Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hurtigladere ved siden av Madlasenteret

Startet av TorT, søndag 18. november 2018, klokken 11:33

« forrige - neste »

TorT

Har stått ferdigmontert i ganske mange måneder nå.
Men i Stavanger Aftenblad leser jeg på nettet

https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/dden9X/Oversikt-Her-kan-du-hurtiglade-elbilen-i-Rogaland

Her står dette

OBS: Grønn kontakts lader på Amfi Madla er foreløpig ikke satt i drift, men det vil trolig skje i løpet av november.

Så det er lov å håpe. I år kanskje? Eller var jeg håpløst optimistisk nå?

zbk

Skal prøves å ta en titt når jeg kjører forbi og gi beskjed om det åpnes for lading.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

zbk

Da så det ut til at sperrebåndene var fjernet når jeg passerte i går, men jeg hadde ikke tid til å svinge bortom og sjekke om den faktisk var i drift.

Den er ikke på kartet til Grønn Kontakt enda i alle fall.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

TorT

Neida, ikke i drift. Sperrebånd fremdeles oppe. Selv om de har hengt der så lenge at de nærmest var råtne, og mer eller mindre hadde falt av.

Er det en taktikk Lyse kjører overfor konkurrenter. Vi som er kunder skal bli vant til å se hurtigladerne stå der, og ryggmargrefleksen vår skal være at de ikke virker. Så vi ikke tenker på dem når vi trenger strøm.

Infam og uredelig form for konkurranse i lademarkedet.

Lyse har omsider krøpet til korset, og fjernet oppstartstieren.
Det var enda noe, og på høy tid.

TorT

Kjørte forbi igår. Fremdeles ikke i drift. Var nok håpløs optimist.

Var det november 2019 som ble ment i artikkelen? :o

zbk

Har sendt en mail til Grønn Kontakt for å høre hva som er årsaken til tilstanden. Svar legges ut når det kommer.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

zbk

Lynkjapt svar fra Grønn Kontakt:

"Etter planen så skal disse laderne idriftsettes i løpet av neste uke. Årsaken til at dette har tatt forferdelig lang tid er at vår entreprenør fant ut under monteringen at det ikke fantes 400 V tavle på stedet selv om vi hadde fått beskjed at det skulle finnes. Vi måtte derfor bestille jobb hos Lyse for å få dette utbedret og nå skal dette endelig være på plass."
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

zbk

Så på torsdag, tror jeg det var) at det var lys i laderene (men sperrebåndrester hang fortsatt på). Nå er de dukket opp på ladekartet til Grønn Kontakt, så de er endelig i drift.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA