Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ikke mulig å bestille takluke lenger?

Startet av Philip Marlowe, lørdag 17. november 2018, klokken 20:47

« forrige - neste »

Philip Marlowe

Når jeg nå er inne i "Design Studio" for Model S, så klarer jeg ikke lenger å finne valget for takluke. Tidligere så lå dette valget i toppen sammen med farge, hjul og interiør. Hvis det er slutt på dette tilvalget så synes jeg det er synd for jeg satt stor pris på denne luka i min nåværende bil.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

1000kwh

Så vidt jeg skjønner så kan man be om det utenom konfigurator. Gud vet hvorfor.. kanskje får det vanlige taket mulighet for takstativ?

Eneste behovet vi hadde ifm takluka var takstativ. 1 år senere og vi har ikke en gang kjøpt takstativet  :D

VigdisA

Er slik nå i øyeblikket ja, at man kan bestille takluke og annet forsvunnet ekstrautstyr fra den hemmelige listen og snakke direkte med en en selger for å få det. Det skal visstnok være for å forenkle produksjonslinjen at de kutter antall valg.  Om det er en overgangsfase før det ikke blir tilgjengelig i det hele tatt er ikke godt å si, men man kan jo frykte det.
Det gjør min lyst til å bestille ny Model  S enda mindre enn før, da takluken for det første er herlig å ha åpen så mye som mulig om sommeren, og det er supert å kunne laste noe på taket, spesielt om vinteren (ski osv)
Takluke er for øvrig ikke den eneste tingen som forsvinner ut av konfiguratoren nå. Fremover ser det ikke ut til å være mulig å bestille hvilken lader bilen skal komme med heller..  :-1:
Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen


fredag

Jeg misliker også denne situasjonen.

Det er fjernet for mange valg på interiør og farge på bil allerede. Bakovervendte seter var glimrende da vi hadde mindre barn, men er ikke aktuelt for vår del lengre, men andre barnefamilier går glipp av en fin løsning. Jeg kan ikke forestille meg å eie en Model S uten takluke. 22kW lader er allerede borte, noe jeg benytter mye og har vært essensielt for kjøremønsteret vårt de siste par årene. Frunken er bare blitt mindre og mindre. Tesla tar bort mye av incentivet for å kjøpe ny bil når mange av egenskapene på de nye modellene er blir dårligere enn min eksisterende Model S.

Jeg skjønner ikke retningen Tesla tar med Model S nå. Vil de ikke selge Model S lengre? Prøver de å gjøre den stadig mindre attraktiv å kjøpe?

Prøver Tesla å gjøre om Model S til en billigere, mer masseprodusert bil uten dyr luksus som takluke for å treffe flere kjøpere? Eller prøver de å gjøre om produksjonen med mer automatisering, slik de har lært hvordan gjøre med produksjonen av Model 3?

Hva skjer med trefase-lading og CCS ladeport på Model S? Hvis jeg bestiller Model S nå, vil jeg få CCS ladeport?
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

TeslaK

Sitat fra: fredag på onsdag 21. november 2018, klokken 22:07
Jeg misliker også denne situasjonen.

Det er fjernet for mange valg på interiør og farge på bil allerede. Bakovervendte seter var glimrende da vi hadde mindre barn, men er ikke aktuelt for vår del lengre, men andre barnefamilier går glipp av en fin løsning. Jeg kan ikke forestille meg å eie en Model S uten takluke. 22kW lader er allerede borte, noe jeg benytter mye og har vært essensielt for kjøremønsteret vårt de siste par årene. Frunken er bare blitt mindre og mindre. Tesla tar bort mye av incentivet for å kjøpe ny bil når mange av egenskapene på de nye modellene er blir dårligere enn min eksisterende Model S.

Jeg skjønner ikke retningen Tesla tar med Model S nå. Vil de ikke selge Model S lengre? Prøver de å gjøre den stadig mindre attraktiv å kjøpe?

Prøver Tesla å gjøre om Model S til en billigere, mer masseprodusert bil uten dyr luksus som takluke for å treffe flere kjøpere? Eller prøver de å gjøre om produksjonen med mer automatisering, slik de har lært hvordan gjøre med produksjonen av Model 3?

Hva skjer med trefase-lading og CCS ladeport på Model S? Hvis jeg bestiller Model S nå, vil jeg få CCS ladeport?

Helt enig. Model 3 fremstår nå som en mye bedre deal. Den får jo både takfester og hengerfeste.

Skjønner at de ikke kan gå ut med noe siden nybilsalget av S/X ville stoppet helt opp. Men  jeg kan ikke skjønne noe annet enn at en større oppgradering må være på vei.

Jeg håper på CCS, takfester på glasstaket, hengerfeste (automatisk), 100 kWh std. batteri, model 3 motorer, model 3 ventilasjonsystem, koppholdere og litt generell refresh i interiøret.
2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA