Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva skjer med Carwings etter 5 år?

Startet av T-Max, søndag 18. november 2018, klokken 16:49

« forrige - neste »

T-Max

I dag fikk jeg plutselig melding om at jeg ikke har Carwings lenger. Jeg kunne velge "OK" og dermed skulle jeg få aktivert dette i en måned til. Dette skjedde nøyaktig 5 år og 2 måneder etter at jeg kjøpte bilen ny. Noen som vet hva skjer nå? Må jeg etablere et nytt abonnement på Carwings? Hva koster det? Jeg finner lite eller ingen info om dette.

Leaftekna2018

Sitat fra: T-Max på søndag 18. november 2018, klokken 16:49
I dag fikk jeg plutselig melding om at jeg ikke har Carwings lenger. Jeg kunne velge "OK" og dermed skulle jeg få aktivert dette i en måned til. Dette skjedde nøyaktig 5 år og 2 måneder etter at jeg kjøpte bilen ny. Noen som vet hva skjer nå? Må jeg etablere et nytt abonnement på Carwings? Hva koster det? Jeg finner lite eller ingen info om dette.


Venter i spenning selv, ikke fått noe varsel om noe som helst ennå.

Kjøpte AUG 2013


Sent from my iPhone using Tapatalk
Nordisk Leaf Tekna 2013 utgave,hentet i aug 2013 hos BNH-solgt 12.6.19
Nissan Leaf Tekna 2018 alt av utstyr kjøpt brukt 12.6.19
Skoda Enyaq sportline IV80X Racing Blue levert Mai 2022

leafnor

Min sluttet å virke noen dager siden. Det har skjedd før. Uten noen melding.
Får heller ikke til å logge inn på nissan.no, og det skal vell gå uten at selve Carwings ikke virker?

Men, hvor fikk du meldingen "levert"? SMS, maili, app?
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

Bobbulf

Euro-Leaf Tekna koksgrå "Metallic Slate" :) 08-2013
MB E350 CDI 4Matic AMG - 2010
Bergen

Skvulp

Model 3 Reservasjon 31.03.16
Nissan Leaf 2012-Solgt
Nissan Leaf 2018 kansellert reservasjon

T-Max

Vi må skille mellom driftsproblemer med ulike apper og tilgang til Carwings via et abonnement. Det er det siste jeg spør om her.

Det var nok driftsproblemene i dag som gjorde først at jeg ikke kom inn. Før jeg leste om at jeg kunne skifte til f.eks. Japan serveren, logget jeg meg på Carwings via PC (https://youplus.nissan.no/NO/no/YouPlus.html). Og det var her meldingen dukket opp om at jeg ikke hadde et gyldig Carwings abonnement. Jeg valgte "OK" for å forlenge dette 1 måned.

Jeg er fremdeles usikker på hva dette var for noe, mitt abonnement skulle egentlig gå ut i september (5 år). Så er det noen som har utvidet sitt abonnement og betaler for dette etter 5 år gratis?

Lynet

Virker ikke her heller nå! Jeg fikk beskjed om jeg fikk to mnd ekstra, men det er snart to år siden.
Ikke overraskende at Nissan bare stenger ned uten å ha noe å tilby...
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

jkirkebo

Sitat fra: T-Max på søndag 18. november 2018, klokken 23:54
Vi må skille mellom driftsproblemer med ulike apper og tilgang til Carwings via et abonnement. Det er det siste jeg spør om her.

Det var nok driftsproblemene i dag som gjorde først at jeg ikke kom inn. Før jeg leste om at jeg kunne skifte til f.eks. Japan serveren, logget jeg meg på Carwings via PC (https://youplus.nissan.no/NO/no/YouPlus.html). Og det var her meldingen dukket opp om at jeg ikke hadde et gyldig Carwings abonnement. Jeg valgte "OK" for å forlenge dette 1 måned.

Jeg er fremdeles usikker på hva dette var for noe, mitt abonnement skulle egentlig gå ut i september (5 år). Så er det noen som har utvidet sitt abonnement og betaler for dette etter 5 år gratis?

Vår Leaf har passert 7 år og CarWings fungerer fortsatt. Har ikke betalt en krone.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Leaftekna2018



Det er kanskje en automatisk beskjed som sendes ut som de ikke har kontroll på...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Nordisk Leaf Tekna 2013 utgave,hentet i aug 2013 hos BNH-solgt 12.6.19
Nissan Leaf Tekna 2018 alt av utstyr kjøpt brukt 12.6.19
Skoda Enyaq sportline IV80X Racing Blue levert Mai 2022

Electrix

Verken Leaf manager eller Nissan ev har klart å koble til hos meg heller på min 6 år gamle Leaf siden 8/11. Logget inn på you+Nissan i dag og fikk samme surrete melding. "Nyt en ekstra måned gratis, få et år forlengelse..."

Satser på at de er såpass fornøyd med kjøredata at de gir flere forlengelser, trykker derfor alltid ok på å sende kjøredata...

Får ikke logget inn på appen ennå så vet ikke om det er dette som er grunnen eller bare en av de vanlige nede-periodene på serveren...
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

HansV

Funker i hvertfall på min 2013 som er over 5 år. Fikk Nissan til å flytte brukeren over på meg når jeg kjøpte den og det var ikke noe spørsmål om betaling. Tror de kommer til å fortsette med å ha det som en gratis tjeneste inntil videre. Skal de begynne å ta seg betalt må de i hvertfall få til en tjeneste som er stabil, ellers blir det nok massiv klaging:)

Einar_S

De må vel kreditere oss for den tiden den ikke virker. Så da skal vi vel ha et tillegg på 2-3 år.
Forøvrig ser jeg på Carwings som en hobby, ikke en funksjonalitet! Jeg sjekker bare et par-tre ganger i året om de har fått den stabil. Det har ikke skjedd ennå.
2020 Jaguar I-Pace HSE.
1963 Alfa Romeo Spider, 1986 Maserati Spyder, 1988 Volvo Bertone.

Trekkoppbil

Jeg innbiler meg at det er billigere å gi bort tjenesten gratis, enn å selge til eiere av gamle biler.
Inntektene kan bli latterlig små, i forhold til hva det koster for et stort selskap å utvikle og holde vedlike produkter i forbrukermarkedet.

I Japan koster Carwings ¥ 3,150 iflg Wikipedia, eller 238 kr/år. I tillegg trenger man abonnement fra mobiloperatør.
Jeg aner ikke hvor mange abn man kan klare å selge i Norge. Men selger du f.eks 1000 abonnement, med en inntekt på 238 000 kr/år, så skal jeg like å se hvem som klarer å drive prduktutvikling, salg i forbrukermarkedet, opplæring av kundeservice og mottak av kundeklager osv, for de penga.



Electrix

Sitat fra: Trekkoppbil på mandag 26. november 2018, klokken 22:38
Jeg innbiler meg at det er billigere å gi bort tjenesten gratis, enn å selge til eiere av gamle biler.
Inntektene kan bli latterlig små, i forhold til hva det koster for et stort selskap å utvikle og holde vedlike produkter i forbrukermarkedet.

I Japan koster Carwings ¥ 3,150 iflg Wikipedia, eller 238 kr/år. I tillegg trenger man abonnement fra mobiloperatør.
Jeg aner ikke hvor mange abn man kan klare å selge i Norge. Men selger du f.eks 1000 abonnement, med en inntekt på 238 000 kr/år, så skal jeg like å se hvem som klarer å drive prduktutvikling, salg i forbrukermarkedet, opplæring av kundeservice og mottak av kundeklager osv, for de penga.
Ja, dersom de har for eksempel 5 000 nordmenn som betaler ekstra for å få Carwings så vil de nok oppleve et helt annet trykk på kundesupport når tjenesten går ned. Da blir det nok mange flere klager, samt krav om avslag i prisen eller at tjenesten skal forlenges minimum tilsvarende avbruddet.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

skysurfer

Vil anbefale på det sterkeste og rive ut TCU (carwings-modul) og gå til anskaffelse av OVMS v3. Livet blir så mye enklere. Google OpenVehicleMonitoringSystem.
2019 Tesla Model 3 LR AWD med HW3, Homelink og Voldermort ;)
2016 Leaf Tekna 6,6Kw med OVMS
2015 Leaf Tekna 6,6 Solgt
2014 Leaf Tekna 6,6 Solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA