhandler i morgen faktisk, men tar vel noen dager før den er klar til overlevering. Så er saken den, at der jeg bor akkurat nå, har jeg ingen mulighet til å lade. Så da blir det lading på jobben. Jobber "heldigvis" som nattevakt på ett hotell, så kan lade der når jeg på jobb, og evt bruke en hurtiglader den uka jeg har fri, blir kanskje 2-3 ganger i friuka.

Uttaket på jobb er en blå industristikk



Jobber 9 timer hver natt i 7 dager, så vil tro jeg har plenty med tid til å lade her. Men er det noen ekstra overganger jeg må ha for å bruke denne? Eller følger alt det nødvendige med bilen? Er ganske sikker på at dette har blitt tatt opp over 9000 ganger, men blir liksom aldri helt klok på alle de forskjellige trådene om alt mulig mellom himmel og jord når det kommer til lading

elektrolux

Ser ut som et kombistikk med Schuko på oppsiden.

Da passer original ladekabel.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Nico Norway

Shucko sier meg ingenting, men regner med det den vanlige kontakten du refererer til. Er det det uttaket jeg skal bruke da? Eller kan jeg bruke 3fasen under?

hanche

Sitat fra: Nico Norway på mandag 19. november 2018, klokken 23:36
Shucko sier meg ingenting, men regner med det den vanlige kontakten du refererer til. Er det det uttaket jeg skal bruke da? Eller kan jeg bruke 3fasen under?
Schuko er ganske riktig navnet på «vanlige» stikkontakter, lik dem du finner i alle hjem.

Ladekladden som følger bilen har vel Schuko-plugg, så den kan du ikke stikke i en blå industrikontakt. Det finnes vel overganger, men du får jo bare enfase likevel, så det er lite poeng i, annet enn der industrikontakten er eneste mulighet.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

Nico Norway

Okok  :)

Da er jeg blitt litt klokere vertfall. Så takk for hjelpa  :) da er det vel bare å telle dager til bilen er klar for levering  :D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA